Dragon Hunter Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Det med at religion skaper krig er et latterlig argument, for denne tråden er et bevis på ateisme gjør det samme.... Alle som klager på at relgion har skapt krig vet ikke hva kommunistene har gjort. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) De fleste ideologier(relegiøse eller ikke) har en fæl tendens til å skape faenskap så fort som de blir ekstreme nok... Endret 31. juli 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Året er 2005. Religionene henger fortsatt igjen. Hva kan vi gjøre? Ikke igjen... Hvorfor i all verden skal vi stoppe religion, kan ikke mennesker få tro hva de vil, tilbe hva de vil? Religion kan ikke bevises eller motbevises, så jeg syntes det burde være opp til hvert enkelt menneske å velge. Med mindre vi vil ha en diktaturisk verden der yttringsfrihet/frihet betyr ingenting. Blir også lei å høre at "Religion er grunnen til at vi har krig", er vi virkelig så naive å tror at krig ville stoppe om man ikke hadde religion? Det ligger nok heller i menneskenes natur å krige, ikke i noen tros rettning. Dessuten, om folk ikke hadde noe å tro på, altså inget annet formål å leve for enn å formere seg og dø, tror jeg verden hadde vært mye mye værre. Vi må også takke religion for mange av de gode verdiene vi har i samfunnet i dag. -Jeg tar ikke parti med noen religion- Problemet er at religion ofte blir missbrukt som grunn for krig, for å rettferdiggøre en krig osv. men det er ikke religionen sin feil, men heller de syke menneskene som starter krigen. Tror neppe noen religion oppfordrer til krig, heller det motsatte. Endret 31. juli 2005 av Snabben Lenke til kommentar
co2 Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Vil heller si, hvordan kan vi fjerne religionen fra politikken og det offentlige. Religion er en personlig ting og skal holdes slik. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Ja, det viktigste er først og fremst å fjerne den fra politikken. At folk personlig tror på julenissen og slikt er selvsagt enhvers rett og bør følgelig alltod være det. Uansett, denne tråden var ikke ment å forby noen å tro på noe som helst. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Dessuten, om folk ikke hadde noe å tro på, altså inget annet formål å leve for enn å formere seg og dø, tror jeg verden hadde vært mye mye værre. Vi må også takke religion for mange av de gode verdiene vi har i samfunnet i dag. -Jeg tar ikke parti med noen religion- Problemet er at religion ofte blir missbrukt som grunn for krig, for å rettferdiggøre en krig osv. men det er ikke religionen sin feil, men heller de syke menneskene som starter krigen. Tror neppe noen religion oppfordrer til krig, heller det motsatte. Jeg tror ikke på noen religion og jeg har det helt fint Religion er noe jeg også misliker, skal ikke gå innpå hvorfor, noenlunde samme grunn som mange andre. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Bort med religion? Start med eugeniske tiltak sier nå jeg... Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Det er jo ikke religionen det er noe galt med. Det er bare menneskets religiøse og overtroiske sinn som styrer det hele. Så for noen dager siden en meget interessant dokumentar om overnaturlige ting i forbindelse med religion osv. Det var en forsker som reiste til et eller annet land i den tredje verden og der var de helt elleville alle sammen. Det satt en sjaman eller noe som skulle sende en beskyttende greie over folk og da kunne de stikke ting og tang gjennom kroppen uten at det gjorde vondt eller blødde eller noe. Det som viste seg var at det hele bare er menneskets sinn som får det til å virke ekte. Men det har aldri vært det, fordi om jeg tror sterkt på en ting som f.eks dette, så vil jeg ikke kjenne smerte osv fordi jeg har bestemt meg om at jeg ikke skal kjenne det. I disse sammenhengene er det ikke rart at folk er megareligiøse. For i deres hverdag trenger de religion for å komme gjennom hverdagen. Vi trenger ikke religion på samme måte, derfor funker ikke sånt på oss og vi kaller det idioti osv. Men for dem er det like ekte som at jorden er rund for oss. Skjønner? Så dette med religiøsitet kan ingen stoppe. Det ligger i menneskets sinn og natur å tro på overnaturlige ting. Ting vi ikke kan kontrollere, men som vi er sikker på er det fordi vi har sett "et mirakel" eller noe som virker fantastisk. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Det er jo ikke religionen det er noe galt med. Det er bare menneskets religiøse og overtroiske sinn som styrer det hele. Det er ikke skytevåpen det er noe galt med, det er mennesker som bruker dem som er problemet. Ikke sant? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Akkurat. Å forby våpen vil ikke føre til noe, man får alltid tak i noe den gangen det skulle skje. Og man kan ikke kontrollere tankene til religiøse. Men jeg er likevel mot organisert religion. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hva kan vi gjøre for å stoppe folk som vil bestemme hvordan andre skal leve livet sitt og hva de skal tro på? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hva kan vi gjøre for å stoppe folk som vil bestemme hvordan andre skal leve livet sitt og hva de skal tro på? Noe de kristne aldri har drevet med... Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hva kan vi gjøre for å stoppe folk som vil bestemme hvordan andre skal leve livet sitt og hva de skal tro på? Hvem sikter du til? "Misjonærer" eller trådstarter og hans meningsfeller? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hva kan vi gjøre for å stoppe folk som vil bestemme hvordan andre skal leve livet sitt og hva de skal tro på? Noe de kristne aldri har drevet med... Hva har det med min kommentar å gjøre? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hva kan vi gjøre for å stoppe folk som vil bestemme hvordan andre skal leve livet sitt og hva de skal tro på? Hvem sikter du til? "Misjonærer" eller trådstarter og hans meningsfeller? Jeg sikter til de jeg beskriver. Hvor vanskelig kan det være å skjønne? Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Hva kan vi gjøre for å stoppe folk som vil bestemme hvordan andre skal leve livet sitt og hva de skal tro på? Hvem sikter du til? "Misjonærer" eller trådstarter og hans meningsfeller? Jeg sikter til de jeg beskriver. Hvor vanskelig kan det være å skjønne? Det er en forskjell i hvordan man må "behandle" misjonærer, eller trådstarter... Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Misjonærene skulle aldri ha kommet hit med kristendommen i det hele tatt. De kom sendte kristendommen over oss og brente våre hedenske kirker. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 (endret) Sånn ble det nå da uansett. Problemet er at det finnes så mange religiøse fanatikere. Og det er dem i min mening som er de farlige. Det er vel dem som er selvmordbombere og som gjør det for Allah. Jeg har sett dokumentarer om religiøse og det er ikke noe rart at de tror på det de tror på. For de har en god grunn til det med all dritten de opplever hver dag. Jeg tenker over, hva skulle ha skjedd her i Norge om jeg skulle ha følt et behov for å flykte? Da måtte noe forferdelig ha skjedd vil jeg tro. Og om forferdelige ting skjer så er det lettere å tro på en Gud eller hva det måtte være for å enklere komme seg gjennom hverdagen. Hadde jeg vært i samme situasjon så hadde jeg sikkert bedd til Gud for altmulig. Og da blir det mer som stjernetegn. Altså det ene kan skje, men det andre kan også skje. Da blir det på en måte en vin-vinn situasjon for den troende og det vil bare styrke hans tro mer. For jeg kunne ha bedt om ting som mest sansynligvis ville ha skjedd uansett, men den troende tror da selvfølgelig at det er Guds verk osv. Men det jeg aldri har forstått er hvorfor ofre mennesker og dyr osv til Gudene? Har de troende noengang fått en bekreftelse på at dette er noe de burde gjøre? For selvmordsbombere regner jeg med ofrer seg selv og mange mange andre til Gud. Så det er fanatikere som er farlige, ikke en helt allminnelig vanlig tro. Endret 3. august 2005 av raziel014 Lenke til kommentar
Knast Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Men on topic: Vi trenger å spre viten, og å få mindre fattigdom. (snakker nå om u-land og lignende, er det noe som gjør at relegion vokser så er det fattigdom og elendighet). Vi må ganske enkelt gjøre verden slik at de rett og slett ikke har bruk for relegion. hva mener du? skjønte ingenting av akkurat det.. men uansett: dere som vil avskaffe religion, hvilke konsekvenser vil det få for dere? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det er jo ikke religionen det er noe galt med. Det er bare menneskets religiøse og overtroiske sinn som styrer det hele. Det er ikke skytevåpen det er noe galt med, det er mennesker som bruker dem som er problemet. Ikke sant? ja.. du har skjønt det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå