henrikbj Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hei. Har en 250GB WDC S-ATA HDD som jeg nettopp har formatert med WinXP CD. Hadde to partisjoner, C og D som brukte hele kapasiteten på HDDen. Men nå etter at jeg slettet disse partisjonene så vil ikke Windows opprette mer enn én partisjon med maksgrense på 131062 MB. Noen oppvakte hjerner som kan ha en fjern anelse om hva som kan være galt? PCen er hjemmebygd og er drøy 1 1/2 år gammel. Setter stor pris på raske svar. Mvh. Henrik Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 prøv et søk på forumet under lagringsmedier, der det er endel meget gode forklaringer. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hei. Har en 250GB WDC S-ATA HDD som jeg nettopp har formatert med WinXP CD. Hadde to partisjoner, C og D som brukte hele kapasiteten på HDDen. Men nå etter at jeg slettet disse partisjonene så vil ikke Windows opprette mer enn én partisjon med maksgrense på 131062 MB. Noen oppvakte hjerner som kan ha en fjern anelse om hva som kan være galt? PCen er hjemmebygd og er drøy 1 1/2 år gammel. Setter stor pris på raske svar. Mvh. Henrik har selv hatt problemer med min 250gig WD sata. Bare lagde en med max-grense, og en "med resten".. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Det er altså en egen kategori her på forumet for lagringsmedier, og der dukker det opp slike spørsmål om 128/131/137 GB grensa et par ganger i uka, og alle slike tråder blir henvist til "sticky" og stengt. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=165302 Problemet er ikke disken, men at folk ikke har fått med seg at man trenger et oppdatert OS for å utnytte så store disker. Hvis man prøver å fixe dette på en 'lur' måte så vil man bare oppleve at disken blir korrupt. Lenke til kommentar
henrikbj Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Ok, takk for svar alle sammen. Skal lete mer før jeg poster heretter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå