aarmo Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg sitter her med en bærbar Fujitsu Siemens som har 1 trådløst kort og 1 10/100mbit kort. Maskinen kjører windows XP Home edition 1. Trådløst kortet er et PCMIA Compaq kort. Når jeg skal koble meg opp mot mitt trådløse nettverk hjemme får jeg ikke til å mota IP via DHCP. Med en gang jeg kobler til viker det som om maskinen velger sin egen IP med en gang. IPen nettverkskortet får er: 169.254.214.135. Dette er vel en standart IP som windows velger hvis den ikke får IP via DHCP? Jeg vet at DHCP er aktivert og fungerer på serveren, har en del andre maskiner som er koblet til samme nett. Har også testet med et par vanlige routere. 2. Jeg tenkte at kansje trådløst kortet begynte å bli defekt, så jeg satte inn en TP kabel for å sjekke om jeg får nett tilgang da, men nei! Får akkurat samme problemet som over. Jeg kjenner at jeg har mest lyst til å kaste PCen ut av vinduet og gi faen Når jeg prøver meg på Ipcofig /renew så får jeg en feilmelding: "Det oppstod en feil under fornyelse av grensesnittet internett: Den forespurte tjenesteleverandøren kan ikke lastes inn eller initaliseres. Jeg tenkte med en gang at det kunne være virus/spyware som fucket med nettverket. Men etter flere resultatløse søk med div virus og spyware er jeg bra sikker på at det er noe annet. Jeg har prøvd og deaktivere Norman sin brannmur og Windows XP sin brannmur uten at det hjalp stort I ren depresjon og sinne bestemte jeg meg for å gå over alle instilinger 1 gang til for å se om det kansje var noe jeg hadde glemt. Men neida, jeg hadde kastet bort enda 2 timer av mit liv! Er det noen her på hw.no som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 prøv denne socketfiksen: http://www.cexx.org/lspfix.htm Tar og flytter denne til nettverk. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Har du prøvd å sette statisk ip-adresse på maskinen? Hvis du får kontakt da må det være feil med enten DHCP klienten på maskinen eller DHCP serveren. Hvis du ikke får kontakt da heller prøv den socket fiksen som agvg foreslo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå