Arsenal_RULES Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Noe overdrevet emne tittel, men seriøst! Har vært på kino 4 ganger i det siste, det ene er mer talentløst enn det andre, det eneste "hollywood" kan, er å lage reklamer om filmene! - Har sett den filmen med orlando bloom for en stund siden, OMG! - Fantastic Four - Klodens kamp (.........) - Land of the Dead -__- FFS, filmer suuuuger for tidn! Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Vurdèr Sin City, Batman Begins og Hitchhikers Guide to the Galaxy. Min mening om filmene: Land of the Dead er slettes ingen dårlig film, TVERT imot. War of the Worlds er helt ok som underholdningsfilm. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 .............. (Skal teste de filmene dine da) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Noe overdrevet emne tittel, men seriøst! Har vært på kino 4 ganger i det siste, det ene er mer talentløst enn det andre, det eneste "hollywood" kan, er å lage reklamer om filmene! - Har sett den filmen med orlando bloom for en stund siden, OMG! - Fantastic Four - Klodens kamp (.........) - Land of the Dead -__- FFS, filmer suuuuger for tidn! Vet ikke om dere har noe lignende i Bergen, men i Oslo har vi en fantastisk kino kalt Cinemateket (www.cinemateket.no). De siste to-tre ukene har jeg sett blant annet følgende filmer der: -The Shining (den gamle versjonen med Jack Nicholson) -Top Gun -Att angöra en brygga (nordens største komedieklassiker) De viser mange gode gamle filmer, og nå i August har de 70mm festival med blant annet Ben Hur og andre storfilmer. Billettprisen er 45 kroner pr. film, hvis man har medlemskort (koster 100 kr. for et halvår). Et genialt alternativ for de som er lei de nye mainstream Hollywood filmene. For her får du alt fra gamle og nye Hollywood klassikere til smalere (men de beste) europeiske filmer (har fått et nytt syn på blant annet franske filmer... UTROLIG mye bra, selv om jeg før var veldig skeptisk). NRK 2 sender også mye bra filmer, prøv de noen ganger, selv om tittelen er ukjent og originaltittelen er totalt uforståelig. Du kan få deg et sjokk om du er genuint glad i film. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 jeg syntes klodenes kamp var bra. hvis man bare ser litt forbi filmen.. Lenke til kommentar
fox Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Sin City og Land of the dead ER DRITTBRA! bra handling, fyfaen.. men Constantine er bedre (ps det er smak og behag, ikke motsier meg please) Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Sin City og Land of the dead ER DRITTBRA! bra handling, fyfaen.. men Constantine er bedre (ps det er smak og behag, ikke motsier meg please) Man må no virkelig få lov til å motsi deg!!! 1. Land Of The Dead, helt totalt uten mål og mening, dritt film! 2. Constantine, vel.... (var ikke så gale) 3. Sin City har jeg ikke sett Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Noe overdrevet emne tittel, men seriøst! Har vært på kino 4 ganger i det siste, det ene er mer talentløst enn det andre, det eneste "hollywood" kan, er å lage reklamer om filmene! - Har sett den filmen med orlando bloom for en stund siden, OMG! - Fantastic Four - Klodens kamp (.........) - Land of the Dead -__- FFS, filmer suuuuger for tidn! Vet ikke om dere har noe lignende i Bergen, men i Oslo har vi en fantastisk kino kalt Cinemateket (www.cinemateket.no). De siste to-tre ukene har jeg sett blant annet følgende filmer der: -The Shining (den gamle versjonen med Jack Nicholson) -Top Gun -Att angöra en brygga (nordens største komedieklassiker) De viser mange gode gamle filmer, og nå i August har de 70mm festival med blant annet Ben Hur og andre storfilmer. Billettprisen er 45 kroner pr. film, hvis man har medlemskort (koster 100 kr. for et halvår). Et genialt alternativ for de som er lei de nye mainstream Hollywood filmene. For her får du alt fra gamle og nye Hollywood klassikere til smalere (men de beste) europeiske filmer (har fått et nytt syn på blant annet franske filmer... UTROLIG mye bra, selv om jeg før var veldig skeptisk). NRK 2 sender også mye bra filmer, prøv de noen ganger, selv om tittelen er ukjent og originaltittelen er totalt uforståelig. Du kan få deg et sjokk om du er genuint glad i film. Høres ut som noe for meg! Lei ALT hollywood mainstream, bang, superhelt, all-alone, bang, kyss, bang , spreng, skrik, røyk, damer, bang og superhelt....... -__- Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Lei ALT hollywood mainstream, bang, superhelt, all-alone, bang, kyss, bang , spreng, skrik, røyk, damer, bang og superhelt....... -__- Kansje gå over til Bollywood da ? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Vet ikke om dere har noe lignende i Bergen, men i Oslo har vi en fantastisk kino kalt Cinemateket (www.cinemateket.no). De siste to-tre ukene har jeg sett blant annet følgende filmer der: For folk i Bergen: http://www.bergen-filmklubb.no/ aka Cinemateket USF Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 For folk i Bergen:http://www.bergen-filmklubb.no/ aka Cinemateket USF Kan varmt anbefales Her kan også dere Bergensfolk få med dere klassikere på kino. Var å så Pink Floyd-The Wall på Cinemateket i Oslo tidligere i sommer. En opplevelse å se den på kino. Det er det som er så genialt med Cinemateket. Du får mulighetene til å se gamle klassikere spilt av ekte film på et stort kinolerret med skikkelig god lyd. Det blir liksom ikke det samme å se de på DVD eller TV i stua. Lenke til kommentar
LIRS Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 min mening -sin city: var jo konge -war of the worlds: bra den. men huff for en slutt -land of the dead: var bra, selv, men jeg elsker alle zombie filmer -batmann begins: helt ok, bedre enn de gammle -fantastic four: har ikke sett enda men skal -Hitchhikers Guide to the Galaxy: gleder meg til jeg skal se den synes det har gått mye bra film på kino i det siste jeg Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 FFS, filmer suuuuger for tidn! Du klarte jo faktisk a velge de fire verste filmene, da. Du forventet kanskje annet da du sa F4? Hvem visste ikke at det var en popkornfilm? Klodenes Kamp ser jeg ikke problemet med, solid underholdning med Tim Robbins i en av sine beste roller. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Klodenes Kamp ser jeg ikke problemet med, solid underholdning med Tim Robbins i en av sine beste roller. Hadde dog forventet noe mer dybde fra Spielberg. En av hans svakeste filmer om vi ser på selve fortellingen. A.I. skrudde nok mine forventninger noe for høyt med tanke på dybde, men det at A.I. i utgangspunktet var en film påbegynt av Stanley Kubrick før han døde, burde kanskje gitt meg et hint om dette. Så også "Color Purple" på TV for et par uker siden, og hadde nok litt for høye tanker om Spielberg på det tidspunktet jeg så War of the Worlds. Men underholdning var det vel... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934 Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Sin City må være årets film. Det kommer vist en extended edition á la Ringenes Herre hvor man får se de tre episodene hver for seg med mer materiale enn i cinema edition. Gleder meg!!! Hitchhikers Guide to the Galaxy kan bli bra, varierende kritikker. Men det er gøy å se den, lese bøkene og høre hørespillet. Full pakke... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Hitchhikers Guide to the Galaxy kan bli bra, varierende kritikker. Men det er gøy å se den, lese bøkene og høre hørespillet. Full pakke... De som gir HHGttG dårlige kritikker har rett og slett ikke skjønt meningen med hørespillet/boka/serien/filmen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Nå skal det sies at de (HGTTG) ikke har fulgt boka slavisk slik mange kanskje tror. Nerdene som tror de kan alle dialogene i filmen kommer til å bli skuffet, de har spunnet videre på mange av hendelsene i bøkene, men beholdt mye av den rare "gammeldagse" stilen som var i TV-serien fra 1981. Det er ikke en ubermegaeffektmakeri film. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 *snip* Dette var jeg ikke klar over, takk for tipset Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Klodenes Kamp ser jeg ikke problemet med, solid underholdning med Tim Robbins i en av sine beste roller. Hadde dog forventet noe mer dybde fra Spielberg. En av hans svakeste filmer om vi ser på selve fortellingen. A.I. skrudde nok mine forventninger noe for høyt med tanke på dybde, men det at A.I. i utgangspunktet var en film påbegynt av Stanley Kubrick før han døde, burde kanskje gitt meg et hint om dette. Så også "Color Purple" på TV for et par uker siden, og hadde nok litt for høye tanker om Spielberg på det tidspunktet jeg så War of the Worlds. Men underholdning var det vel... Het klart ikke det beste han har levert (bare innenfor aliensjangeren har vi Encounters og ET), men jeg forventet faktisk noe ala Day after Tomorrow; at filmen rett og slett gikk seg vill i sine egne effekter. Av den grunn ble jeg ikke skuffet, og da Tim Robbins dukket opp visste jeg at om intet annet, sa hadde filmen ihvertfall tre solide skuespillere (Fanning, Robbins og Cruise). Jeg merket underveis at selve ideen/historien til Welles ville passet mye bedre hvis atmosfaeren var mer psykologisk thriller og litt mindre Spielberg, den hadde potensiale til a bli skumlere enn Alien (som er helt klart den skumleste jeg noensinne har opplevd). Lenke til kommentar
andesam Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Er det bare meg som ser ned på folk som sier at en film er dårlig? Liksom, det finnes fimer som er bedre enn andre, men alle filmer er forskjellige og man må ta de for det de er. Så når folk sier at de syntes en film suger så tenker jeg bare at den personen er "dum". Bare min mening altså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå