Amos Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg tenker på å kjøpe Fujifilm 2800Z nå i høst. Dette kameraet bruker som kjent Smartmedia-minne. Vil dette være et dårlig valg nå som den nye minnebrikken kommer? Bør jeg vente til september med å investere i digitalkamera, og heller kjøpe et som støtter den nye standarden? Eller bør jeg tenke sånn at nå vil prisene på Smartmedia falle, og minnebrikken på 128 MB til Fuji 2800 blir kjempebillig? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg tviler på om prisene vil falle på Smartmedia. MLW Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Vanskelig å spå om både tilgang og pris. Det finnes jo en del som har SM-kamera i dag (inkl meg), og vil bruke disse i lang tid fremover, så det vil neppe skje noe med en gang. Man kan allikevel tenke seg følgende: Scenario A: Du har et SM-kamera, og har flere store SM-kort til dette. En vakker dag takker kamera for seg, og du har lyst på et nytt. Du sitter da med minnekort som ikke kommer særlig til nytte. Scenario B: Du har et SM-kamera, og har en stor minnebrikke til dette. En vakker dag oppdager du at minnebrikken har sluttet å fungere (noe som skjer av og til), og løper til butikken (eller helst PCen) for å kjøpe en ny. Til slutt finner du en leverandør i Indre *****lia som har SM-kort på lager, men ikke større enn 8 MB, og han skal ha 999$ for det. Du sitter da med et kamera som ikke kommer særlig til nytte. En annen ting er at en vakker dag blir det nok slutt på også CF og MS-kortene, slik at situasjonen vil bli lik uansett hva man kjøper. Det KAN også være risikabelt å kjøpe XD med en gang. Dersom dette ikke slår an kan man sitte igjen med ubrukelig kamera eller utilgjengelige minnekort. Ref: 110- og disk-film. Lykke til!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå