b-real Skrevet 26. november 2001 Rapporter Del Skrevet 26. november 2001 Jeg planegger å sette opp en "linux-box" som server heime hos mæ. Men træng æ en rask maskin? Mange som sei at man ikkje treng å ha en rask linux-box. De Sei at man en 200 prosessor er evig nokk? Kan det Stemme? eller? _________________ HardWareInfo AmdTbird 1,4GHz/266 Asus A7V-E/133 WesternDig. 60Gb/5400rpm 256 SDMBram Nvidia GF2 Mx/Mx 400 AGP/TV-ut OS: WinXp Pro B|Real [ Denne Melding var redigert av: B|Real på 2001-11-27 17:25 ] Lenke til kommentar
Raoul Skrevet 26. november 2001 Rapporter Del Skrevet 26. november 2001 Heisann! CPU kraft spørs jo selvfølgelig helt på hva du skal bruke serveren til, skal du kjøre game servere eller store webservere, ha mange brukere som kommer til å kjøre mange applikasjoner er det klart det er en fordel med en raskere CPU. Men skal du bare bruke den privat til småting er 200 mer enn nok til å kjøre en konsol server :smile: Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 26. november 2001 Rapporter Del Skrevet 26. november 2001 Det spørs hva du vil gjøre. Jeg kjører linux på en Pentium 120 med 32MB ram. Denne boksen er web-server, Mail-server, Firewall, Filserver og snart også printserver. Det er viktig å velge riktig distibusjon. Om du kan lite om linux fra før og ikke har tenkt å sitte å jobbe på maskinen som står som server, anbefaler jeg Clarkconnect. Denne krever at du har to nettverkskort, 486 og 32MB ram. Den setter opp så og si alt automatisk. Viktig er det også at det er lett å få hjelp. Forumet på clarkconnect.org er fantastisk bra. http://www.clarkconnect.org - Ta en titt. lykke til! kelv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå