vaz Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Hallo Jeg har lest en plass ut det skal være så godt som umulig å svi en p4 northwood fordi den klokker seg ned når den bli for varm. Er dette rett? Er det noen som har svidd sin Northwood? Takker for svar.. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Det pleier å være instillinger i alle bioser til p4 om dette, men klokke seg ned tror jeg den gjør uansett.. Aldri hørt om en svidd p4, nei.. Lenke til kommentar
Photons Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Etter som jeg har hørt, klokker den seg ned hvis den blir faretruende varm! Idiotsikker med andre ord... Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Vis du har sett filmen på tomshardware så tar dem av cpu kjøleren når maskina er på. Maskina fryser total og når dem setter på cpu vifta igjen så går maskina. SAmme gjore de på en XP og den brant bra. Lenke til kommentar
erl Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Når den passerer 85grader senkes hastigheten til den holder seg rundt 30grader. Lenke til kommentar
Versatile Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 P4 er kvalitet. jeg har p3 her! Skal si dere at jeg er glad jeg har pentium! Hadde jeg hatt AMD så hadde jeg nok hatt ca 3-4 døde! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Quote: Den 2002-08-03 02:46, Versatile skrev:P4 er kvalitet. jeg har p3 her!Skal si dere at jeg er glad jeg har pentium! Hadde jeg hatt AMD så hadde jeg nok hatt ca 3-4 døde! Da bør du kansje overlate HW-arbeidet til noen som ikke glemmer å montere CPU-kjøleren, eller monterer med hammer... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Skal si dere at jeg er glad jeg har pentium! Hadde jeg hatt AMD så hadde jeg nok hatt ca 3-4 døde! Jepp. Amatører bør kanskje holde seg til pentium :razz: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Vil tro det er null problem å svi en Northwood bare man setter volt'en høyt nok :wink: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Det er fullt mulig. Høy spenning over lang tid tar knekken på en hver CPU. Skal visst holde seg under 1.75V på Northwood... Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 15:14, Bøgge Bakken skrev:Vis du har sett filmen på tomshardware så tar dem av cpu kjøleren når maskina er på. Maskina fryser total og når dem setter på cpu vifta igjen så går maskina. SAmme gjore de på en XP og den brant bra. *kremt* Pcen fryser ikke i det hele tatt... Det er P3 som gjør det. P4 klokkes ned bare, kan fortsatt spille Quake3 men da ser du jo at det hakker mye mer. Når man setter kjølern på igjen ser man at frame raten skyter opp igjen. :smile: Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 16:00, MrA| skrev: Quote: Den 2002-08-02 15:14, Bøgge Bakken skrev: Vis du har sett filmen på tomshardware så tar dem av cpu kjøleren når maskina er på. Maskina fryser total og når dem setter på cpu vifta igjen så går maskina. SAmme gjore de på en XP og den brant bra. *kremt* Pcen fryser ikke i det hele tatt... Det er P3 som gjør det. P4 klokkes ned bare, kan fortsatt spille Quake3 men da ser du jo at det hakker mye mer. Når man setter kjølern på igjen ser man at frame raten skyter opp igjen. :smile: Vil si at den fryser jeg. Du kan vel se at det så hvitt går forover, men du kan ikkebruke maskinen. btw Hvilken VCore kjører du på? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Akkurat nå kjører jeg 2.05Vcore pga. vannkjølinga som jeg har testa. Vanligvis kjører jeg CPU på 1.75-1.85V. Det skal nevnes at med 2.05Vcore så går herligheten til 3.4GHZ og 200MHZ FSB/MEM! Lenke til kommentar
Corn Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 16:16, MrA| skrev:Akkurat nå kjører jeg 2.05Vcore pga. vannkjølinga som jeg har testa. Vanligvis kjører jeg CPU på 1.75-1.85V. Det er da gigantisk høyt(?)! Hvor høyt kan du stille på hk ditt max? Kan du nevne alle voltmaxene? (Agp,Vdimm,Vcore) Lenke til kommentar
hce Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 16:16, MrA| skrev:Akkurat nå kjører jeg 2.05Vcore pga. vannkjølinga som jeg har testa. Vanligvis kjører jeg CPU på 1.75-1.85V.Det skal nevnes at med 2.05Vcore så går herligheten til 3.4GHZ og 200MHZ FSB/MEM! Jeg går ut ifra du har en liten vmod på cpuen? Uansett en VELDIG pen overklokking... skulle gjerne hatt litt testresultater, bilder hva som helst. Ihvertfall en post av hvordan systemet ditt er. Hva slags hardware, hva slags kjøling, lure løsninger? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Jeg har Vmodda CPUen med litt kobbertråd på pinnene. Vanligvis bruker jeg en Swiftech MC462, som nå ikke er i salg lenger (bruker de fire hullene rundt CPU). Ikke noe spesielt mer enn det. Har dessverre ikke noe digital kamera å ta boot bilder med.... Kan prøve å få lånt ett. Lenke til kommentar
Jolle99 Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Har tenkt på den P4-Vcore-modden, men blir litt usikker på det når dere sier: "høy V over lengre tid tar knekken på prosessoren.." Kjøler med DangerDen3-1 og 226W peltier nå... Omfattende langtidsskader hvis jeg setter Vcore opp rundt 1.9-2.05? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Bør ikke ha over 1,750V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå