ostepopp Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Alle som har Gainward sin røde kjøler vet at det bråker veldig. Gikk til innkjøp av en NV 5 Silencer uten at jeg noengang ble helt forøyd. Den var heller ikke lett å få til å passe ordentlig. For å gjøre en lang historie kort kjøpte jeg en Zalman GPU-kjøler som med litt tilpassing fungerer ypperlig. Oppnår lavere temperaturer, men sist og ikke minst kan man nesten ikke høre den på laveste trinn. Idle temperatur: Gpu ~ 45c (laveste hastighet på vifta) Pcb ~ 34c Legger ved et par bilder: HER Endret 29. juli 2005 av ostepopp Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Hva er egentlig vanlig temp på slike kort ? Endret 28. juli 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hvilke tilpassninger måtte du gjøre? Jeg klarte å få samme kjøler på samme kort helt fint jeg uten noe fixing.. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Feste anordningen til Zalman passet ikke hullene rundt gpu. Tok i bruk orginal festeanordningen til GW. Orginal ram kjøler var alt for høy og måtte kuttes litt her og der. Resten av bladene som stakk ut bøyde jeg slik at de traff imellom ram ribbene. Lenke til kommentar
underground Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Kunne du ikke brukt RAM kjølerene som følger med zalman kjøleren? Da hadde du vel sluppet å modde. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Feste anordningen til Zalman passet ikke hullene rundt gpu. Tok i bruk orginal festeanordningen til GW. Orginal ram kjøler var alt for høy og måtte kuttes litt her og der. Resten av bladene som stakk ut bøyde jeg slik at de traff imellom ram ribbene. kjipt hvis kortet skulle ryke da...med tanke på garanti osv... Men uansett, grattis med vellykka prosjekt Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Kunne du ikke brukt RAM kjølerene som følger med zalman kjøleren? Da hadde du vel sluppet å modde. Hehe joda kunne brukt de ram kjølerene som fulgte med. Jeg har allerede "skadet" kortet litt slik at garantien bortfaller, derfor valgte jeg de røde som ser litt grommere ut enn de små blå som fulgte med Har ikke klokket noe enda med denne kjølingen. Skal se hva jeg får tyna ut av det litt senere Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 ØHM... Hvorfor har du den gamle RAM kjøleren, istedet for den som fulgte med... Har gjort akkuratt det samme som deg, bare at jeg har den Ram kjøleren som fulgte med.... Har du klokket noe? Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Har ikke klokket noe akkurat nå. Rakk ikke å teste i går. Valgte å bruke den gamle ramkjøleren fordi jeg tror den kjøler bedre enn den som fulgte med(ikke det at jeg tror det har så veldig mye å si). Kan komme tilbake til med sommer varme oc resultater senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå