Gå til innhold

Hunter som prøvde seg på Dal`rend


Anbefalte innlegg

Vel, Huntere kan hvertfall få crafta og bruke : http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=12774

 

siden de kan bruke økser. 2xav disse så har man +2 crit - som ikke er så altfor ille vel?

 

Slapper man på 2x15agi enchants på disse får man jo 30 agi og +2crit.

 

Uansett når det er snakk om rend main/offhand - Så bør man jo se på hvem som tjener mest på å ha disse våpnene. Om man ser på hva roguen flyr rundt med fra før, så vil han øke damage _betraktelig_ mer enn hva en hunter ville med de +50 attackpower han får for å ha hele settet.

 

Hvertfall er det slik hos oss - Vi gearer opp de som har mest utbytte av itemet som dropper, så får de andre komme siden. Samme gjelder for buer, gunnere, crossbows osv - De går alltid til hunters først, dersom de ikke har bedre fra før.

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadd egentlig tenkt å respecce til sverd så fort jeg får dal'rends men dette er jo håpløst nå siden alle hunterne på servern ruller på dem.

Og Core Hound tooth of Gutgore ripper dropper faen meg aldri, så jeg løper rundt med barman shanker og distracting dagger :/

Hvorfor skal du respecce til sverd ?

Dagger = win.

Har lyst å prøve noe nytt :)

Dessuten kan en sword rogue med bra gear gjøre like mye DMG som en dagger-rogue.

en rogue med sverd og bra gear sammenlignes med en rogue med dagger med bra gear. husk at backstab har 30% (!) mer sjanse for å critte med talents, med ss sparer du 5 energy. I tillegg kan dagger få enda 5% sjanse til å critte (sløsing av talents synes jeg), sverd kan få en liten mulighet til å slå to ganger.

Lenke til kommentar

"en liten mulighet" da mener du 6% sjans til å gjøre et ekstra attack per melee hit? Det er ikke en liten sjans det, er en veldig stor sjans. Med tanke på at du dualweilder 2 sverd og slår ganske kjapt som rogue. Fyrer du av en bladeflurry øker sjansene ytterligere.

Lenke til kommentar
"en liten mulighet" da mener du 6% sjans til å gjøre et ekstra attack per melee hit? Det er ikke en liten sjans det, er en veldig stor sjans. Med tanke på at du dualweilder 2 sverd og slår ganske kjapt som rogue. Fyrer du av en bladeflurry øker sjansene ytterligere.

greit greit ;) .

har aldri vist hvor stor sjanse den var, men har sløt bort en specc til det og merka det aldri.

 

all hail deetee :)

Lenke til kommentar
"en liten mulighet" da mener du 6% sjans til å gjøre et ekstra attack per melee hit? Det er ikke en liten sjans det, er en veldig stor sjans. Med tanke på at du dualweilder 2 sverd og slår ganske kjapt som rogue. Fyrer du av en bladeflurry øker sjansene ytterligere.

greit greit ;) .

har aldri vist hvor stor sjanse den var, men har sløt bort en specc til det og merka det aldri.

 

all hail deetee :)

Bra vi ihvertfall er enige om NOE ;)

 

 

Her på forumet er Deetee`s ord oM Rogues L O V.

 

Han har tross alt snart spillt Rogue ett år ( 12mnd) :dribble:

Lenke til kommentar

Er egentlig ikke noe vits i å diskutere. Dere gjorde feil. Diskusjonen om hvem som får størst utbytte av våpnene, er ubetydelig.

Begge klassene kan bruke det, og så lenge dere ikke har klargjort på forhånd at bare den og den kan rolle på det, så skulle hunteren HELT KLART fått det.

Lenke til kommentar
Ehm Dal'rend er det beste hunter våpenet etter den siste patchen. Spiller ikke hunter, men jeg hadde forlatt guildet umiddelbart hvis jeg hadde sett at det oppstod slik diskusjon.

Da skulle du faen fått lov til å quitte guildet fort også. For du vet, eller _burge_ vite at en rogue med begge disse sverdene vil ha en mye høyere økning i DPS enn at du fikk +1crit og +50 ap som hunter.

 

Derfor hadde guilden tjent mest på geare opp rogues med disse først.

 

Hvorfor ikke ta 2xDawns Edge eller

 

Lord Alexanders Battleaxe

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=13003

 

som hunter. Huntere kan bruke så mange forskjellige våpentyper, at det er direkte grådig å kaste seg over noe som ville gjort en rogue mye bedre å ha i et team. Selv om jeg var i randomgruppe i UBRS ville jeg som hunter ikke ha rullet på noen av rendsverdene dersom roguene i teamet manglet eller ville ha noen av disse.

Lenke til kommentar

Bra vi ihvertfall er enige om NOE  ;)

 

 

Her på forumet er Deetee`s ord oM Rogues L O V.

 

Han har tross alt snart spillt Rogue ett år ( 12mnd)  :dribble:

Det blir kanskje litt i meste laget - mye av ting jeg sier stemmer kanskje ikke heller, men prøver mitt beste hvertfall :)

men du vet ca 10000 ganger mer enn oss, så vi må stole på din utrolie kunnskap :) .

Lenke til kommentar
Ehm Dal'rend er det beste hunter våpenet etter den siste patchen. Spiller ikke hunter, men jeg hadde forlatt guildet umiddelbart hvis jeg hadde sett at det oppstod slik diskusjon.

Da skulle du faen fått lov til å quitte guildet fort også. For du vet, eller _burge_ vite at en rogue med begge disse sverdene vil ha en mye høyere økning i DPS enn at du fikk +1crit og +50 ap som hunter.

 

Derfor hadde guilden tjent mest på geare opp rogues med disse først.

 

Hvorfor ikke ta 2xDawns Edge eller

 

Lord Alexanders Battleaxe

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=13003

 

som hunter. Huntere kan bruke så mange forskjellige våpentyper, at det er direkte grådig å kaste seg over noe som ville gjort en rogue mye bedre å ha i et team. Selv om jeg var i randomgruppe i UBRS ville jeg som hunter ikke ha rullet på noen av rendsverdene dersom roguene i teamet manglet eller ville ha noen av disse.

Visste at dette ville skape diskusjon.

 

Fact #1 - Hunters want these for RANGED fighting, not melee.

 

Dal'Rend stats (including enchants): 30 agi, 4 str, 1% crit, 100 armor, +10 defense, +50 attack power. For a ranged hunter, this adds up to 110 attack power and 1.5% crit (not to mention the defense). And YES, the +50 attack power applies to hunters' ranged attacks.

 

Fact #2 - 2-handed weapons now suck for hunters because of the 15 agi enchant (if you use a 2h, you only get one enchant). The previous best weapon, Barbarous Blade now provides 90 attack power, 1.25% crit, and no defense or armor. 2h weapons are no longer a good option for hunters.

 

In any case, for a rogue to say a hunter has no right to even try to get the Dal'Rends is just silly and ignorant. Yes, they are good weapons for rogues... but they are the BEST weapons for hunters.

 

På grunn av veldig bra stats er dette det beste hunter våpenet som er å få tak i (inkludert MC). Det finnes derimot mange våpen med høyere max damage som vil være mer etterlengtet for rogues. Se her

 

Jeg har absolutt ikke sagt at huntere kan kreve dette våpenet. Den diskusjonen for du ta internt i ditt guild. Det har vi gjort... :)

 

EDIT: Psst Hunter'ne vant :p

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

NightKeeper: du sa at du var i en raid grp med 50% guild member og 50% random ppl..

 

du sa oxo at du var i den beste guilden på serveren.. var dette en personlig ting å si eller? navn på guilden og server?

 

du var ganske stille etter vert som reply'ene kom.. noen grunn til det?

 

har selv en 57 hunter.. og ja det er et MEGET bra hunter våpen (set)

Lenke til kommentar
Ehm Dal'rend er det beste hunter våpenet etter den siste patchen. Spiller ikke hunter, men jeg hadde forlatt guildet umiddelbart hvis jeg hadde sett at det oppstod slik diskusjon.

Da skulle du faen fått lov til å quitte guildet fort også. For du vet, eller _burge_ vite at en rogue med begge disse sverdene vil ha en mye høyere økning i DPS enn at du fikk +1crit og +50 ap som hunter.

 

Derfor hadde guilden tjent mest på geare opp rogues med disse først.

 

Hvorfor ikke ta 2xDawns Edge eller

 

Lord Alexanders Battleaxe

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=13003

 

som hunter. Huntere kan bruke så mange forskjellige våpentyper, at det er direkte grådig å kaste seg over noe som ville gjort en rogue mye bedre å ha i et team. Selv om jeg var i randomgruppe i UBRS ville jeg som hunter ikke ha rullet på noen av rendsverdene dersom roguene i teamet manglet eller ville ha noen av disse.

Du vet at Dal rend's våpenene er Boss-drop, mens Lord alexander's battle axe og 2xDawns edge er random world drop/Blacksmithing våpen som krever at du enten må bruke nærmere 100g eller at du er veldig heldig å finner deg det i drop.

 

Huntere har like mye rett til dal rend som rogues har. Virker som om du mener at rogues skal få alle våpen gratis i instancer, mens huntere skal bruke ufattlige summer på AH for å få noe.

 

Jeg hadde også quitta den guilden, hvis jeg var han huntern. Maken til barnslig oppførsel i en guild.

Lenke til kommentar

Vel, var vel virkelig ikke det jeg sa i det hele tatt.

 

Jeg sa, at om man er i en guild og de kjører UBRS runs - Så vil rogues tjene ufattelig mye mer på det våpensettet enn huntere. Dermed styrke guilden og gjøre det lettere å ta fler runs, for så å booste huntere.

 

Så de har ikke råd til dawns edge, osv - Men 2x15agi enchants har de råd til? Det koster jo nesten ikkeno det :)

 

Om man skal være så forbanna idiotiske å faktisk ønske seg de sverda overfor en rogue for å tjene 50 AP, så skjønner jeg faen ikke dealen. Ikke rart noen guilds henger etter når det gjelder instancegjennomføring med slik holdning :)

 

Som statsen som blir ramset opp hvor mye en hunter hadde tjent på dette,

 

100 Armor ( Wow, dette trenger de virkelig! de står jo ikke bare bak å skyter )

+10 Defence ( omg imba for hunter )

4 str ( som vel er 4 ap )

 

Så hele greia koker jo ned til at det eneste en hunter tjener på dette er 50ap, 1% crit. Istedet kunne man med dawns edge få 2%crit og de samme AP fra agi enchants etc. Men stakkars så har de vel ikke råd til det.

 

Uansett er jo dette et sinnsykt bra ass/combat sett til rogue, og det går det ikke ann å se bort ifra. Det er faktisk bare 6 våpen i spillet som gir høyere SinisterStrike dmg enn rend sverdet.

 

Vis'kag the Bloodletter

Spineshatter ( Denne går vel kanskje til en warrior, eller en hunter i deres tilfelle )

Teebu's Blazing Longsword

Empyrean Demolisher

Brutality Blade

Aurastone Hammer ( Denne går vel til en prest pga +10 int +10 sta, kanskje ikke i deres guild, der går den vel til en hunter). <- Som ikke engang kan bruke mace.

 

Og disse er av epic kvalitet, og dermed betyr det at man vil ha rend sverda virkelig lenge.

 

Ja, våpensettet er sikkert fint til huntere - men synes de bør føye seg i andrerekke hva dmgoutputgain angår i forhold til rogue. Først må man tenke på å styrke guildet mest mulig - nytter ikke tenke meg, meg, meg.

 

Så da koker det ned til :

 

Som sagt tidligere - Ice barbed spear. Det er alt dere fortjener for å være så idiotiske å dra opp en diskusjon om rendvåpnene, som helt klart har større utbytte i hendene på en rogue.

http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=19106

 

Huntere *riste på hodet*

 

:D

Endret av DeeTee
Lenke til kommentar
Så de har ikke råd til dawns edge, osv - Men 2x15agi enchants har de råd til? Det koster jo nesten ikkeno det :)

 

Om man skal være så forbanna idiotiske å faktisk ønske seg de sverda overfor en rogue for å tjene 50 AP, så skjønner jeg faen ikke dealen. Ikke rart noen guilds henger etter når det gjelder instancegjennomføring med slik holdning :)

 

 

Ettersom du tydelig ikke har spilt mye som hunter, så kan jeg bekrefte at de alltid blir tvunget til melee i PvP. Hva tror du de kan gjøre når du åpnet med en cheapshot og får satt crippling poisons på dem? WingClip? Høyeste rank setter hastigheten til motstanderen ned til 60% Crippling poisons setter ned 70%! Scatter Shot? Ja det funker i 4sekunder (Pluss at det er en 20point talent).

 

Ikke kom med feller som den avgjørende faktoren. Det krever at du vet at fienden er der. Pluss at det kun funker en gang. I motsetning til hva mange tror så funker Feign Death kun mot personer som ikke vet hvordan evnen fungerer.

 

Så hva tror du hunteren gjør da? Jo melee!

Har du lagt merke til hvilket huntere rogues taper mot i PvP? Jo de med gode melee våpen. Det var en liten poll på hunterforumet på hvor ofte de brukte melee egenskapene sine. Resultatet lå imellom 40-60%

 

Kanskje i PvE kan jeg være enig i at en rogue har mer bruk for disse sverdene, men det er også alt. (Selv om det er allmennt kjent at backstab rogues har generelt høyere dps i PvE)

 

Kanskje det var en feil å designe huntere med så stor avhengighet til melee våpen. Det er en diskusjon jeg gjerne vil bidra ved. Likevel slik situasjonen er nå ser jeg ingen grunn til at rogues fortjener disse våpnene mer.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

Nei, jeg har faktisk _aldri_ møtt på en hunter som har tatt meg med melee. Da må det være en jævlig dum eller jævlig dårlig hunter som ikke klarer kite en rogue til døde :)

 

Da vet vi jo at 40-60% av hunterne på forumet er idioter da, som prøver seg på melee istedet for å komme seg tilbake på ranged :)

 

 

Ja, det er jo akkurat det jeg mener. PvE messig har rogues mest bruk for sverda, og det er vel det det er snakk om er det ikke? Geare opp guildet til guildets beste. Altså - PvE messig så man får sjans på bedre loot senere. Som vi har det hvertfall - Først gearer vi opp PvE, så PvP.

 

At en hunter går melee blir jo akkurat som om jeg skulle stå å skyte med rifla mi på en hunter pga jeg er wingclippa og ikke klarer komme i nærheten. Da er man jo dømt til å tape uansett.

Lenke til kommentar
Nei, jeg har faktisk _aldri_ møtt på en hunter som har tatt meg med melee. Da må det være en jævlig dum eller jævlig dårlig hunter som ikke klarer kite en rogue til døde :)

 

Da vet vi jo at 40-60% av hunterne på forumet er idioter da, som prøver seg på melee istedet for å komme seg tilbake på ranged :)

 

 

Ja, det er jo akkurat det jeg mener. PvE messig har rogues mest bruk for sverda, og det er vel det det er snakk om er det ikke? Geare opp guildet til guildets beste. Altså - PvE messig så man får sjans på bedre loot senere. Som vi har det hvertfall - Først gearer vi opp PvE, så PvP.

 

At en hunter går melee blir jo akkurat som om jeg skulle stå å skyte med rifla mi på en hunter pga jeg er wingclippa og ikke klarer komme i nærheten. Da er man jo dømt til å tape uansett.

Så si meg da hvordan en hunter kan holde seg på avstand fra en rogue? Hej ta med en hvilken som helst annen klasse utenom warlock eller priest. Jeg venter spent på noen saftige taktikker jeg kan dele med de 22 hunterne i guildet :)

 

Edit: Og som jeg sa har jeg enda ikke sett noen slå dagger rogues når det gjelder dps i MC. Så med din forståelse gimper du hele raidet ved å bruke sverd istedet for et dagger build?

Endret av Zlash
Lenke til kommentar

Ettersom du tydeligvis ikke har spilt så mye hunter i PvP, kan jeg bekrefte at de alltid vil komme seg unna, for så og kite deg i evigheter. Wing Clip har, som du sikkert vet, også muligheten til å gjøre et target Stuck. Scatter Shot gir god nok tid til å komme seg på avstand, for så og lamme seg med traps og alt som er. 4 sek skal være tilstrekkelig til å få fyrt av et Concussive Shot, som igjen har muligheten til å stunne.

 

Når det gjelder hunter og melee, så er det uansett tåpelig å dual vielde. Med 25% ekstra misschance ved dette, sier det seg selv at en 2-hander er bedre. Så vidt jeg forstår, er Raptor Strike også Weapon DMG +X. Da er iallfall 150 maksdmg eller hva det nå er på det sverdet utrolig tåpelig. Skal man først gå melee som hunter, må det utvilsomt være greit å få gjort litt damage, i stedet for at skjermen lyser opp av "miss, miss, hits for 100, miss".

 

Om så hunteren må gå melee mot en rogue, har han alt tapt. Hunters går melee like ofte som jeg går ranged. Du røper din uvitenhet ved hvert ord du skriver.

 

Jeg kan klart se du neppe har spilt noe særlig rogue. I alle tilfeller, både pve og pvp er daggers bedre enn sverd. Det er dog slik at enkelte faktisk liker sverd, siden det gjør tilværelsen lettere. Står og spammer litt på sinister strike, og jukker litt med den andre hånda, koselig det.

 

Om 40-60% av hunters på de offisielle forumene går melee, så må de prosentene være amatører uten like. Skjer ikke at en hunter som vet hva han driver med står og whacker melee i pvp. Dårlig med instant-attacks, og heller dårlig DPS, kan ikke akkurat si at det frister. Rend Arms er på ingen måte et bra melee-våpen for en hunter. Se på Epic Hunter Bow. Hva blir den til når du transformer den? 2 sverd, eller en treig 2-hander med bra maksdamage? Tenkte meg det ja.

 

Du ser ingen grunn til at rogues fortjener disse våpna mer? Altså, hvorfor må alltid huntere tenke slik? Bare fordi de kan bruke alt bortsett fra maces, betyr ikke at de skal få alt kasta etter seg. Din tankegang tilsier også at rogues bør få førstepri på Blastershot Launcher, Striker's Mark og den BWL-bua. De har så mye nytte av de gode statsa. Ser det for meg, huntere som mener Perdition's Blade og Gutgore Ripper er deres, bare fordi det er bra DPS. Jeg foreslår du åpner øya dine og ser litt lengre enn til nesetippen. For øvrig er ikke Cheap Shot den eneste åpningen en rogue har. Dette beviser igjen hvor lite du har spilt pvp. Du vil snart erfare at Ambush for 1700 ikke er så godt, og siden du virker som en patetisk dårlig kiter, skal du få det bra vanskelig. Alle gode huntere presterer å komme seg unna. Du derimot, som tydeligvis lever og ånder for melee-hunters, får stå og spamme Raptor Strike, og håpe på at Improved Wing Clip funker.

 

Men nå er det litt sent, jeg vil legge meg. Får skrive mer i mårra.

Lenke til kommentar
Og som jeg sa har jeg enda ikke sett noen slå dagger rogues når det gjelder dps i MC. Så med din forståelse gimper du hele raidet ved å bruke sverd istedet for et dagger build?

Da har du ikke sett Blade Flurry og Adrenaline Rush in action. Alt kommer an på spec. Det burde du iallfall ha visst. For å si det som det er. Om guildet ditt er så dårlig, at alle må kjøre maks DPS for å ha sjans i MC, er det virkelig på tide å ta seg sammen. Hvem gir faen i hvem som gjør mest skade når alt kommer til alt? Man gimper derimot raidet om man har med seg mange huntere, siden de eneste encounterne de i det hele tatt kan brukes til, er Magmadar og Shazzrah. Cry me a river. Gå tilbake til legoland du.

 

Jeg synes virkelig synd på deg om du sliter med å komme på avstand fra en rogue. Scatter Shot er et talent, ja, men der har du f.eks en flott mulighet til å komme på avstand. Andre muligheter er det også. Er du engineer, kan du holde på i det uendelige. Bomber som disorienter, Rocket Helmet, you name it.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...