Shotherra Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Topic sier det meste. Det jeg lurer på er om jeg kan kjøre S-ATA II på HK som tar bare S-ATA...? Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Jeg leste en artikkel for ikke lenge siden her på hardware.no som hevdet at det egentlig ikke er noe som heter sata-II og at begrepet brukes misvisende i media og av nettbutikker. Tror det er samme greia - men vent på flere innlegg først du. Jeg er ikke sikker Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Jeg leste en artikkel for ikke lenge siden her på hardware.no som hevdet at det egentlig ikke er noe som heter sata-II og at begrepet brukes misvisende i media og av nettbutikker. Tror det er samme greia - men vent på flere innlegg først du. Jeg er ikke sikker Du har rett i det. Men siden nettbutikken valgte å kalle det gjorde jeg det og... Endret 28. juli 2005 av CorVette Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Svaret er uansett: Ja. Edit: enkelte kompatibilitetsproblemer med noen få HK og S-ATA300 disker, faktisk. Lå en link på hw.no forsiden for ikke lenge siden, skal se om jeg finner den. Edit2: Her: http://www.hardware.no/artikkel/17848 "Ifølge The Inquirer har VIA meldt til sine kunder at det er problemer med å bruke harddisker som støtter SATA 3 Gbit/s sammen med sørsidene VT8237 og VT8237R." Endret 28. juli 2005 av klilleng Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Svaret er uansett: Ja. Edit: enkelte kompatibilitetsproblemer med noen få HK og S-ATA300 disker, faktisk. Lå en link på hw.no forsiden for ikke lenge siden, skal se om jeg finner den. Edit2: Her: http://www.hardware.no/artikkel/17848 "Ifølge The Inquirer har VIA meldt til sine kunder at det er problemer med å bruke harddisker som støtter SATA 3 Gbit/s sammen med sørsidene VT8237 og VT8237R." Kommer til å bruke det i sammenheng med s-939 hk, og da er det ikke noen via brikkesett der hvis jeg tar feil... Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 S-ATA II og serial ata er samma tingen... kunn høyere hastighet på den ene går om i hverandre..blir det damma som ide 7200rpm og ide 5200 rpm...om di skjønne poenget? Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 S-ATA II og serial ata er samma tingen... kunn høyere hastighet på den ene går om i hverandre..blir det damma som ide 7200rpm og ide 5200 rpm...om di skjønne poenget? Tok an halveis.. men har fått svar det på det jeg lurte på tror jeg... Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) SATA II finnes ikke! og her er begrunnelsen til mitt utsagn her så ja en "sata II" vill fungere mvh nokiakiller Edit jeg bør lære meg og lese hele posten du hadde vist fått det samma svaret av noen andre Endret 29. juli 2005 av nokiakiller Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 SATA II finnes ikke! og her er begrunnelsen til mitt utsagn her så ja en "sata II" vill fungere mvh nokiakiller Edit jeg bør lære meg og lese hele posten du hadde vist fått det samma svaret av noen andre Hehe, jeg vet godt at S-ATA II ikke finnes..! Ja, det er lurt å lese hele posten ja.. Lenke til kommentar
ting1 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 min samsung har en sånn pin som gjør at den påtvinges sata 150. Merka ingen endringer, men den er kjekt å ha da jeg ikke har sata 300 på hk. Et tips er at de fleste(alle) produsentene som skriver at noe er sata II så refereres det til den dobble overføringshastigheten. Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Ok, men da kommer mitt spørsmål: Er det noen av dere som vet hvor mye bedre, og eventuelt på hvilke områder disse såkalte Sata-II diskene er ? Har S-ata hovedkort selv og kjøpte nylig 2 x 300GB "vanlig" S-ata disker da jeg angivelig trodde S-ata II var en annen standard *doh* EDIT: Btw, Nokiakiller... Den avataren er fet Har sett den flashfilmen. Er en kanin som synger om at Everyone has had more sex than me :!: Og her fant jeg den Endret 29. juli 2005 av gixxerman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå