AMD_Bruker Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Tenkte jeg skulle sjekke om det er behov for å flytte antennen til trådløskortet på linuxen, men finner ikke ut hvordan jeg sjekker signalstyrken... Har kjørt iwconfig wlan0 og får opp : TX-Power 20 DBm Sensitivity 0/3 Noen som kan fortelle om hva disse verdiene betyr, eller om det er noen andre kommandoer jeg må kjøre for å finne ut av dette ? 3com ADSL-modem/ruter og RTL8180 kort med ndiswrapper driver ... Endret 29. juli 2005 av AMD_Bruker Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Tx-Power er sendestyrken. Sensitivity er minste signalstyrken kortet skal plukke opp pakker i. Vil tro 0,1,2 og 3 er verdier for av, middels, litt flere og alle. Nederst skal det stå 'Signal level' også =-xx dB, der har du signalstyrken din. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Der står signal link quality 100/100. Signal level -67DBm Noise level -256 DBm Ser dette greit ut ? Er ganske så blank på linux som du skjønner Endret 29. juli 2005 av AMD_Bruker Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Takk, bruker den som web-server så er avhengig av at den er oppe ... Takk for hjelpen folkens Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Wlan er vel ikke det smarteste på en server ? Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Wlan er vel ikke det smarteste på en server ? Klar over det, derfor jeg sjekket .. Var skeptisk siden jeg bruker ndiswrapper og Windows driver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå