Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rot i ruter-instillingene

Anbefalte innlegg

Hei,

Har nettop fått tak i en ny adsl modem.(telenor. det gamle ble fucka) Men etter vi innstallerte den klarer jeg ikke å få internett delt på nettverket, via 3com officeconnect ruteren. Jeg prøvde noe rart som å slå av DHCP, slik at jeg ikke mottar IP adresse. Etter at jeg gjor det har jeg ikke klart å komme meg inn på ruter menyen lenger. Hva er det jeg skal gjøre? Må jeg taste inn en manuell-ip adresse? I så fall, hvilken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du slo av DHCP, så vil du jo miste forbindelsen til nettverket ved mindre du setter en IP for maskinen manuellt ja. Det kan du gjøre under nettverksinstillinger på kontrollpanel.

Hvilken IP som brukes her kan jeg desverre ikke svare deg på siden jeg aldri har hatt telenor, men det skal være det samme for alle telenor kunder sansynligvis, så noen andre kan sikkert hjelpe med den detaljen.

-Stigma

Lenke til kommentar
Hei,

Har nettop fått tak i en ny adsl modem.(telenor. det gamle ble fucka) Men etter vi innstallerte den klarer jeg ikke å få internett delt på nettverket, via 3com officeconnect ruteren. Jeg prøvde noe rart som å slå av DHCP, slik at jeg ikke mottar IP adresse. Etter at jeg gjor det har jeg ikke klart å komme meg inn på ruter menyen lenger. Hva er det jeg skal gjøre? Må jeg taste inn en manuell-ip adresse? I så fall, hvilken?

Hvis det er denne du har, er Ip til den: 192.168.1.1

Da kan du velge Ip fritt mellom: 192.168.1.2 og 192.168.1.254 til pcene dine.

På din pc skulle det vell bli noke sånt som dette:

Ip adresse: 192.168.1.2

Nettverksmaske: 255.255.255.0

Standard gateway: 192.168.1.1

Foretruket DNS-server: 192.168.1.1

Lykke til!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...