Gå til innhold

Hvorfor ingen lyd?

Anbefalte innlegg

hei, jeg har nå reinstalert og formatert datan min, men en ting som iriterer meg veldig etter reinstalering er at jeg ikke får lyd, når jeg prøver å starte en mp3 feks så kommer feilmeldingen: (Windows Media Player cannot play the file because there is a problem with your sound device. There may not be a sound device installed on your computer, it may be in use by another program, or it may not be functioning properly.) noen som vet hva jeg kan gjøre? jeg har ett intigrert lyd kort som jeg tror heter AK5370 siden det er de eneste navnet jeg klarer å finne. jeg har prøvd å laste ned det dem kaller lyd driver på HP sine sider, men til ingen nytte.n Tusen takk for all hjelp.

Endret av Azizel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Fikk du med en installasjons CD til maskinen din så bruk den til å installere lyd driverene. Det hender at de er de eneste som fungerer skikkelig, selv om du laster ned fra produsentens hjemmeside.

Nope, ingen cd'r var med:( og det er ingen drivere til den på nettet.

Lenke til kommentar

Det virker uansett som det er driveren som mangler eller ikke fungerer.

Du får søke litt til og se om du finner driveren.

Prøv å kjøre Everest for å finne navnet på lydbrikken der så du har et godt søkeord å ta utgangspunkt i.

Edit: AK5370 ser i følge google ut som en ren AD-konverter og ikke en fullestendig lydkrets. Hvis du ikke finner noe navn på hele lydkretsen så kan det være en idè å kjøpe et skikkelig lydkort for et par hundrelapper og bruke det og de driverene i stedet for.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...