simalarion Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) For en uke siden kjøpte jeg 7800gtx og kn8 diamond, jeg solgte da to pcer jeg haddet for å dekke kjøpet. Jeg får delene setter det på plass å går inpå komplett, da ser jeg at begge delene jeg kjøpte er på ukens tilbud, skjermkortet er 754 kr billigere og hovedkortet 250 kr billigere. Jeg tapte med andre ord 1000kr på ikke å vente noen dager. Fikk seff lang maske, er jo vant til å se 1000 lappene forsvinne av pcen min over tid, men dette var noe for raskt for min smak. Tok kontakt med komplett.no å hørte om jeg kunne få refundert beløpet, men for føste gang fikk jeg blankt nei da det var vanlig at prisene falt (jada men ikke så mye på så kort tid). Dette kan jeg seff ikke si noe på, men historien er jo flott, tipper ingen av dere har sett 1000 lappen forsvinne før dere for satt inn delene hehe og ufffffff Dessuten er jeg rimlig sikker på at andre her har fått igjen beløpet når varen har falt så fort i pris, rimlig sikker på det? Endret 29. juli 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Sa du at du hadde montert delene? Husk at du har en måneds returrett, og det vil koste mer enn 1000 kroner for de dersom du bruker den En kamerat av meg ga de valget mellom å gi rabatt på prisforskjellen, eller at han returnerte varene og bestilte på nytt med de nye prisene. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg skrev seff at ved en angrefrist som de ville ha, så ville dette koste meg unødvendig og de ville få demovarer å tape mye mer, de ville ikke høre, for de vet nokk at mange ikke gidder å bruke angreretten. Er nesten så jeg gjør det men Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 På tide at du gjør det. Du tjener ikke så mye på det om du tenker 3xporto, men igjen så er det en prinsip sak om du da ikke driter penger. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Ikke i det hele tatt, jeg solgte alt av ekstra pc deler for å få denne oppgraderingen. Sendte en ny mail nå om jeg kunne få rabatt hos dem from prisforkjellen, som jeg synes var en god ide, jeg har vært en god kundet av komplett laaang tid, så ble litt overasket over svaret. Men som skrevet prøver igjen Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) At varer går ned i pris er da ikke uvanlig. At kombinasjonen hovedkort/skjermkort faller en tusenlapp ved prisnedsettelse er vel ikke så veldig spesielt akkurat - denne type varer går jo gjerne merkbart ned når prisen reduseres - spesielt skjermkortene. Du kan kjøpe en ny bil til 280.000 på fredag og oppleve at samme modell selges selges 25.000 billigere mandag. Ikke noe å gjøre med det - du har allerede godtatt prisen du har betalt. Du har selvfølgelig ingen som helst rett til å få igjen penger, men kan jo utnytte systemet ved å late som om du ikke skulle ha varen alikevel (angrefrist). Endret 29. juli 2005 av Shimano Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Kundeservice heter det, og om du er fast kundet i den bil foretningen for du pengne ja, du får gunstige priser om du blir fast kunde i en bilforetning, det gjelder overalt. Hvorfor må altid noen bruke eksempler? dette er jo ikke en bil men en pc! Endret 29. juli 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Husk at du har en måneds returrett, Er dette noe nytt eller lever du i en Elkjøp verden? Man har 14 dagers angrerett på kjøp foretatt over internett. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Kundeservice heter det... Ja hvis de har lyst til å tape penger på salget til deg så må de jo gjerne gjøre det. Men det tror jeg ikke de har lyst til Prisnedsettelser har som regel sammenheng med reduksjon i pris fra leverandøren; når Komplett satte ned prisen så tviler jeg sterkt på at de bare kuttet til sammen en tusenlapp uten at innprisen på disse to varene også har blitt betydelig redusert. Med andre ord er det lite sannsynlig at Komplett tjente veldig mye mer på 'dine' varer enn på tilsvarende varer de selger nå. Med andre ord har de neppe en tusenlapp å gå på før det blir snakk om en veldig dårlig handel for deres del. Synd for deg at dette trådde i kraft akkurat rett etter du hadde kjøpt, men med tanke på at dette er varer som faller jevnlig i pris til de blir erstattet av andre modeller så må faktisk prisreduksjoner gjennomføres innimellom og enkelte kunder vil dermed komme uheldig ut. Du får trøste deg med at det er tusenvis av mennesker hver eneste uke som opplever tilsvarende situasjoner; at en vare går merkbart ned i pris en dag eller to etter at de har kjøpt den. Endret 29. juli 2005 av Shimano Lenke til kommentar
unwill Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Med 14 dagers returrett er det bare rimelig at kunden får tilbake etv. prisforskjell på disse 14 dagene. En mindre bedfrit hadde garantert fått til dette. Kanskje har Komplett blitt så stor nå at de ikke bryr seg så mye om de få retursakene det evt. kommer? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Du kan ikke forvente at du skal få avslag fordi du kjøpte rett før et tilbud. Det stemmer nok at komplett har vist seg fleksibel på slikt i noen saker, men det betyr ikke at dette er noe man skal forvente seg. Du har hatt maks uflaks, enkelt og greit. Dersom komplett ikke er villig til å bøye seg etter du forklarer problemet ryddig og ordentlig (mail er ofte best til sånt), så må du nesten bare akseptere "tapet" eller bruke angreretten. Det er ingen grunn til å bli sur på komplett av den grunn. De har ikke gjort noe som helst galt ve å ikke bøye seg i denne saken. -Stigma Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Jeg vet det, som jeg sa i første post, men dette var så surt for meg at jeg må prøve (igjen, prøve på en ryddig måte, ja) Endret 29. juli 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Med 14 dagers returrett er det bare rimelig at kunden får tilbake etv. prisforskjell på disse 14 dagene. En mindre bedfrit hadde garantert fått til dette. Kanskje har Komplett blitt så stor nå at de ikke bryr seg så mye om de få retursakene det evt. kommer? Dette er jeg uenig med. Vi har 14 dagers lovfestet returrett fordi kunden skal ha en sjans til å se produktet i levende live ved fjernkjøp, og likevel ha en mulighet til å reversere kjøpet. Loven var aldri ment som noe slags "åpent kjøp i 14 dager" for alle fjern-salg, selv om mange samvittinghetsløse mennesker kanskje utnytter systemet på denne måten. Kjøper skulle strengt tatt ikke hatt rett til å levere dette produktet tilbake når ham har til intensjon å kjøpe det eksakt samme kortet etterpå. Selv om det er mulig å utnytte systemet på denne måten, så betyr det jo på ingen måte at det er en rettighet du har, og enda mindre at butikken bør tilrettelegge seg etter det. Kanskje det hadde vært rimelig dersom butikken selv hadde en ordning med åpent kjøp, àla clahs olson eller elkjøp, men i dette tilfellet er det etter min mening godt utover butikkens forpliktelser, både lovlig og innenfor hva som er "rimelig" å forvente. Kjøper har her vært uheldig. Det er ingen større forklaring på det. Noen ganger så kjøper du noe, og ser et super-tilbud på det samme en uke senere, eller i en annen butikk. Sånn er livet. Det er da ikke butikkens feil. -Stigma PS: Simalarion, jeg forstår helt din situasjon. Det er ikke meningen å preke det gode ord fra min høye hest. Sansynligvis hadde jeg nok prøvd å gjøre noe med situasjonen slik som du. Det er bare en forskjell mellom ting å gråsonen som "alle gjør uansett" og ting som man faktisk har krav/rett på, og det var den distinksjonen jeg prøvde å formidle Endret 29. juli 2005 av Stigma Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Synes det er et poeng at når beløpet går ned et betydlig beløp innenfor 14 dagers returett\angrefrist så har man mulighet til å få den nedsatte summen i "gavekort". Jeg har fått lik kundeservice fler ganger, det har alle faste her på hw.no sett eksempler på. Men noen rettigheter, som jeg har skrevet hele tiden, har jeg jo ikke. Men komplett ber meg å bruke angrefristen selv om begge parter haddet tjent på den andre løsningen, haddet jeg hatt en ekstra pc haddet jeg gjort det med en gang, men alt er solgt hehe Beklager alle feil, men med et par sommerøl innabors blir min Norsk skriving om mulig enda værre. Endret 29. juli 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Du må nok være litt heldig med hvem du "treffer" med et sånt ønske. De fleste gidder nok rett og slett ikke å lage en untaks-sak som involverer mye ekstraarbeid når det heller finnes en standard løsning som kan brukes (angrerett). De fleste folk som arbeider i et firma av den størrelsen tenker nok veldig lite på å spare bedriften for penger. Spesielt i en sak som dette, der det egentlig bare er "småpenger" å snakke om. Det er nok verdt å sende et par henvendelser på det, gjerne mellom forsjellige kanaler. kanskje er du heldig og treffer en person som er villig til å bruke tid på å hjelpe. Lykke til! -Stigma Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 I slike tilfeller pleier ofte firmaet å opplyse om at det kommer til å bli ett prisfall, hvis de vet om det. Som shimano i en tidligere post sa, det er lite sannsynslig at komplett setter ned prisene helt i villa, de har nok fått billigere priser fra leverandør, og kan derfor ikke "refundere" de tusen kronene til deg. Uansett, det er ufattelig surt, spesielt når folk som ikke har allverden av penger kommer ut for slik "ulykke". Føler med deg. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Kundeservice heter det, og om du er fast kundet i den bil foretningen for du pengne ja, du får gunstige priser om du blir fast kunde i en bilforetning, det gjelder overalt. Det er alltid grenser for hvor mye god kundeservice skal koste butikken. Om du velger å utnytte lovverket og sende tilbake på angrefrist får ikke Komplett gjort noe med. Du er i så fall bare med på vise hvorfor mange butikker ikke liker de rettighetene angrefristen gir. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Skjønner ikke problemet så lenge du kan bruke angrefristen... får jo dekket alt unntat returporto...som ikke er på 1K. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Du kan jo også se det på slik. Hvis Komplett skal "tape" på å gi deg penger tilbake på noe du allerde har kjøpt må de jo tjene inn disse pengene på en annen måte. Den eneste vinnern i en sånn sak vil være Posten Norge A/S. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg handlet 1000 liter diesel i går til 10.50kr literen.. I dag er prisen 9.50kr literen,synes du det er rimelig å gå på esso og kreve 1000kr tilbake? Tror du dem hadde gått med på det?? Bit i det sure elpe og glem det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå