Fordxr4x4 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 skulle ta ut hovedkortet i går får å sette i det nye kabinettet. men så ble skruen i midten ødelagt. sånn at skrujernet ikke får feste i skruen. og nå sitter da hovedkortet fast uten at jeg får det ut. noen tips for hvordan man kan løsne skruen? er vel litt risikabelt og borre den opp, med hensyn til varme og sånn. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Oj det der hørtes ikke helt bra ut. Kommer du til på baksiden av hovedkortet? Du kan jo prøve å borre bort messingskruen. Da får du hvertfall ut hovedkortet,men den ødelagte skruen og messingskruen vil fortsatt stå fast på hovedkortet. Mulig det er lettere å få skruene av når du har fått hovedkortet ut. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 hvis det er samme typen skruer som på dette bildet kan du jo ta tak rundt skruen med en liten skiftenøkkel eller en liten pipenøkkel, men for all del, vær forsiktig og helst unngå å bruke for stort verktøy. (tenker da på selve skruene, ikke de gullfargete bunnskruene) Lenke til kommentar
Fordxr4x4 Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 ja men er redd for å ødelegge hovedkortet jeg. hmm tror det var sånn skrue ja, kan se etterpå, bare vaske huset først Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Det skal gå med 6 eller 7'er kopp på de skruene. koppnøkkel er anbefalt, eller pipe-greier, fast nøkkel blir nok for "klumpete" Lenke til kommentar
Fordxr4x4 Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 med min "flaks" så var det såklart bare et vanlig rundt skrue hodet uten mulighet for å bruke pipenøkkel. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Ville boret på lav hastighet med liten bor, men forsiktig(!), hvis boret glipper ut av skruen er det fort gjort å skade HK, eller nesten garantert å skade vil jeg si. Hvis du ikke har boremaskin med variabel hastighet bør du låne en. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Ville boret på lav hastighet med liten bor, men forsiktig(!), hvis boret glipper ut av skruen er det fort gjort å skade HK, eller nesten garantert å skade vil jeg si. Hvis du ikke har boremaskin med variabel hastighet bør du låne en. Gå fo rpipe-nøkkel for all del! Så vidt nærat hk'et ditt med borret og det er som oftest bye bye. desuten er de skruene som oftest for harde til å borre i. Belive me, i have tried it. Endret 30. juli 2005 av Liquid Crystal Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 med min "flaks" så var det såklart bare et vanlig rundt skrue hodet uten mulighet for å bruke pipenøkkel. Hvis han ikke hadde prøvd allerede kanskje... Kvalitetsbor klarer saken, men ikke de man kjøper i sett på Clas Ohlson nei. Lenke til kommentar
kjos1 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Ta en spisstang, å ta tak i skrua! Så er det bare til å skru opp! Lenke til kommentar
Fordxr4x4 Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) funka nå, et skrujern og litt makt funka hehe så nå funker alt;) skruen sitter fortsatt fast på hovedkortet i midten da. men det går greit. hmm man trenger vel ikke feste hovedkortet i alle hullene? tok bare en skrue i hvert hjørne jeg. Endret 30. juli 2005 av Fordxr4x4 Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 funka nå, et skrujern og litt makt funka hehe så nå funker alt;) skruen sitter fortsatt fast på hovedkortet i midten da. men det går greit. hmm man trenger vel ikke feste hovedkortet i alle hullene? tok bare en skrue i hvert hjørne jeg. Ville ha hatt en ved minnet å en ved skjermkortet også Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Du fekk den ut ja, det virker vanlegvis (så sant skruene ikkje er rusta) å bruke eit par hakk større skrujern. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå