Gå til innhold

Windows server 2003 bruker lang tid på å avslutte

Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Proliant Xeon 2,8 Ghz server med 1 Gb minne som bruker 10-12 min på shutdown. Kjører Exchange 2003 og SQL Server på denne. Er det noen som vet hvordan man kan få ned tiden det tar for server til å restarte seg raskere? Vurderer å oppgradere til 2 gig minne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en HP Proliant Xeon 2,8 Ghz server med 1 Gb minne som bruker 10-12 min på shutdown. Kjører Exchange 2003 og SQL Server på denne. Er det noen som vet hvordan man kan få ned tiden det tar for server til å restarte seg raskere? Vurderer å oppgradere til 2 gig minne.

Er den domenekontroller i tillegg? Og kanskje den eneste domenekontrolleren i domenet? Microsoft har en artikkel på problemet:

Exchange Server 2003 Computer Takes Longer Than You Expect to Shut Down

Lenke til kommentar

Er den domenekontroller i tillegg? Og kanskje den eneste domenekontrolleren i domenet? Microsoft har en artikkel på problemet:

Exchange Server 2003 Computer Takes Longer Than You Expect to Shut Down

Takk, fant et script som stoppet alle Exchange servicene for meg :D Så nå restarter serveren på 2 min istedet for 12!

Takk for hjelpen roac!

Lenke til kommentar
dette problemet har vel vært der i "årevis". Det er merkelig at Microsoft ikke gjør noe med dette. MEGET irriterende. Greitt med et script som gjør dette, men problemet har tross alt vært der veldig lenge nå...

Jeg vil tippe at det ikke har blitt gjort noe med dette, all den tid det bare er et problem i de miljøer hvor man kun har én domenekontroller. All god skikk tilsier at man skal ha to, og det er også mulig å ha to domenekontrollere i et SBS-miljø, da med en SBS og en Windows Server 2003 Standard Edition.

Men at det er forferdelig irriterende kan jeg skrive under på, for det er et problem vi kommer borti hele tiden når vi holder kurs på Exchange Server 2003.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...