Gå til innhold

BF2 tar sånn tid


Anbefalte innlegg

Første jeg la merke til var å tregt alt gikk, endelig til menyen i spillet så gjør man instillingen man vill ha (her går det også sirup), finne servere går greit, men den værste tiden er når man velger server å skall gjøre klar pcen for spilling - når man endelig kan trykke join server er det 3-4 min lagging, starte spillet første gangen tok meg ca 15 min.

 

Og det blir ikke stort bedre heller, et annet problem er å avslutte, når jeg trykker esc når pcen gjør seg klar til neste kart sier programmet at den må "unload all data" hehe og det tar tid også, orket ikke vente denne gangen så jeg brukte ctrl alt delete for å avslutte fra desktopp, men det tok jo laaan tid det også (litt frysing å snadder), musikke slutter heller ikke med en gang i mange tillfeller.

 

Er det fler som har et helv.... med å starte og avslutte spillet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Simalarion....når du spillet med alt på høyeste...slik du sikkert gjør med 7800gtx, så krever spillet faktisk over 1 gig ram for å kjøre bra....Tro meg...har samme kortet og skaffa meg 2 gig i går. nå loader banene på 45 sek ca og eg har bare 3.2 ghz p4.

All hakkingen er gone uansett hvor i spillet når du har 2 gig ram...eneste er kanskje serverbrowseren.. :)

Endret av AciD18
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det går ikke tregt hos meg. Om noen har foreslått det før, så tror jeg kanskje du bør formatere maskinen din. Enten det, eller så har du elendig maskin.

 

Menyen går ikke tregt hos meg i det hele tatt, bruker 1-2 min på å komme inn i serveren.

 

Specs'ene på maskinen kan du se i signaturen min.

 

Edit: Jeg kjører på 1280x1024 på high. Kjører på 6xAA. Har ikke på de andre tall greiene.

 

Uansett, det at spillet trenger mye RAM er greit, men at du MÅ ha 2 gb ram er bare piss. Jeg har 1024, og det hakker ikke et sekund. Det må være noe gale med maskinen din da, Ettersom din maskin er en del bedre en min.

Endret av Bimmelom
Lenke til kommentar

Som mange har erfart. Høy oppløsning = mer ram.

 

Utrolig at så mange er så sta at de ikke vil sette alle video instillingene på low for å sjekke om det løser problemet.

 

Huskeregel, dårlig skjermkort lav oppløsning 760 ram

Medium skjermkort, medium oppløsning 1 GB ++

Kick ass skjermkort høy oppløsning 2 GB ram

 

Det koster å være kar.

Lenke til kommentar

Hvis folk leser etter så ser de jo at spillet krever mer ram desto høyere resolution de kjører med...Utrolig så mange folk som skryter av å kjøre i 1280x1024 og at det ikke lagger...og det med HELE 512 mb ram........

Think......and read.......Tenk dere å kjøre med

1600x1200=1920000 punkter.

1280x1024= 1310720punkter

 

Det vil si at med høyere res så må en produsere 609280 flere unike punkter i et spill...

Koble det sammen med høydetaljerte textures og shadows og lighting på maks, så skjønner du hvorfor dette krever veldig mye minne...

Nok skrytesnakk om minne og 1280x1024 og lavere resolution uten hakking med alt på maks? Har overhode null relevans i denne tråden det.

 

culpa summerte forøvrig det hele i sin post...

Endret av AciD18
Lenke til kommentar

Den formaterings myten dukker stadig opp. Jeg har studert windows i 3 år nå (Mcse sertifiseringer + systemadm) og har sett at det er 2 tilfeller der formatering er nødvendig, om du har en oppstart diskett for ntldr og boot filene, som er veldig populære filer å stryke for dem som er glad i å lage virus, du kan også legge in disse filene på nytt fra dos eller bruke fixboot.

 

1. Virus ikke virusprogrammet eller du klarer å slette.

2. Nytt hovedkort

 

Det har kommet mange programmer nå som hjelper deg å slette programmer som legger seg i run - runonce i regedit + spywaare\cookies, det er dette som kveler xp, bruk så lite i oppstarten som overhodet mulig, du klarer faktisk starte dem selv når du trenger dem.

 

Jeg får 8400 i rdmark 2005 så jeg regner med at pcen min ikke er dårlig til spilling som nevnt.

 

Spiller nå Bf2 helt smooth uten noe problemer med alt på fullt 1600*1200, la også merke til at F.e.a.r demoen funket mye bedre. Så som nevnt skall du spille nye spillene med de fleste effekter på må du ha mer en 1gb (nå har ikke jeg så rask ramm, 3200 --400mhz ocz premium)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...