Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skjule spor av at en bil har blitt kjørt

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Foreldrene mine er på ferie og de tok med seg familiebilen. Jeg er rimelig avhengig av bil, men har ikke lov å kjøre den bilen som står i garasjen grunnet forsikring. Jeg har sååå lyst til å kjøre bare pittelitt, men er redd for at jeg blir merket. Er det andre ting en bensin-nivå som kan felle meg om jeg tar en liten tur?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får bare håpe du ikke blir tatt i en fotoboks da og de sender regning til den bilen er registrert på. Er jo ikke lett å se farta uten :D Med mindre du har GPS da..

Edit: Skriveleif i topic wh1te :)

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ikke for å ødelegge moroa for deg, men hvis du ikke får kjøre den bilen pga. forsikringen er det nok en god ide å la være. Kan bli svært ufint om noe skjer, selv om det ikke er din feil.

Er vel bare 1000 spenn mer i egenandel, er det ikke?

Lenke til kommentar
Ikke for å ødelegge moroa for deg, men hvis du ikke får kjøre den bilen pga. forsikringen er det nok en god ide å la være. Kan bli svært ufint om noe skjer, selv om det ikke er din feil.

4000,- hos oss så det så. (if)...

Lenke til kommentar

Hvis forsikringen ikke dekker skader du eventuelt måtte påføre bilen, eller andre og deres eiendom, er det nok en del mer enn 1000,- du må ut med. Forsikringsselskap er ikke kjent for å være spesielt villige til å erstatte ting som ikke var med i avtalen.

Lenke til kommentar

Du vil i praksis kjøre uten forsikring. Forsikringsselskapet vil nok dekke skaden til andre skadelidende (hvis du er årsak til uhellet) men sende regningen videre til deg. Ved skade på person kan dette bli millioner.

Lenke til kommentar

Nå er det ingen her som vet hvordan forsikringsavtalen på akkurat den bilen lyder. I min familie har den ene bilen en klausul som sier at dersom brukeren er under 26 år og krasjer blir egenandelen så og så mye høyere (kaskoforsikring). Mange misforstår eller tolker dette dithen at dersom man er under 26 år så "gjelder ikke" forsikringen.

Har du forsikringspapirene er det ganske enkelt å finne ut hva som er korrekt eller ei.

Alternative metoder er:

*ikke ripe opp bilen

*ikke bli tatt bilde av i fotoboks

*koble ut speedometerkablen (evt trekke ut ledning/sikring dersom det er elektrisk)

*fylle bensin

osv osv

Lenke til kommentar

Moren din vil nok merke at noe er galt, mødre merker ALT.

Du kan jo kjøre den, men når du kommer tilbake vasker du den og setter den inn igjen. Når dine foreldre kommer hjem så sier du at du vasket den, og spør om du kan få penger for det. Du kan godt klippe grasse, vaske huset og litt andre ting, for da virker ikke det at du vasket bilen så mistenkelig. Husk å spørre om penger =)

Du kan jo også bare la vær, å lyve til dine foreldre er liksom så lavt man kan komme...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du kan jo også bare la vær, å lyve til dine foreldre er liksom så lavt man kan komme...

Alle serverer foreldrene sine en løgn fra tid til annen. Jeg hadde ikke tenkt å lyve for dem, bare faktisk ikke si at jeg hadde kjørt den. Hvis de hadde funnet det ut hadde jeg bare funnet på en unnskyldning.

Trenger du bil så kjøper du en.

Kjøper ikke bil snaue to måneder før jeg skal inn i militæret.

Lenke til kommentar
Kjøper ikke bil snaue to måneder før jeg skal inn i militæret.

Det er jo selvsagt en prioriteringssak men etter et kort søk på finn.no i går fant jeg en fiat som gikk for 1500.- (tvangsauksjon).

Mange biler til den prisen forresten.

Det blir 2 slike for prisen av et 6800GT skjermkort for 2 måner siden.

Tro meg det er veldig greit å ha bil under tjenesten.

Selv hadde jeg med meg bilen ved flere anledninger.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Når jeg leser dette, er jeg sjeleglad for at jeg har egen bil. :wee:

MEN. Helt seriøst, en bil som ikke har forsikring til deg er dumt å kjøre. Ble selv påkjørt for en stund siden, det var ikke min feil, og jeg betalte heller ikke noe, men det var et stress å få fikset papirer, bilen selv, osv. i etterkant likevel. Selv om du kjører forsiktig kan alltids noen andre ødelegge dagen din. La den stå. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...