Goliath Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Kjære tollvesenet m. familie i Oslo Dere er noe inkompetente jævler. Dere er noen forbannede dyslektikere som ikke kan taste inn noen tall i et utdatert system. Nå har jeg gjennom tiden importert tre biler og hver jævli gang har dere klart å skrive feil chassis nummer i systemet deres. Dette har medført forpulte lange ventetider på biltilsynet, farting frem og tilbake til eneimportøren, generell økt blodtilførsel til hodet og temperament uten like. Hvorfor klarer dere ikke å taste inn 17 tall i systemet deres? Kommer det ikke opp noe feilmelding hvis dere taster inn 16 nummere? Jeg skal faen meg skatte 1% mer for at dere kan oppdatere Windows 3.1 terminalene og generelt DOS-systemet deres! På den ene bilen, kjørte jeg rundt med feil chassis nummer i 11 år før noen faktisk gadd å sjekke chassis nummeret på en av de mange EU-kontroll gjennom tidene. Dette medførte til ”Ikke Godkjent” under EU-kontrollen og ekstra avgifter. Hvorfor? Jo, fordi det ene tallet i chassis nummeret stemte ikke!! Jævla latsabber! Bertil O. Steen måtte begynne å fakse papirer, fikse litt her og der. Dokumentavgift? Jo, 3000,-. Pga ett jævli tall som ikke stemte på vognkortet! Skulle ha trekt det på lønna til den som tastet feil!!! Jeg skriver dette fordi i dag skulle jeg registre en importert bil på biltilsynet og i tollvesenets system manglet det et tall i chassis nummeret! Takk skal dere faen meg ha! Dere fortjener ikke å ha en god dag! Dere fortjener heller ikke jobben! Endret 29. juli 2005 av überGoliath Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jøsses, snakk om griseuflaks. Har selv aldri vært så uheldig med noen av bilene jeg har importert. Kanskje lurt å dobbeltsjekke det selv mens man er i gang. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Ta kontakt med toll- og avgiftsdepartemanget du og legg saken frem der... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Dette er skremmende. faktisk! Tenk hvis jeg hadde solgt den ene bilen hvor chassis nummeret var feil i 11 år. Da kunne faktisk jeg havne i politiets søkelys for importfusk. At bilen har vært gjennom EU-godkjenning 4-5 ganger før de sist gang faktisk sjekket chassis nummeret er egentlig helt på trynet. Til og med biltilsynet refset NAF, som hadde godkjent denne bilen alle de gangene. Men i dag tok kaka. Jeg ble dritforbanna. Fikk ihvertfall tollvesenet til å fikse det innen 13.00 så jeg får se hva som skjer. Holder dere oppdatert! PS: litt kylling når det gjelder å sende hatbrev til Staten Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg skjønner ikke hvorfor måtte DU betale 3000,- for dokumentavgift når det er åpenbart at det hele er ikke din feil. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Vel, det hadde kostet meg like mye i tid hvis jeg skulle klage dette inn til noe nemd så.. At Staten punger ut 3000,- er jo en molekyl i havet men hadde det hatt noen effekt av å få tilbakebetalt pengene så hadde jeg nok gjort det. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 PS: litt kylling når det gjelder å sende hatbrev til Staten Pøh ! Du kan kreve din rett og Staten er pliktig til å rette opp slike saker.... Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Fått fiksa skiltene nå. Biltilsynet hadde alt klart når jeg kom ned så "Import 05" er for min del over. Får håpe at neste sommers import går litt mer smurt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå