Gå til innhold

Installasjon av WIN XP CORP problem.....?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og installerer winxp corp edition. Først gjør jeg den installen hvir jeg booter fra cden. Den går knirkefritt. Men når jeg ser winxp logoen får første gang og skal installere devices og sette opp nettverk osv. Stoper insallasjonen på 35 min mens den er litt over halveis med og installere devices. Den grønne indikatoren nederst i høyre hjørne bare står?

 

Hva skal jeg gjøre? Har slit med nole liknende før men ikke akkirat det samme???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kan vere at det er noko gale med cd plata

 

cpu kan gå varm, særligt no når det er sommert og alt for varmt ute

 

eller så kan det vere at han prøver å finne noen driver til hardware dit, men så stemmer det ikkje overnes. kan prøve med å ta ut meste parten av tingen du har i maskina og se om instalasjonen går bra uten. det og vere at det er ram eller grafik korte so ikkje funger 100% så i siste tilfele så kan du bytte det ut med noko annat

 

du kan prøve å gå først inn i dos og starter instalasjonen der ifrå, /i386 og skriver "winnt /?" og tar med meste parten av dei pargameterene etter "winnt /e /s".. det hjelper noen ganger

Lenke til kommentar

Har hatt winxp fra samme cd installert før med samme biosversjon. All hardware skal være kompitabel med w xp.

 

Dette er mitt system!!!

 

Althlon T-BIRD 1333@1400 140x10

ABIT kG-7 RAID

ASUS GF-2 Deluxe

Soundblaster 5.1 live

2x CnetPRO 200 tcpip kort

Sony 4 x brenner

10x atapi cd rom

USb MUS

 

Tror det kan ha noe me musa og gjøre fordi jeghar slitt med den før???

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-02 12:43, Solaris skrev:

Lukter "LITT" Pirat kopiering av dette....


Problemet er sannsynligvis en korrupt fil på platen din ! ! !


 

Herregud, folk her på dette forumet er jo helt paranoide, tror alltid det værste om folk. Det finnes faktisk folk som "KJØPER" programmer, TRO DET ELLER EI! Jeg lurer jammen på om alle som roper "ULV" her har alt originalt hjemme selv.

 

Folk burde heller være hjelpsomme enn å forvente det værste. Han som posta spørsmålet har jo ikke nevnt noe om at det skulle være en ulovlig versjon. Så hvorfor skal folk lese mellom linjene på hver post at det er?

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet med mitt KG7 kort. Det gjaldt både win2k og winxp. Skylden må du legge på det hersens amd760+via686b chipsettet. Jeg byttet omtrent all annen hardware i maskinen, men problemet var der ennå, selv etter reinstallasjon av OS.

 

Jeg fant imidlertid ut at dette chipsettet var såpass tregt og upraktisk at jeg oppgraderte for lenge siden. Jeg anbefaler deg å gjøre det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...