ostepopp Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Jeg handlet 1000 liter diesel i går til 10.50kr literen..I dag er prisen 9.50kr literen,synes du det er rimelig å gå på esso og kreve 1000kr tilbake? Tror du dem hadde gått med på det?? Bit i det sure elpe og glem det... Synes ikke du kan sammenligne disse to. Når du har kjøpt bensinen har du ingen anledning til å angre på det. Simalarion kan her bestille nye varer til redusert pris, og få full pris tilbake på de han eventuelt returnerer lovelig. Bestilte noen kompoeneter på komplett for en tid tilbake, som noen dager etter kom med redusert pris på weekend tilbudet de kjører. Vurderte å bestille varene på nytt til redusert pris og returnere de jeg hadde motatt. Men pga stresset med å være uten komponentene/demontere/montere lot jeg det være. edit: neste uke er mest sansynlig normalpris tilbake på de komponentene han har bestilt. Endret 29. juli 2005 av ostepopp Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Butikkene kjører bare en kalkyle basert på prisen fra leverandør. Synd du kjøpte mens prisene var høye, men skal Komplett ta tilbake kortene er det et netto tap for dem. At de eventuelt kunne vist litt goodwill er én ting, men de er sannsynligvis ikke veldig interessert i å tape penger på salget. Har ikke tilgang på Kompletts innpriser, men "Ukens tilbud" er sannsynligvis et tilnærmet null-fortjeneste-opplegg, så det er jo ikke umulig at prisene faktisk vil gå litt opp når tilbudet er over. Kos deg med data'n din du, og dropp heller en kveld på byen for å spille online istedet! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Ingen har feil her,Komplett solgte varen til "dagens pris" og så gikk den ned etterpå. Om du da velger angrerett koster det deg 110 kr i porto begge veier, altså tjener du da 780 kr på dette, hva om du foreslo at dere delte dette beløpet?? Komplett slipper returvarer,du slipper å vente på nye . Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Syntes komplett her kunne gitt deg enn liten på skjønnelse. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Det riktige hadde kanskje å vært å gitt en rabatt på fremtidlige kjøp, på denne måten så taper ikke komplett noe penger nå på en returvare + omkostninger på behandling av saken og ettersalg + de får en kunde som kjøper flere varer der i fremtiden. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Uflax?? Nei, "uflaks" Ok, uflaks Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Ser ikke det store problemet, er jo som du sier å bare benytte angrefrist også bestille på nytt. da taper du jo bare en liten hundrings istedet for 1000,- komplett er jo veldig greie når det gjelder retur. easy. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Dette har skjedd meg flere ganger før. Jeg har bare trukket på skuldrene og latt livet gå videre, fordi det er slikt som skjer. Prisene forandrer seg... og det bør man bare godta uten å hevde at butikken/webshopen ikke yter bra kundeservice om du ikke får mellomlegget tilbake. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg hadde brukt angreretten, hvis komplett gidder å være så firkanta at de ikke skjønner at de 1000 kronene er rimelig sure, så fortjener de å bruke litt ekstra tid på logistikken sin.. Angreretten er der fordi man skal ha muligheten til å angre på noe man har kjøpt... Man trenger ingen begrunnelse for å bruke den. Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 noen som har tenk på hvor mye komplett ville tapt på og sette ned prisene hvis alle kundene skulle få mellomlegget tilbake? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg hadde brukt angreretten, hvis komplett gidder å være så firkanta at de ikke skjønner at de 1000 kronene er rimelig sure, så fortjener de å bruke litt ekstra tid på logistikken sin.. Angreretten er der fordi man skal ha muligheten til å angre på noe man har kjøpt... Man trenger ingen begrunnelse for å bruke den. Dessverre er det så mange som bruker den fordi de føler seg dårlig behandlet om prisene går ned, eller bare for å teste ut ting, at webshoppene må sette opp prisene for å dekke tapet de har ved å selge det som demovarer. Ingen tjener på at angreretten blir misbrukt, og ettersom jeg aldri har hatt behov for den, synes jeg like gjerne den kunne forsvunnet så kunne kanskje prisene gått litt ned. Lenke til kommentar
cynosure Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) si hva dere vil, men det er møkkaservice, jeg jobber selv i butikk og man får bare sure kunder hvis man oppfører seg sånn, litt lettere å angre i butikk, slipper porto osv. men vi er aldri vanskelige på sånn, og kundene elsker oss for det,,. ternigkast 1 til komplett. EDIT: Angrerett er der pga norsk lov cyn Endret 29. juli 2005 av cynosure Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Det er tydlig at webshoppene holder så høye priser som de kan slippe unna med. Denne saken illustrer jo det. Tviler sterkt på at prisene hadde gått ned hvis det ikke fantes noen angrerett. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Må bare få si at jeg har ingenting å utsette på Komplett,tvert om. Men slike ting som dette kan forståelig virke surt for kunden og derfor kunne vel Komplett i slike tillfeller gitt kunden feks en tilgodelapp til neste kjøp, dette siden prisen ble redusert så mye så tett inntil kjøpet. Det samme skjedde med meg hos Netshop, der la jeg inn en ordre på en lørdag og så kom varen som ukens tilbud på mandag,regnet med at jeg fikk den på ukens tilbud,men den ble sendt med "gammel pris". Ringte dem og de sa dette var fordi den var bestilt før ukens tilbud,men de skulle legge en tilgodelapp på min konto til neste kjøp,noe de også gjorde. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Kan jeg få skyte inn et kjapt spørsmål her ang angreretten. Er det slik at jeg kan kjøpe et skjermkort til, si 3000kr, bruke det i f.eks 2 uker og hvis jeg ikke er fornøyd med det så kan jeg bytte det eller få pengene tilbake? Selv om jeg har brukt det?? (Og, ja la oss si jeg har tatt vare på emballasje o.l.) Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Hva om alle som kjøpte noe, og som oppdaget at prisen gikk ned noen dager senere, skulle kreve å få differansen betalt tilbake? Da ville samtlige forhandlere slutte å sette ned prisen. Du fikk det du betalte for, og det er KJØPERS marked. Synd for deg at du ikke kunne vite at du burde ha ventet noen dager. Men ellers så er jo prisavslaget fint for alle de som nå kan kjøpe de samme varene til lavere pris. At du krever penger tilbake for prisdifferansen er omtrent som å kreve at forhandlere skal annonsere på forhånd når de skal sette prisen ned på varene sine, og hvor mye de setter prisene ned med. Det kan de ikke vite selv, for det henger sammen med inntjeningsevnen deres fra dag til dag. Man må som kjøper stole på sin egen vurderingevne, og i ditt tilfelle så var det ikke dårlig vurderingsevne, men uheldig timing. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Må bare få si at jeg har ingenting å utsette på Komplett,tvert om.Men slike ting som dette kan forståelig virke surt for kunden og derfor kunne vel Komplett i slike tillfeller gitt kunden feks en tilgodelapp til neste kjøp, dette siden prisen ble redusert så mye så tett inntil kjøpet. Det samme skjedde med meg hos Netshop, der la jeg inn en ordre på en lørdag og så kom varen som ukens tilbud på mandag,regnet med at jeg fikk den på ukens tilbud,men den ble sendt med "gammel pris". Ringte dem og de sa dette var fordi den var bestilt før ukens tilbud,men de skulle legge en tilgodelapp på min konto til neste kjøp,noe de også gjorde. Helt enig med deg og syntes Netshop håndterte saken din på en grei måte. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Kan jeg få skyte inn et kjapt spørsmål her ang angreretten. Er det slik at jeg kan kjøpe et skjermkort til, si 3000kr, bruke det i f.eks 2 uker og hvis jeg ikke er fornøyd med det så kan jeg bytte det eller få pengene tilbake? Selv om jeg har brukt det?? (Og, ja la oss si jeg har tatt vare på emballasje o.l.) I prinsippet ja og desverre er det noen som benytter seg av dette, du har lov å prøve varen,men det er ikke meningen at du skal bruke den i 14 dager før du sender den tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå