Gå til innhold

Hunter som prøvde seg på Dal`rend


Anbefalte innlegg

Vi har i det hele tatt oppnådd det samme som Enraged på Sylvanas, vi er Method på alliance siden, har vel tatt ned de fleste bossene utenom et par i MC før dem. Skryter vi av det, nei?

 

Å bruke argumenter om at siden vi tok ned han og han så har vi rett blir litt som å sage på grena man sitter på.

 

Settet er bra for begge klasser og jeg synes synd på Huntern som fikk flame..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjetilkb så du mener at huntere ikke skal få lov til å rulle på melee våpen som faktisk kan booste deres ranged damage og melee?

 

Hvorfor i svarte skal huntere ikke få lov til det?

Med begge de Dal'rend våpnene får en +50% attack power både på ranged og melee, og om en enchanter begge med +25 agi (50 agi på begge) Så blir dette jo fantastisk gode våpen for en hunter.

 

Om du aldri har spilt med hunter så har faktisk huntere et minimumsrange og må gå melee mange ganger, det er en grunn til at huntere har melee våpen.

 

For roguer rulle på ranged våpen? Hvis de gjør så er det jo favoritisering av roguer.

 

Edit: Innlegg nummer 350 :w00t:

Jeg sa ikke at de ikke skulle få lov. Jeg mener bare at akkurat i dette tilfelle bør rogues få prioritet siden de tross alt er en 100% melee klasse. Settet er fint for Hunters det er ikke tvil om det men det er utrolig sjeldent og en Rogues våte drøm. Personlig måtte jeg være med og drepe Rend over 30 ganger før jeg fikk dette settet og jeg vet mange som sikkert har gjort det 50 ganger uten få begge. Barbarous har man i handa etter en 4-5 turer til Dire Maul. Forresten artig med Barbarous for der er det Hunterne som mener at våpenet er "deres" og at bubbleboys og warriors skal holde pølsefingrene unna, noe som jeg forøvrig er helt enig i.

 

Jeg er ingen roguefanboi om det er det du tror, jeg er bare av den oppfatning at den med STØRST nytteverdi skal få fortrinnsrett. For Dal'Rends mener jeg og guildet mitt at det er Rogues. For Barbarous er det Hunters på bekostning av Warriors. For Dreadmist er det Warlocks på bekostning av Priests osv osv.

 

Og nei det kunne ikke falle meg inn å rulle på noe som helst Ranged før enhver Hunter i nærheten hadde sagt klart og tydelig PASS! En rogue ninjaet faktisk Ancient Bone bow i Scholo (+11agi) etter at en Hunter hadde sagt fra at han trengte den. Det neste ti sekundene foregikk slik;

 

/w Guildmaster "Hey Rouge1137 just samuraied Ancient Bone Bow after Ligoless said N"

From Guildmaster "We cant have any of that now can we!"

Rouge1337 Have been kicked from the Guild by Guildmaster.

 

Slik funker det i min guild og det passer meg utmerket! Jeg får de items som er pefekte for meg og det gjør alle andre også. Og dere må da huske at Rogues har like god nytte av den +15 agi enchanten som hunters har...

 

Jeg nekter da heller ikke for at Hunters må gå melee nå og da men svært ofte er det vel i slike situasjoner snakk om å få inn satt inn en Wingclip før man hopper unna og fyrer løs med ranged igjen er det ikke?... Jeg vet nå ihvertfall at om en Hunter i min gruppe står foran sammens med meg å hakker på mobs med sverd hele kvelden så tar det ikke lang tid før han er byttet ut med en rogue eller en hunter som klarer å bruke skillsene sine til å holde seg på avstand!

 

Men for all del, dette er da bare slik det funker i mitt guild. Hvis dere vil ha det på en annen måte så versågod. Men kom da ikke her om litt og klag fordi en Rogue stjal en +Agi bue dere hadde sååå lyst på... For om dere skal ha Dal'Rend ser ihvertfall jeg ingen grunn til at Rogues i deres nærhet skal gi fra seg noe som helst som gir bonus på deres Primestat. Imo helt retardert men dere ber om det...

Lenke til kommentar

100% enig med Kjetilkb her. En hunter BRUKER melee, men hvor mye liksom? Hvor stor forskjell vil de to dps-ene (overdrivelse) utgjøre for hunterens allmenne tilstand? Selv om nightkeeper og amatør-guilden hans (E P I C-powarr :p) var litt ekle med hunteren, gjorde de det rette. Det er vel viktigere at en 100% melee-class får opp dps-en enn at hunteren gjør 5% mer skade, no?

Lenke til kommentar
100% enig med Kjetilkb her. En hunter BRUKER melee, men hvor mye liksom? Hvor stor forskjell vil de to dps-ene (overdrivelse) utgjøre for hunterens allmenne tilstand? Selv om nightkeeper og amatør-guilden hans (E P I C-powarr :p) var litt ekle med hunteren, gjorde de det rette. Det er vel viktigere at en 100% melee-class får opp dps-en enn at hunteren gjør 5% mer skade, no?

vet du hva du snakker om ?

 

Hunter bruker våpen for Stats og crit bonuser samt Attack power.

 

Rend settet er noe av det beste for dem.

 

Det at du er i E P I C sier vel sitt egentlig...

Lenke til kommentar

Når det skal sies så mener jeg faktisk at dette ikke er noe spesielt bra rogue sett i forhold til hunter. Det er bra for rogues også, men de har mange andre fine upgrades senere I form av andre sjeldene våpen som:

- Scarlet Kris

- Assassination Blade

+ Mange andre som jeg ikke kommer på i farten.

Dette er våpen som en hunter godt kunne brukt, men jeg mener at dette er en større "waste" enn en hunter med dal'rend.

 

Siden mange mener at huntere skal holde seg til Barbarous Blade så skal jeg ha en liten sammenligning om hvordan denne situasjonen har forandret seg siden patchen.

 

Barbarous Blade

Two-Hand Sword

138 - 207 Damage Speed 3.20

(53.9 damage per second)

Durability 100 / 100

Requires Level 58

Equip: Improves your chance to get a critical strike by 1%.

Equip: +60 Attack Power.

(Enchant +15agi)

 

Dal'Rend's Sacred Charge

Main Hand Sword

81 - 151 Damage Speed 2.80

(41.4 damage per second)

+4 Strength

Durability 90 / 90

Requires Level 58

Equip: Improves your chance to get a critical strike by 1%.

(Enchant +15agi)

 

 

Dal'Rend's Tribal Guardian

Off Hand Sword

52 - 97 Damage Speed 1.80

(41.4 damage per second)

100 Armor

Durability 90 / 90

Requires Level 58

Equip: Increased Defense +10.

(Enchant +15agi)

 

Tilsammen av dal'rend settet får vi da:

(62,1 damage per second)

100 Armor

+4 Strength

Equip: Improves your chance to get a critical strike by 1%.

Equip: Increased Defense +10.

Set: +50 Attack Power.

(Enchant +30agi)

 

Forskjellen blir da. Forklart som hva forskjellen er hvis man bruker dal'rend som en hunter istedet for Barbarous Blade.

(8,2 damage per second)

100 Armor

+4 Strength

-10 Attack Power

Equip: Increased Defense +10.

(Enchant +15agi)

 

 

 

Andre bra våpen som rogues kan få i bla. MC er:

Brutality Blade

Core Hound Tooth

Dette er våpen som rogues burde og skal ha første retten på. Dette kan være greie våpen for en hunter også men det er som regel slik at på disse våpene så skal hunters vente til det ikke er en upgrade hos en rogue. Akkurat som at en rogue ikke får Blastershot Launcher før det ikke er flere huntere igjen som vil ha / trenger den.

 

Edit: Personelig så driter jeg i damage'n på melee våpenet mitt. Men fakta er at dette er det beste equippet en hunter kan få før det har vært en 20 runder i MC ;)

Endret av thomas_c24
Lenke til kommentar

kjetilkb du har jo 0 peiling..

det at huntere ikke får lov til å rolle på våpen som booster deres ranged like bra som det booster en rogues melee, og i det hele tatt er like bra for hunter som for rogue er sånn jeg ser det idiotisk. De færreste jeg kjenner lar rogue få førsteprioritet over hunters på dal'rend, og de fleste hunterne jeg kjenner har faktisk det. Men bare en rogue. Sier vel sitt?

Lenke til kommentar
Jeg hadd egentlig tenkt å respecce til sverd så fort jeg får dal'rends men dette er jo håpløst nå siden alle hunterne på servern ruller på dem.

Og Core Hound tooth of Gutgore ripper dropper faen meg aldri, så jeg løper rundt med barman shanker og distracting dagger :/

Hvorfor skal du respecce til sverd ?

Dagger = win.

Lenke til kommentar

argh...

 

/me oppgitt.

 

thomas_c4: Her er det da vitterlig snakk om pre-MC/Onyxia utstyr og du kommer drassende med en offhand dagger og et sverd som helt klart er World Drops og kaller det "fine upgrades" for rogues? Hmm hvor mange worlddrops har dere faktisk funnet i løpet av deres wow liv? Og hvor mange av disse var våpen dere selv kunne bruke? Også attpåtil 2! Hvor den ene gjerne dropper i MC/Onyxias lair?

Mao må man kjøpe dette på AH om man skal ha det før MC og det koster skjorta. Henoldsvis en median pris på 225 og 400 gull! Ass Blade er også er våpen som mange rogues driter i fordi det er ganske likt Trash Blade som er gratis Qreward og dermed fortoner seg som en mega waste av cash.

 

I fordelen kontra Barbarous;

 

100 armor: Armor = Viktigere for rogues enn Hunters.

+ 4 Str: Like viktig for rogues som hunters.

Crit + 1: Like viktig.

Deff +10: Viktigere for rogues enn hunters

Att pow: Like viktig.

Agi: Like viktig.

 

Point; Dal'Rend er en MARGINAL oppgradering for en Hunter. Videre er vel missraten på offhand temmelig horribel så jeg tror enhver faktisk måling av den reelle dps ville totalt skadeskutt den utregningen din. FYI har Rogues talents som hjelper på dette så igjen et poeng som faktisk backer opp en Rogue sitt krav her.

 

Armor og Deff: Dere har da for pokker en tank i lomma. Bamse heter han og gjør i all hovedsak Armor og Defense til mindre viktige skills for hunters.

 

Og igjen da; Roge er en 100% melee class! Hunter er max 5% melee class! Sjekk skaden din med en hvilken som helst DPS og se selv hvor mye du gjør med sverd!

 

For ikke å snakke om at barbarous er SKITENKELT å få tak i! I en 5 manns gruppe! De fleste av dere luringene kommer aldri til å se at Dal'Rends dropper engang, langt mindre at BEGGE dropper. Barbarous er det bare å sette av en kveld til å gå å hente. Omtrent så enkelt som å leie film på 7-eleven.

 

Også kommer du med enda flere Epic Drops fra MC og føler deg storhjertet når du sier at her har rogues førstepri ja heh. Altså har du noen gang vært i MC? Du vet at MC kun kan farmes på UKENTLIG basis ja? Du er klar over at det sannsynligvis er 4 ganger så mange om beinet når en av de sakene du nevner bestemmer seg for å droppe? NOE SOM GJØR SJANGSEN FOR Å FÅ EN FORSVINNENDE LITEN!

 

Mitt forslag til deg er at når du sitter og surfer rundt på thottbot og titter på saker og ting så kan du samtidig prøve å finne ut hvor realistisk det er at en stakkar noen gang får se og holde i noe av det du serverer. Jeg vet ikke hvor du spiller men jeg kan innformere deg om at på Silvermoon er det per i dag kun 2 guilds på Horde siden som kan sies å ha MC og Onyxia på Farm status. Dvs max 150 av kanksje 4000 spillere. Jeg er med i det ene og håper å kunne få nok Raid points til å skaffe meg det du nevner men det gjør pinadø mange andre i guildet også!

 

Jeg tror ikke mange av dere gutta her har så mye som har sniffet på en eneste mob i Molten Core jeg...

