Anders Voldsund Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Har hatt dette problemet ei ganske lang stund no. Det som skjer er at dataen fryser med spel som UT 2004 demoen ,halo demoen og no Battlefield 2 demoen. På battlefield fryser heile dataen eller det går ut av spelet når eg har komt litt i gang på å komme inn på en internettserver. Eller det kjem ein skjerande lyd i høgtalarane. Veit ikkje ka det er som gjer det. D.v.s at eg ikkje kan spele halo og UT. Battlefield har funka ei stund. Dataen har normal temperatur ca 33 grader. Må restarte dataen når det fryser. Har restarta ca. 7-8 gongar berre i dag. Det kan skje andre gongar enn ved spel med. Dataen er ca 2-3 månedar gammel. Maskinvare: NorthQ Strømforsyning Silent 400W MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd m.m. AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB Sapphire Radeon X800XL 256MB Western Digital Caviar 250GB Microsoft Win XP Pro Endret 29. juli 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
galaxy Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Har hatt samme problemet jeg og. Fryser hver gang jeg prøver å spille, og så kommer det en skjerende lyd i høytalerne. Har fundert lenge på hva det kommer av, men i dag fant jeg det ut. tror jeg... Demonterte kjøleren på brikkesettet på HK og skrapte bort gammel kjølepasta før jeg tok på ny. Nå har jeg spilt Battlefield 2 i et par timer uten det minste problem. Før rakk jeg bare så vidt å starte spillet før det kræsja. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Det som slår meg er eventuelt strømproblemer. Northq er en grei Psu, men dog litt svak på 12V railen, dermed så bør du sjekke at denne er stabil under last. Om du har muligheten prøv med en annen psu. Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 7. august 2005 Forfatter Del Skrevet 7. august 2005 (endret) Bør eg snakke med komplett da. Der eg kjøpte dataen. Oppgradere frå driver 5.6 til 5.7? Endret 7. august 2005 av Anders Voldsund Lenke til kommentar
Anders Voldsund Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Er straumforsyninga for dårlig? Kan det bli bedre visst eg formatera dataen min? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Formatering er som regel ingen løsning, men i noen tilfeller kan det hjelpe om problemet er pga kluss med software. Som sagt prøv å lån en strømforsyning av en venn, hvis ingen kan hjelpe deg med å teste komponenter i datamaskinen din anbefaler jeg deg at du tar kontakt med komplett og forteller om problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå