antiloop Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Det er snakk om en BETA og ikke et ferdig produkt her. MS er sikkert bare glade for at flere tester ut dette... Lenke til kommentar
sim Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Det er snakk om en BETA og ikke et ferdig produkt her. MS er sikkert bare glade for at flere tester ut dette... Men hvorfor har de ikke lagt det ut som public beta, da ? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Det er snakk om en BETA og ikke et ferdig produkt her. MS er sikkert bare glade for at flere tester ut dette... Men hvorfor har de ikke lagt det ut som public beta, da ? Fordi det hadde ført til at folk uten peiling hadde trodd at dette var det nye operativsystemet, og byttet det ut med sitt nåværende operativsystem, for deretter å kontakt MS support når PC'en klikker. MS ønsker nok å ha mer direkte kontakt med beta-testerene, for å sikre seg at det faktisk blir testet og rapportert om feil. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 3.august har jeg sett på nett Det er vel den datoen då betaen eigentleg skulle bli lansert, men så ombestemte Microsoft seg og lanserte den tidlegare ein planlagt. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 3.august har jeg sett på nett Det er vel den datoen då betaen eigentleg skulle bli lansert, men så ombestemte Microsoft seg og lanserte den tidlegare ein planlagt. ÅÅÅ jeg gleder meg til da. Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 3.august har jeg sett på nett Det er vel den datoen då betaen eigentleg skulle bli lansert, men så ombestemte Microsoft seg og lanserte den tidlegare ein planlagt. ÅÅÅ jeg gleder meg til da. Hvorfor det? Det er jo bare en beta på 2,41giga med skrot enda... Har testet litt nå og det er egentlig ikke verdt bryet med å laste det ned... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Tror ikke det er noe å stresse etter. Sikkert stappfullt av bugs, og en del programmer fungerer muligens ikke i Vista ennå. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Hmmm. Gjennomsiktige vinduer fungerer av en eller annen grunn ikke hos meg. Bortsett fra det har jeg ingen problemer i det hele tatt. EDIT: Fant ut at betadriverene til Nvidia ikke har med støtte for Geforce 6200. Latterlig. Endret 30. juli 2005 av Lord Swag Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 hehe. hvis ingen har problemer med Windows Longhorn/Vista, hvorfor holder man seg ikke til den da også blir det som egentlig er en beta offisiell versjon? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Noen problemer dukker nok opp. Har bare hatt denne installasjonen siden i går. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Har et par spm til dere som har installert betaen: Regner med at IE 7 er inkludert? Funker det greit å dualboote med XP? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 IE 7 er inkludert. Dualboot-meny kommer som vanlig ja. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 hehe. skjønner. bruker jo å være slik med Betaversjoner. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Men, det skal faktisk sies at her er alt veldig stabilt. Vista starter raskere enn XP og føles bedre. Kan bli litt i overkant mye effekter til tider (har fått de på nå), men de gjennomsiktige rammene på vinduene synes jeg er utrolig stilige. IE7 synes jeg faktisk ikke er så gal heller. Skal prøve å bruke dette som hoved-OS en stund, så får vi se hva som skjer. Lenke til kommentar
wil Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 hehe. fint at det funker stabilt Lenke til kommentar
melsom Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Men, det skal faktisk sies at her er alt veldig stabilt. Vista starter raskere enn XP og føles bedre. Kan bli litt i overkant mye effekter til tider (har fått de på nå), men de gjennomsiktige rammene på vinduene synes jeg er utrolig stilige. IE7 synes jeg faktisk ikke er så gal heller. Skal prøve å bruke dette som hoved-OS en stund, så får vi se hva som skjer. Så du har ikke snublet over noen store bugs enda? Alt fungerer fint? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Ingen store enda. Litt grafikk-tøys her og der har jeg snublet over foreløpig, men ingenting som gjør det ubrukelig. Alt går ganske "smooth", dette er ihvertfall min erfaring. Det største problemet til nå er drivere, noe ikke Microsoft kan lastes for. LDDM Nvidia-driverene funker ikke på mange kort, og etter diverse tester med 6200-kortet mitt får jeg det til å funke, men da ser jeg kun 1/4 av skrivebordet (uten scroll-mulighet). Kortet funker ellers med vanlige XP-drivere, men da mister man jo alle effektene. Bruker nå et ATI 9600 kort som fungerer greit, men på spill virker driveren for dårlig. Drivere til mitt integrerte Soundstorm (Nforce2) lydkort fikk jeg lagt til ved å extracte de ut fra en driverpakke og legge de til manuelt. Det går via installeren også, men jeg valgte å gjøre den på denne måten siden jeg kun trengte lyden. Drivere til mitt Belkin 54G lå allerede inne, noe det ikke gjør på XP. Nå venter jeg egentlig bare på at Nvidia skal slippe noen bedre drivere, så jeg kan få brukt 6200-kortet (som er moddet til 6600) mitt. Lenke til kommentar
Stru Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Testa ut Vista i går og synes den var veldig stabil osv. Men jeg følte liksom ikke at det var noe vits i å ha den der når ikke alt jeg bruker til vanlig er kompitabelt. Derfor tok jeg bare å formaterte den partisjonen jeg hadde satt opp for Vista. Når jeg da skrur på pc`en står den fortsatt i lista over operativsystemer jeg kan starte opp. Hvordan får jeg fjernet det?? Lenke til kommentar
iCar Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Testa ut Vista i går og synes den var veldig stabil osv. Men jeg følte liksom ikke at det var noe vits i å ha den der når ikke alt jeg bruker til vanlig er kompitabelt. Derfor tok jeg bare å formaterte den partisjonen jeg hadde satt opp for Vista. Når jeg da skrur på pc`en står den fortsatt i lista over operativsystemer jeg kan starte opp. Hvordan får jeg fjernet det?? Ekke d bare å fjerne den fra Boot.ini Gå på kjør tast msconfig også fjerne den fra bootini Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 kor lang tid sånn ca går det frå beta 1 til beta 2 kommer? eller er det noko M$ berre setter ein dato for? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå