Gå til innhold

Kjære tollvesent i Oslo

Goliath

Anbefalte innlegg

Kjære tollvesenet m. familie i Oslo

Dere er noe inkompetente jævler. Dere er noen forbannede dyslektikere som ikke kan taste inn noen tall i et utdatert system. Nå har jeg gjennom tiden importert tre biler og hver jævli gang har dere klart å skrive feil chassis nummer i systemet deres. Dette har medført forpulte lange ventetider på biltilsynet, farting frem og tilbake til eneimportøren, generell økt blodtilførsel til hodet og temperament uten like.

Hvorfor klarer dere ikke å taste inn 17 tall i systemet deres? Kommer det ikke opp noe feilmelding hvis dere taster inn 16 nummere? Jeg skal faen meg skatte 1% mer for at dere kan oppdatere Windows 3.1 terminalene og generelt DOS-systemet deres!

På den ene bilen, kjørte jeg rundt med feil chassis nummer i 11 år før noen faktisk gadd å sjekke chassis nummeret på en av de mange EU-kontroll gjennom tidene. Dette medførte til ”Ikke Godkjent” under EU-kontrollen og ekstra avgifter. Hvorfor? Jo, fordi det ene tallet i chassis nummeret stemte ikke!! Jævla latsabber! Bertil O. Steen måtte begynne å fakse papirer, fikse litt her og der. Dokumentavgift? Jo, 3000,-. Pga ett jævli tall som ikke stemte på vognkortet! Skulle ha trekt det på lønna til den som tastet feil!!!

Jeg skriver dette fordi i dag skulle jeg registre en importert bil på biltilsynet og i tollvesenets system manglet det et tall i chassis nummeret! Takk skal dere faen meg ha!

Dere fortjener ikke å ha en god dag! Dere fortjener heller ikke jobben!

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er skremmende. :scared::eek:

faktisk! Tenk hvis jeg hadde solgt den ene bilen hvor chassis nummeret var feil i 11 år. Da kunne faktisk jeg havne i politiets søkelys for importfusk. At bilen har vært gjennom EU-godkjenning 4-5 ganger før de sist gang faktisk sjekket chassis nummeret er egentlig helt på trynet. Til og med biltilsynet refset NAF, som hadde godkjent denne bilen alle de gangene.

Men i dag tok kaka. Jeg ble dritforbanna. Fikk ihvertfall tollvesenet til å fikse det innen 13.00 så jeg får se hva som skjer. Holder dere oppdatert!

PS: litt kylling når det gjelder å sende hatbrev til Staten :(

Lenke til kommentar

Vel, det hadde kostet meg like mye i tid hvis jeg skulle klage dette inn til noe nemd så..

At Staten punger ut 3000,- er jo en molekyl i havet men hadde det hatt noen effekt av å få tilbakebetalt pengene så hadde jeg nok gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...