Black Star Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Enig med deg andesam. Kommer man ikke med noen begrunnelse for at man ikke liker filmen, at man bare skriver "jammen, den filmen suuuger jo lizzom", så gjør man seg selv til en person andre vil se ned på. Begrunnelser er essensielt Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Nå skal det sies at de (HGTTG) ikke har fulgt boka slavisk slik mange kanskje tror. Nerdene som tror de kan alle dialogene i filmen kommer til å bli skuffet, de har spunnet videre på mange av hendelsene i bøkene, men beholdt mye av den rare "gammeldagse" stilen som var i TV-serien fra 1981. Det er ikke en ubermegaeffektmakeri film. Lastet den ned, likte den ikke,men jeg skal gi den en sjanse til på kino, får se om det blir et bedre inntrykk da. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Hitchhikers Guide to the Galaxy kan bli bra, varierende kritikker. Men det er gøy å se den, lese bøkene og høre hørespillet. Full pakke... De som gir HHGttG dårlige kritikker har rett og slett ikke skjønt meningen med hørespillet/boka/serien/filmen. Jeg har lest boka to ganger, sett de gamle seriene, og så filmen i går. Min konklusjon: dårlig film. Kall meg gjerne dum andesam men mange av momentene jeg likte så godt med boka var falt bort. F.eks. var poengene med jorda som en økologisk computer, samt mye av den herlige absurde humoren, lagt i skyggen. Disse ble forøvrig erstattet med krabber som knustes, vesner som spratt opp av bakken og folk som falt og slo seg, til stor glede for folk i salen. For å være enkel og en smule fordomsfull vil jeg si at den engelske humoren fra boka var erstattet med en noget lavpannet amerikansk toaletthumor. Skuespillerprestasjonene var også under par, sett bort i fra Bill Nighy som alltid trives like godt i slike roller. Animasjonene på sin side, var til tider svært morsomme og var med på å løfte filmen. Å nevne The Hitchhiker's Guide to the Galaxy i samme setning som Sin City blir allikevel litt feil. Sin City er noe av det friskeste jeg har sett på lenge. Meget god film. Lenke til kommentar
neb Skrevet 1. august 2005 Del Skrevet 1. august 2005 (endret) Noen som har sett The Island enda da? var å så den på pressevisning på Colosseum i går.. Syns filmen var bra, ganske utradisjonell for å være hollywood, men det beste var nok filmatiseringen. Utrolig bra kamrabruk! Edit: Det er noe eget med å se film i storsalen på colosseum! Endret 1. august 2005 av bigben247 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå