Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har nettopp lekt litt med overklokking av min nye 4400+.

Her er hva jeg fikk til: (Alt er luftkjølt, og pc spec finner dere i signatur)

Satte minnet til DDR333 - 2-3-2-5@1T

HT: 4x

PCI: 33mhz

FSB: 240mhz

CPU Volt: 1,5V

DDR Volt: 2,7V

Systemet kjører nå stabilt på følgende:

Prosessoren: 2640mhz (Fra 2200!)

Minnebuss: 188mhz (skulle ønske jeg hadde fått litt mer her. Minnet går nemlig ikke lenger enn til rundt 220/225. Derfor måtte jeg stille ned til 333mhz)

HT: 960mhz (Var visst "viktig" at HT frekvensen ikke gikk over 1000mhz på dette HK, så derfor ble det stilt til 4x og ikke 5x som er standard....)

Idle temp på prosessoren er i skrivende stund 40 grader. Kjølt med en AC Freezer 64.

Hva synes dere? Noen som har tips til å få systemet enda høyere?

Fikk forresten 8310 poeng i 3DMark05. Bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke verst, tror minnet holder deg igjen ganske mye. Så en kar som hadde over 10000 med X2 på 2.2Ghz og 7800GTX: http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1029496

Hva med score i PCmark05? Eller Kanskje heller PCMark04 siden den ikke er så avhengig av harddisk.

10700???!!! Det var jo helt ekstremt.

Ser at mange har mindre enn meg også.....

Hvorfor sier du at minnet hindrer meg? Kan jeg få tak i noe særlig bedre 2x1024 brikker da?

Og det er vel ikke noe å si på 2xRaptor 74gb disker i Raid0?

Fikk forresten systemet stabilt på 245mhz fsb. 2,7Ghz på cpu'en!!! Syns det er råbra jeg da. Temperaturen lå på 43-44 grader idle. Da fikk jeg 8465 poeng i 3DMark05.

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har omtrent akkurat samme konfigurasjon som deg, og kjører minnet på 2,3,2,7 og FSB 227. Oppnår 8426 i 3D Mark 05 og 29011 i 3D MArk 2001 SE.

Han som det referes til som får over 10.000? Står ikke annet enn FSB 200 og det kan jo ikke stemme?

HAr ikke prøvd å senke minne ennå.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg har omtrent akkurat samme konfigurasjon som deg, og kjører minnet på 2,3,2,7 og FSB 227. Oppnår 8426 i 3D Mark 05 og 29011 i 3D MArk 2001 SE.

Han som det referes til som får over 10.000? Står ikke annet enn FSB 200 og det kan jo ikke stemme?

HAr ikke prøvd å senke minne ennå.

Ja vi har lik pc gitt.... og lik score på 3DMark05...

227mhz FSB? Er minnet sync'et med cpu? I så tilfelle var det bra. Var det at du skiftet fra 5 til 7 på RAS latency som gjorde at du kunne gå så høyt? Standard på brikkene er 2-3-2-5@1T (samme om mitt HK detekterer de på Auto som 2,5-3-3-6@2T.) Hva blir de detektert som på ditt MSI kort?

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

Minnet ble detektert av MSI med 2,3,2,7 jeg har ikke endret noenting på minne innstillingene.

Om minnet er synket med CPU?? Jeg er ikke veldig inni dette med overklokking.

Alt jeg har gjort er å skru opp FSB og littegrann på Vcore 1,39V blir rapportert.

Temp på full load ca. 46 gr.

Lenke til kommentar

Det betyr at minnet følger CPU'en. Så har ikke du stilt ned minnet til foreks. DDR333, og skrudd opp FSB til 227 gårr minnet ditt høyt. Ihvertfall MYE høyere enn mitt. Jeg får maks 205mhz ut av minnet jeg... på 2-3-2-5 som det er oppgitt til. Men som sagt så detekterer hovedkortet mitt brikkene som 2,5-3-3-6, så må være noe kompabilitetsproblemer. Klarer omtrent det du har med 2,5-3-3-6 jeg... skuffet :(

Synd jeg ikke valgte DFI lanparty eller kanskje MSI istedenfor ASUS HK.

Eller andre brikker?

Endret av Spurs
Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener.

Minnet er ikke satt ned nei, så da har jeg vel fått et bra minne?

Men hvorfår gråte, du får jo like høy score du. Dessuten er det

det du skal bruke PC'n til som teller. For min del er det mest

videoredigering + lage DVD, og det går veldig mye raskere nå å

kode MPG2 filer.

Skal prøve å senke minnet til 333 MHZ senere og se hva jeg får da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...