Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

To linjer med TeleVoiP?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å gå over til IP-telefoni og lurer i den forbindelse om det er mulig å få to linjer hos TeleVoiP slik at man kan føre to samtaler samtidig. Valget står mellom IP24 og TeleVoiP. Med mitt ringemønster kommer TeleVoiP best ut på telepriser.no både på pris og gebyrer, men jeg finner ikke noe informasjon på TeleVoiPs nettsider om bruk av flere linjer slik som IP24. Dette er en nødvendighet for meg så jeg lurte på om noen kan svare meg på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du å koble flere adaptre til LAN portene på rutern? Så hvis jeg har 4 porter kan jeg ha 4 telefoner uten å betale noe ekstra (utenom det det koster for adaptrene)?

Med å bruke to linjer mener jeg at hvis jeg sitter og prater med noen som har ringt meg, og så ringer noen andre det samme nummeret så ringer det i den andre telefonen.

Lenke til kommentar

Det kan du nokk ikke gjøre med televoip (er ikke helt sikker). Slik som jeg har forstått det så kan du ha flere linjer i form av flere telefonbokser med seperate nummer.

Altså kunne ringe ut fra to telefoner, men to forskjellige nummer.

Er dog litt i tvil, du kan jo ringe de.

Lenke til kommentar

jeg vet ikke hvilke funksjoner televoip støtter i nettet sitt, men med vanlig fasttelefon er det jo slik at du kan vidrekoble et nr. til et annet nr. hvis første nr er opptatt.

Det du da i praksis trenger, er 2 BBT-adaptere, samt 2 abonnement/nr.

:thumbup:

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...