Gå til innhold

ASUS 9999, tidvise Artifacts på vga utgangen

toennes

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg her kjørt meg helt fast i følgende problem, og håper at noen kan komme med et kongetips for å komme videre :-)

Problemet er at skjermbilde på den ene skjermen noen ganger blir "korrupt". I mangel på en bedre forklaring ser det ut som om oppløsningen blir ca 50x50 pixler og dette vises over hele den ene skjermen (i fullskjerm). Jeg kjører dual-display, og den andre skjermen er helt fin. Resten av systemet fungerer greit, ingen prosesser som går i 100%, ingen temperatur alert fra Asus Smartdoctor eller noen andre tegn på at noe er galt. Tar jeg en reboot, så er alt fin-fint igjen.

Feilen kan oppstå:

* mens maskinen er i skjermsparing

* mens jeg jobber i Windows

* i spill og andre 3D applikasjoner

Det kan gjerne gå 3 timer mellom hver gang, eller 3 dager. Det skjer imidlertid ikke umiddelbart etter login (så langt da...). GPU temperatur ligger ca på 53-55 grader normalt.

Har prøvd annen skjerm, men det var samme resultat der. Oppdaterte drivere og applikasjoner, prøv både fra Asus og Nvidias. Aldri overklokket, hverken system eller kort.

Maskinen det gjelder:

HP d530c med 1,5 GB Ram. Asus GT9999v kort (Nvidia 6800GT light). Koblet mot to skjermer i oppløsning 2560 x 1024. Den ene er koblet til via vanlig vga kobling, den andre er har en DVI-VGA dongle i tillegg. (kortet har 1 stk VGA og 1 stk DVI utgang). Power er et FSP400-60PN - Fortron/Source Strømforsyning ATX-400W.

Nå står jeg virkelig fast! Er det kortet mitt som fjusker? Varme? Drivere? Strømforskyning? Små nisser?

Alle forslag mottas med takk!

Endret av toennes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...