FenrisC0de Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 jeg maa inrömme at jeg fortsatt ikke ser noe grunnlag for klage. Ingen butikker kan begynne aa hive ut masse penger hver gang de setter en vare paa tilbud! Lenke til kommentar
unwill Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 jeg maa inrömme at jeg fortsatt ikke ser noe grunnlag for klage. Ingen butikker kan begynne aa hive ut masse penger hver gang de setter en vare paa tilbud! Poenget er at de vil tape enda mer penger dersom kunden tar ibruk den 14-dagers returretten forbrukeren har. Hva gjør butikken med produktet som blir sendt tilbake? De må vel selge den som demo-produkt med avslag , og den bør også være billigere enn det produktet på tilbudet . Er det snakk om 100-200 kr, så er det ingen vits, men 1 tusenlapp, 2 x porto så har man fortsatt fått tilbake 700++ kr som man f.eks. kunne ha skaffet seg en trådløss aksesspunkt , 1 GB RAM , eller kanskje en ny 512 MB Flash MP spiller "gratis". Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Det er få som gidder å bruke angreretten for å få tilbake noe av pengene. Hvis produktet allerede er installert i maskinen, blir det mye slit med å få den ut, sende tilbake, bestille nytt, hente på Posten, installere på nytt. Dette vet webshoppene, og av den grunn så vil de faktisk spare penger på å ikke gi kunden mellomlegget. Da ville "alle" benyttet seg av det, enn at noen få benytter seg av angreretten i de tilfellene. 1000 kroner er også mer enn man vanligvis ser i avslag på et produkt fra en dag til en annen, slik at det er sjelden det er mye penger det er snakk om. Da er det enda mindre aktuelt for kunden å slite med angreretten enn i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå