Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Veldig mystisk PC crash. vil ikke starte nå

Anbefalte innlegg

Vel her for en stund tilbake satt jeg med min kjære kasse og spilte. Plutseligt ut av det blå slo pcn seg av og på og begynte å pipe å hyle, etter ett minutt slo den seg helt av og ingnting skjedde. skudde på og den gikk av. så dro jeg ut av strømmen skrudde ut deler og nei ingenting feil. Så satte jeg i strømforsyningen igjen.. ingen liv, prøvde med ennen en.. ingen lyd. Etter det tenkte jeg å prøve delene mine på andre pcer å sjekke om dem virker. Prossesoren var død, skjermkortet var død, rammen var død, cd rom død, harddisk død OG til og med viftene var døde. Jeg hadde den til sjekk hos lokal data forhandler som sto bare å klødde seg i hode og sa "HUH!?". Han kunne ikke finne en enneste feil ingen spenning feil ingenting. Alt skulle svive mente han men den var død. Så fikk jeg en annen data GENI å se på den. Men han heller fant ikke ut noe. Han ene qouta at det var som om noen hadde dratt en super svær magnet over pcn min, men dem burde ha funnet feil når dem feilsøkte på kortenen, men ZERO ERROR!

Noen som har en MINSTE teori om hva som kan ha skjedd?

AMD 939 3000+

2stk Cosair 256 brikker 400mhz

Gainward 5700ultra eller noe

Abit k7 pro eller noe sånt

IBM 120gb 8mb cache

Crap cdrom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal jeg tippe, så er det eneste som høres logisk ut for meg en feil med strømforsyningen din. Mulig det bare var en periodisk feil, så etter at den fikk et kort illebefinnende gikk den tilbake til å fungere normalt. Kan ikke se for meg noe annet som kan påvirke all hardwaren i maskinen din.

Lenke til kommentar
Plutseligt ut av det blå slo pcn seg av og på og begynte å pipe å hyle, etter ett minutt slo den seg helt av og ingnting skjedde.

Var lyden noe ala en ambulanse? I tilfelle er det varsel om temperatur på CPU/Hovedkort. Dette igjen /ut fra det du skriver forøvrigt) kan være forårsaket av at strømforsyningen har gått amon og levert for høy spenning. Dieseln forslår lynnedslag som den bakenforliggende årsak.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...