RSy Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg får fortsatt ikke avspilt Divx'er med MediaPlayer. Jeg har installert DivxBundle 5.02, men det hjalp ikke. Har også installert Nimo Codec Pack. Jeg får avspilt divx'ene med AlphaPlayer, men ikke med MediaPlayer. Hva skal jeg gjøre? RSy Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Les readme filen som følger med først og fremst. merkelig, gikk fett hos meg første gangen .. Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Det skal ikke være noe problem, du kan prøve å laste ned en oppdatering av mediaplayeren på http://windowsupdate.microsoft.com eller mediaplayer sine sider. Eller ta en titt innom her og se om du kan finne en toll som løser problemet ditt: http://www.doom9.org Lenke til kommentar
Heia Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Installer DivX 3.11 codecet i tillegg.. Lenke til kommentar
Kheperu Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Avinstallerte du DivXBundle FØR du installerte Nimo? I følge readme'n til Nimo må du gjøre dette. Fungerer som en drøm for meg :smile: Lenke til kommentar
B|2bb3r Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 13:32, Heia skrev:Installer DivX 3.11 codecet i tillegg.. det var i gamle dager da divx kodeksen var i v.3, nå er den i v.5 . Ikke noe poeng å instalere den. Det blir som å instalere office 95->97->200 og så XP. Det fungerer ikke bedre av den grunn. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Har du prøvd å spille av divxer i den gamle media playeren? Start->Run->mplayer2 Den er jo bare utrolig mye bedre enn den nye shitt playeren. Der kan du også stille på kvaliteten på divxen :smile: Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: ostepopp skrev (2002-08-02 14:07):Har du prøvd å spille av divxer i den gamle media playeren?Start->Run->mplayer2Den er jo bare utrolig mye bedre enn den nye shitt playeren. Der kan du også stille på kvaliteten på divxen :smile: Enig der, alle de nye MP'ene(synes jeg) er totalt underlegen v6.4! spesielt med tanke på ytelse. Eneste minus er kankje DVD støtten som ikke er det som default! Lenke til kommentar
RSy Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Vel, takk til dere som prøver å hjelpe! Jer nå avinnstalert Nimo og DivXBundle, og innstalert dette på nytt i rekkefølge Nime, DivxB. (restartet maskinen mellom hver prosess) Fortsatt vil ikke MediaPlayer spille DivX. Jeg bruker fortrinnsvis kun MediaP 6.4 allerede (som en annen nevnte her). Har forsøkt med begge versjonene. Hjeeeellllppp? Dette ser ut som om hele systemet må reinnstaleres.....ork. RSy Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Bruk DivX spilleren som følger med DivX 5.02 Bundle da? Lenke til kommentar
RSy Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Nei nei nei.... må jo bruke mplayer2. Lenke til kommentar
house Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 har det problemet at wmp ikke vil spille av enkelte filmer, noen går, andre går ikke, og de som ikke går i wmp funker svært dårlig med divx player.. funker litt, så kommer den en haug med fine errorer... blaah Lenke til kommentar
RSy Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Jeg vet dette er et codec-problem, for jeg har avspilt de samme filene i MPlayer2 FØR jeg reinnstalerte alt på maskinen. RSy Lenke til kommentar
Heia Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Jeg skrev...INSTALLER DIVX 3.11 CODECET I TILLEGG... Prøv da vel... Lenke til kommentar
H8U2DEATH Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Sørg for at du har følgende codecs installert: standard DivX, OggDS, AC3, Audio Compressor og Xvid Codec. Så lenge du har disse installert er det ingen vits å bruke nimo pakke eller lignende. Hvis ingenting fungerer etter at alle de nevnte codecene er installert kan du se bort fra at mangel på codec er problemet. [ Denne Melding var redigert av: H8U2DEATH på 2002-08-02 17:03 ] Lenke til kommentar
RSy Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Hvor finner jeg overnevnte codecs? RSy Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Stort sett alle codecene han nevnte ovenfor finnes allerede i Nimo codec pack eller Tsunami-pakken. Jeg fant den på http://www.divx-digest.com (noe i den duren), søkte på Nimo der. Men det er et annet problem også hos meg. Har en ganske gammel divx-versjon av The Crow på hd'n. Den spilte fint når jeg hadde WinMe. Etter jeg skifta til XP får jeg bare frem lydsporet og visualizations i mediaplayer. Installa alt av WMP-updates jeg fant, i tillegg til Nimo-pakken (ac3 codecs osv osv osv). Men The Crow vil fortsatt ikke vises. Så testa jeg Winamp3beta. Den har en videoplayer også. Og der spilles filmen av som ingenting!!!! Hva er det Winamp3 gjør som WMP ikke kan gjøre?!! Lenke til kommentar
H8U2DEATH Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Quote: Den 2002-08-03 18:06, RSy skrev:Hvor finner jeg overnevnte codecs?RSy Ved hjelp av Google eller et P2P program som Direct Connect. Hvis det ikke blir noe orden på sakene etter dette heller, prøv å avinstaller alle codecene. Er godt mulig det er derfor du har problemer nå. Rensk maskina manuelt for filer som kansje ligger igjen etter avinstallering. Fikk selv store problemer med WMP (ville ikke spille av noe som helst) etter at jeg installerte krystalpakka. Etter det har jeg kun holdt meg til å installere de forskjellige codecene enkeltvis, ikke disse pakkene. De har en tendens til å rote til systemet ditt. Hvis du ikke finner de nevnte codecene send meg en privat mld. Lenke til kommentar
ooops Skrevet 4. august 2002 Del Skrevet 4. august 2002 Hei! Prøv ffdshow http://cutka.szm.sk/ffdshow/index.html Alt i ett codec med bedre kvalitet(synes jeg)Flere innstillings muligheter Og mindre cpu bruk enn divX. Pluss at det støtter Xvid(må ha xvid installert), Divx (3.11, 4 & 5), Microsoft Mpeg4(1, 2 & 3) og raw video(yuy2 & RGB). Vær forsiktig codec pakkene, de er kjent for å være litt buggy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå