Gå til innhold

Hvordan skaffa Windows Vista (longhorn)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er snakk om en BETA og ikke et ferdig produkt her. MS er sikkert bare glade for at flere tester ut dette...

Men hvorfor har de ikke lagt det ut som public beta, da ?

Fordi det hadde ført til at folk uten peiling hadde trodd at dette var det nye operativsystemet, og byttet det ut med sitt nåværende operativsystem, for deretter å kontakt MS support når PC'en klikker.

MS ønsker nok å ha mer direkte kontakt med beta-testerene, for å sikre seg at det faktisk blir testet og rapportert om feil.

Lenke til kommentar
3.august har jeg sett på nett

Det er vel den datoen då betaen eigentleg skulle bli lansert, men så ombestemte Microsoft seg og lanserte den tidlegare ein planlagt.

ÅÅÅ jeg gleder meg til da.

Hvorfor det? Det er jo bare en beta på 2,41giga med skrot enda... Har testet litt nå og det er egentlig ikke verdt bryet med å laste det ned...

Lenke til kommentar

Men, det skal faktisk sies at her er alt veldig stabilt. Vista starter raskere enn XP og føles bedre. Kan bli litt i overkant mye effekter til tider (har fått de på nå), men de gjennomsiktige rammene på vinduene synes jeg er utrolig stilige. IE7 synes jeg faktisk ikke er så gal heller. :blush: Skal prøve å bruke dette som hoved-OS en stund, så får vi se hva som skjer. :)

Lenke til kommentar
Men, det skal faktisk sies at her er alt veldig stabilt. Vista starter raskere enn XP og føles bedre. Kan bli litt i overkant mye effekter til tider (har fått de på nå), men de gjennomsiktige rammene på vinduene synes jeg er utrolig stilige. IE7 synes jeg faktisk ikke er så gal heller. :blush: Skal prøve å bruke dette som hoved-OS en stund, så får vi se hva som skjer. :)

Så du har ikke snublet over noen store bugs enda? Alt fungerer fint?

Lenke til kommentar

Ingen store enda. Litt grafikk-tøys her og der har jeg snublet over foreløpig, men ingenting som gjør det ubrukelig. Alt går ganske "smooth", dette er ihvertfall min erfaring. Det største problemet til nå er drivere, noe ikke Microsoft kan lastes for. LDDM Nvidia-driverene funker ikke på mange kort, og etter diverse tester med 6200-kortet mitt får jeg det til å funke, men da ser jeg kun 1/4 av skrivebordet (uten scroll-mulighet). Kortet funker ellers med vanlige XP-drivere, men da mister man jo alle effektene. Bruker nå et ATI 9600 kort som fungerer greit, men på spill virker driveren for dårlig.

Drivere til mitt integrerte Soundstorm (Nforce2) lydkort fikk jeg lagt til ved å extracte de ut fra en driverpakke og legge de til manuelt. Det går via installeren også, men jeg valgte å gjøre den på denne måten siden jeg kun trengte lyden. Drivere til mitt Belkin 54G lå allerede inne, noe det ikke gjør på XP. Nå venter jeg egentlig bare på at Nvidia skal slippe noen bedre drivere, så jeg kan få brukt 6200-kortet (som er moddet til 6600) mitt. :)

Lenke til kommentar

Testa ut Vista i går og synes den var veldig stabil osv. Men jeg følte liksom ikke at det var noe vits i å ha den der når ikke alt jeg bruker til vanlig er kompitabelt. Derfor tok jeg bare å formaterte den partisjonen jeg hadde satt opp for Vista. Når jeg da skrur på pc`en står den fortsatt i lista over operativsystemer jeg kan starte opp. Hvordan får jeg fjernet det??

Lenke til kommentar
Testa ut Vista i går og synes den var veldig stabil osv. Men jeg følte liksom ikke at det var noe vits i å ha den der når ikke alt jeg bruker til vanlig er kompitabelt. Derfor tok jeg bare å formaterte den partisjonen jeg hadde satt opp for Vista. Når jeg da skrur på pc`en står den fortsatt i lista over operativsystemer jeg kan starte opp. Hvordan får jeg fjernet det??

Ekke d bare å fjerne den fra Boot.ini

Gå på kjør tast msconfig også fjerne den fra bootini

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...