HolgerL Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Året er 2005. Religionene henger fortsatt igjen. Hva kan vi gjøre? Lenke til kommentar
fox Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 reklame ;)skal ikke utdype meg.. du skjønner nok hva jeg mener.. reklame og påvirking Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 reklame ;)skal ikke utdype meg.. du skjønner nok hva jeg mener.. reklame og påvirking Hmm, dette har jo vist seg noe vanskelig før. F.eks. kampanjer mot alkohol, røyking, etc. Men, det er jo viktig å ta et skritt i riktig retning. Reklame kan være nettopp det. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg tror vi må satse på de vestlige landene i første omgang. Lenke til kommentar
fox Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 jepp.. sikt mot USA, USA=overdrive i ordboka mi.. vi må nok satse på landet . Eller? Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Kan jeg spørre hvorfor i helvete vi skal stoppe religion? Herregud, selv om dere ikke er religiøse, så finnes det masse mennesker som er det, og som tror at det finnes en gud, og alt det der... Hvordan kan dere være så skråsikere på at det ikke finnes noen Gud? Virker Big Bang mere realistisk kansje? Skaff dere ett liv Lenke til kommentar
fox Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 hvem har skapt krig rundt oss? tenk! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Skyte alle religiøse ledere og dynke alle troende i bensin og tenne på? Forstår tankegangen din (Religion er roten til alt ondt), men tror nok at menneskeheten ikke er klar for å ikke ha noe å tro på, vi er desverre for primitive i tankegangen enda til å kunne sløyfe alle doktriner og stole på være egne subjektive oppfatninger av verden. <<<< Woho Inlegg nr 2x666 En de som jeg som velger å tro at det finnes noe der (udefinert) og som nøyer seg med det, skal vi også bare godta at det ikke finnes noe i det hele tatt? Min personlig definisjon av verden : *Den har en oppstandelse (Big Bang?). *Alt som har en opprinnelse må ha en startkraft. *Vi mennesker (og alt levende vesen) deler litt av denne Energien. *Energi forsvinner ikke. Neida, tror nok vi alle behøver i en viss grad å tro på noe, noen velger å tro på ekstrem overklokking som veien å gå, andre sverger til fotball og David Beckham og noen andre sverger livet sitt til bekjempelse av fattigdom. Dette er også en form for religiøsitet og denne kan ikke bekjempes. Endret 29. juli 2005 av Malvado Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 jepp.. sikt mot USA, USA=overdrive i ordboka mi.. vi må nok satse på landet . Eller? Ja, USA hadde vært en bra frontfigur. Desverre er de jo ganske stae, og mange veldig konservative religiøse. Hvis vi kunne få det til å bli "kult" og "pop" som f.eks. sex, så kunne det jo ha hatt en stor slagkraft. Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Kan folk vennligst slutte med off-topicen? Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) hvem har skapt krig rundt oss? tenk! Kan ikke motsi det, men i moderne tid er det ikke religion som er den store drivkraften til kriging. Men jeg synes det blir for dumt at man skal angripe folk på denne måten.... Akkurat som det er idiotisk at avholdsmennesker skal dømme folk som drikker alkohol! Det er faktisk folk som finner en trygghet i religion. En mening med alt. Fanatisme er skumle saker, og spesielt "hellig krig", men de fleste mennesker her i verden er ikke fanatikere... Men å rake ned på "mannen i gata" fordi han ber til Gud, og går til kirken en gang i blandt, ser jeg ingen grunn til! Kan folk vennligst slutte med off-topicen? Ditt innleg der, er vel det nærmense man kan komme OT i denne topicen Endret 29. juli 2005 av Tubbytazz Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Uff, burde tenkt meg at det ikke var mulig å lage en tråd for idemyldring rundt bekjempelse av religion uten at eventyrfortellerne ødelegger alt. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Kan folk vennligst slutte med off-topicen? Ditt innleg der, er vel det nærmense man kan komme OT i denne topicen ukas kverris! til topic vi kan begynne med å skille stat og kirke, få det vekk, hvorfor skal skattepenger gå til eventyrtro? anna ting vi kan gjøre er å få vekk religion fra undervisningen, så slepper vi å tvinge folk til å høre på religion og eventyrtro bytt ut religion med filosofi, så kan vi få gang litt kritisk tankegang i folk. mine 2øre Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Uff, burde tenkt meg at det ikke var mulig å lage en tråd for idemyldring rundt bekjempelse av religion uten at eventyrfortellerne ødelegger alt. Utyp! Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Ja, å skille stat og kirke er jo noe vi kanskje kommer til å få oppleve i nær tid. Tubbetass: Enten diskuterer du hvordan religion kan stoppes, eller så lager du din egen tråd. Endret 29. juli 2005 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
mau5trap Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Ja, å skille stat og kirke er jo noe vi kanskje kommer til å få oppleve i nær tid. Det får vi inderlig håpe! Religion og politikk hører ikke sammen! Tubbetass: Enten diskuterer du hvordan religion kan stoppes, eller så lager du din egen tråd. Så denne tråden er bare en enveiskjøring hvor dere som er motstandere av religion kan sitte å runke til deres stalinistiske ideér?! Beklager om jeg går for langt med dette innlegget, og jeg skal la dere kose dere i fred! Endret 29. juli 2005 av Tubbytazz Lenke til kommentar
kag Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Året er 2005. Religionene henger fortsatt igjen. Hva kan vi gjøre? Ser ikke noen grunn til å gjøre noe som helst, jeg. Å være troende er kanskje ikke så populært i intellektuelle smart-ass miljøer, hvor rettskrivning og god-god grammatikk bestemmer hvorvidt du er smart eller ikke, men religion bringer vannvittig mye støtte og godt med seg til folk som renger det, til tross for at mange, fortrinnsvis de som liker å tråkke på andre, liker å se ned på troende og henge seg opp i hva fundamentalistene sier og gjør. Selv kjenner jeg mange kristne, siden jeg er veldig aktiv i menigheten Salem nede i Trondheim sentrum, og jeg har ikke annet enn bare fantastiske ting å si om alle de jeg har møtt der. De aller fleste, regner med rundt 90 prosent av dem, studerer på HiST eller NTNU, for å bli enten ingeniør, psykolog, lege eller barnevernsarbeider, i den rekkefølgen. De er våkne, positive, intelligente og ikke minst villige til å se etter det gode i menneskene de møter hver dag, i motsetning til mye av den møkka man lett kan finne bare ved å ta en titt på den vanlige Ola Nordmann som er så altfor opptatt med å klage på skatten, sutre over politikerne og drikke seg møkkings annenhver helg. Mennesket trenger tro, og som C.S. Lewis sa det: "Regarding the debate about faith and works: It’s like asking which blade in a pair of scissors is most important." -- C.S. Lewis Lenke til kommentar
kag Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 hvem har skapt krig rundt oss? tenk! Hvem har skapt undertrykkelse? De på toppen. Kommunisme here we go! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 I utgangspunktet vil spredning av kunnskap, fakta og informasjon være det beste. Dessverre dog så utarter mye religion seg som nærmest regelrett hjernevasking, noe som kanskje er det største hinder for egenutvikling og selvbevissthet. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Verdensomspennende frihet, trygghet, demokrati og handel. Da trenger vi ikke religion, og de som like vel er religiøse er for opptatt med livet sitt til å være fanatikere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå