Gå til innhold

spørsmål angående kjøp av Inspiron 6000

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer og kjøpe denne nå som man får dobbel ram og fri frakt osv..

satt sammen:

1,4ghz celeron

512 ram

60GB hd

dvd-brenner

Og så kommer det til grafikk kortet.

Intel® Media Accelerator 900 gravikk opp til 128MB delt system memory

Hvor bra er det? Duger det til noe som helst?

Trenger ikke et super bra grafikk kort. Det har jeg en stasjonær med. Ville bare vite hvor godt det var.

Pc'en skal egentlig bare brukes til alt utenom spilling. ( chatting, surfing, dokument arbeid, se dvd )

Et annet spørsmål gjelder batreri. Man kan jo velge mellom 2 typer. Siden jeg ikke kan noe om bateri, så blir det helt random for meg og velge.

av disse:

primær 6-celle 53 WHr batteri (inneholder ikke subwoofer)

Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri

Hva er forskjellen? hvilket har lengst bateritid? Er det andre kansje lettere?

Også med det tråløse netverks kortet begynte jeg og lure, i og med at dette er viktig for meg.

Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort (Celeron®)

Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort (Celeron) [legg til 175,00 kr eller 7 kr/måned1]

Hva trenger jeg? har et tråløst netverk hjemme som tar 11MB og 54 MB.

den ene er jo dyrere her. har den lengere rekkevidde?

denne PC'en kom jo totalt på litt under 7000,- nå så det er vell et godt kjøp til en slik sløve PC? :)

inkludert frakt.

takker for alle invendinger og svar :)

Endret av murdoc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ingen super ekspert på området, men siden ingen andre svarer, føler jeg at jeg kan trå til:

Jeg skulle mine at denne maskinen er mer en bra nok når det gjelder alt annet enn spill og grefikkbehandling. Tekstbehandling, film, surfing osv. vil jeg påstå ikke er noe problem.

Selv fartet jeg rundt med min Toshiba 1700-200 fra 2001 inntil for en uke siden. Den hadde Windows ME. Office 2000 og et PCIMA(?) nettverkskort. Maskinen var beskjedent utstyrt med 633mhz Celeron og 64RAM. Hadde til og med XP på den en periode. Poenget mitt er: den fungerte greit nok til internett, tekst og deling av filer via lokalnettverk på brakka. Jeg kunne til og med spille av DivX uten problem (bildene var dog tåkete, da det ikke var TFT skjerm og en responstid som danskebåten i elgtesten).

Konklusjonen er: til alt annet enn spill og semi-avansert grafikkbehandling, mener jeg at maskinen er mer enn bra nok.

Edit: 9cellers batteri er noe tyngre, men har større kapasitet. Det gjør at maskinen varer lenger ved batteridrift. Netteverk har jeg ikke så stor peiling på, men jeg tok full pupp da jeg mekka min i9300, det er jo bare 175 kr. For veske, sjekk Dell, eller Nbags.no

Endret av hanser'n
Lenke til kommentar

Kommentarer i bold:

Og så kommer det til grafikk kortet.

Intel® Media Accelerator 900 gravikk opp til 128MB delt system memory

Hvor bra er det? Duger det til noe som helst?

Trenger ikke et super bra grafikk kort. Det har jeg en stasjonær med. Ville bare vite hvor godt det var.

- Du kan spille dagens mest avanserte spill på laveste oppløsning (640x480/800x600) og lite effekter, uten lagging.

Pc'en skal egentlig bare brukes til alt utenom spilling. ( chatting, surfing, dokument arbeid, se dvd )

- Da holder Intel sitt integrerte i lange baner :)

Et annet spørsmål gjelder batreri. Man kan jo velge mellom 2 typer. Siden jeg ikke kan noe om  bateri, så blir det helt random for meg og velge.

av disse:

primær 6-celle 53 WHr batteri (inneholder ikke subwoofer) 

Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri 

Hva er forskjellen? hvilket har lengst bateritid? Er det andre kansje lettere?

- Hm. Er litt usikker. Men har en anelse om at sistnevnte er tyngre, men har større kapasitet.

Også med det tråløse netverks kortet begynte jeg og lure, i og med at dette er viktig for meg.

Intel® trådløs 2200 802.11b/g Mini PCI-kort (Celeron®) 

Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort (Celeron) [legg til 175,00 kr eller 7 kr/måned1]

Hva trenger jeg?  har et tråløst netverk hjemme som tar 11MB og 54 MB.

den ene er jo dyrere her. har den lengere rekkevidde?

- Det som allerede er der støtter opptil 54mbit (inkludert 11mbit)..

Det ekstra støtter, etter hva jeg kan erindre, opptil 108mbit.

denne PC'en kom jo totalt på litt under 7000,- nå så det er vell et godt kjøp til en slik sløve PC? :)

inkludert frakt.

Mye PC for pengene. Helt klart.

takker for alle invendinger og svar

Værsågod ;)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...