Lenke til kommentar

Et annet aspekt som jeg ikke vil påstå er verken rett eller galt, er jo det faktum at Rogues har flere alternativer med tanke på våpen siden de også kan gå Dagger-spec. Jeg skal ikke driste meg til å dømme verken den ene eller andre måten å spille Rogue på ettersom jeg kun er lvl 30 Rogue, men dette er jo et aspekt som kanskje bør tale til hunterens fordel.

 

 

Når det gjelder Treet som i størst grad benyttes i forbindelse med Sverd-spec må jeg vel uten å fornærme noen kunne si at Det er veldig Top og bottom heavy, med mye Nytteløst på veien. Dette er naturligvis ikke noe argument verken den ene eller andre veien med tanke på hvem som burde få rulle, men litt Balancing trenger det jo.

 

Jeg overlater til Pinella og Deetee å uttale seg om effektiviten av Sverd i forhold til daggers, men bare det faktum at Rogues faktisk kan bruke Andre typer våpen like effektivt er jo et lite tankekors...

 

En dagger-build kan jo også med de rette talentsa gjøres veldig kraftig den og.

 

Ikke flame meg for at jeg sier til dere at dere heller skal bruke daggers.

Det jeg simpelthen sier er at det faktum at dere har MULIGHETEN for å bruke det er et lite argument for at hunters også bør få rulle...

Endret av GRendal
Lenke til kommentar

Kjetilkb: Det jeg prøver å si er at rogues har mange andre langt bedre enn dal'rend også. Og forskjellen er lige marginal som den er til en oppgradering for en annen rogue. Jeg vil ikke kalle den fullt så marginal heller. 15agi er ganske mye.

 

Jeg sa selv at jeg driter i hvordan DPS våpenet har, så jeg går fullt og holdent for stats.

 

Ja, jeg har vært i MC og er der 2-3 dager i uken. Jeg sa selv at det vil ta ca.20 runder før vi har equippa roguene med de våpene.

 

Det jeg mente med det i hovedsak er at hvor er huntere sine upgrades når det gjelder melee? Da snakker jeg om stats. Det er ingen som jeg kan komme på.

 

Så hvofor skal ikke vi få lov til å tweeke vårt equippment når de rogues har mange andre ting å velge i. Det er ikke sånn at Dal'rend er det eneste bra til en rogue? Det er ihvertfall ingen av roguene i guilden min som bruker de.

 

Hunters har Barbarous blade og Dal'rend.

 

Jeg har på en annen side aldri sagt at en dette er et hunter våpen, men dersom det dropper så skal begge klassene få lov til å rolle på den.

Lenke til kommentar
Er det N eller G hvis du trenger våpenet/armoren/tingen til en annen char?

I og med at Need og Greed brukes mest når det er snakk om BoP-items, så kan du ikke gi den til en annen char du har.

 

Er det BoE derimot, ville jeg hvertfall ikke gått med på at en fyr skulle gi ting til sin andre char, eller venner osv. Da er det greed. ;)

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg lest hele posten, og dette er kanskje litt off-topic, men jeg vil ikke starte en ny tråd for et så lite spørsmål.

 

Er det N eller G hvis du trenger våpenet/armoren/tingen til en annen char?

OT: Drit i å dra sånne ting inn i en sånn tråd.

 

svaret på spørsmålet ditt bør si seg selv : G

Lenke til kommentar

OT: Drit i å dra sånne ting inn i en sånn tråd.

 

svaret på spørsmålet ditt bør si seg selv : G

Hva med å svare, i og med at det har en relevans til temaet vi diskuterer?

hva som er N og hva som er G?

 

 

For det første er det Off-Topic, for det andre bør vel de fleste lvl 60`s ( som jeg håper er de eneste som svarer i denne tråden) vite dette.

Lenke til kommentar
Jeg hadd egentlig tenkt å respecce til sverd så fort jeg får dal'rends men dette er jo håpløst nå siden alle hunterne på servern ruller på dem.

Og Core Hound tooth of Gutgore ripper dropper faen meg aldri, så jeg løper rundt med barman shanker og distracting dagger :/

Hvorfor skal du respecce til sverd ?

Dagger = win.

Har lyst å prøve noe nytt :)

Dessuten kan en sword rogue med bra gear gjøre like mye DMG som en dagger-rogue.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...