Gå til innhold

Project --<HAND>-- sketchUp v2.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trestrukturen kommer opp over alt.. Vet ikke hvorfor. Pappa har ikke kamera.. kan kanskje få han til å ta det med hjem. Huff.. jeg vet ikke hvor jeg skal begynne nå..

 

:EDIT:

 

Det er vel bare å svelge den sure bananen ( :p ) og starte på nytt igjen, med annet materiale. Kan ikke risikere at dette skjer på nytt senere. :no: Da blir det ikke gratis 12mm kryssfiner jeg skal bruke. Er det noen som har tips til hvordan jeg skal gjøre det? Det er vel bare å starte fra skratch :nei:

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar
Da har du sikkert fått litt ferskt tre, hvis du lar det tørke og sparkler på nytt så blir det vell bra tipper jeg :p (er ikke noen maleekspert) Vet bare at malerne bruker å god tempratur etter at de har sparklet.

Det sprekker ikke egentli.. Det er liksom som at trestrukturen popper frem overalt.. Det er det som er så rart... Det vil nok være mer arbeid å pusse alt ned og sparkle på nytt

Lenke til kommentar

Har nesten samme erfaring med kryssfiner og oljebasert maling. Uansett hvor mye jeg pusset ned gjennopsto trestrukturen ved neste lag maling, ga opp etter 4 eller 5 strøk.

 

Hvis du begynner påny vil jeg anbefale MDF plater istedenfor X-finer, og en polyurethan basert lim mot alle flater som absolutt ikke skal separeres. NB! Polyurethan basert lim inneholder icocyanater så bruk hansker og lim i friluft eller i et godt ventilert rom.

 

MDF er tyngre og mer "dødt" for vibrasjoner enn X-finer. Har sett folk som har bygd SUB høyttalere i MDF. For å holde kostnad og vekt nede (tynnere enn 12mm.) er det mulig det må brukes innvendige lister for å få "bredde" for skruefeste.

 

Hvis noen av Dere der ute har dårlig erfaring med MDF til dette formålet, si ifra, det fortjener en som har lagt ned så mye arbeid i dette prosjektet.

 

Uansett! Ta det som en utfordring :cool:

 

PS! Prøv å få fatt i en bit MDF til prøving av det som skal påføres, sparkel lakk et cetera.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke mye erfaring med MDF i det hele tatt, simpelthen fordi jeg som tidligere har nevnt er av "den gamle skolen" og da MDF er som Linken forteller MDF. Tre er tre.

 

MDF er fiberplater som faktisk kan være sterkere enn tre.

MDF har noen svakheter, man BØR forbore, og forsenke før man skrur skruer i det hele tatt, spesielt hvis man skal montere sammen 10-12mm. rammeverk.

 

Har jobbet litt med MDF og erfaringen er at det er knallhardt, derfor er det viktig å forbore, og forsenke til skruehodet.

 

MDF er som nevnt knallhardt, det skal det være, ellers er kvaliteten dårlig.

 

Forskjellen fra X-finer til MDF er ikke stor hva utskjæring angår, det er bare et annet materiale med større tetthet.

 

Regner med at "Spirit" 'en er høy på tross av motgangen.

 

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Dette prosjektet blir liggende dødt en stund.. Men jeg skal starte på nytt har jeg tenkt. Blir nok ut på nyåret tenker jeg. Skal ikke gi opp med det første. Dette prosjektet skal fullføres, men med visse modifikasjoner.

 

Men det er noe jeg lurer på! Hvor lenge blir workloggen min liggende på forumet før den slettes, slik at jeg kan vise til den hvis jeg skal få skaffet meg sponsorer? Det er jo en stor fordel å vise til en noenlunde ok worklogg hvis jeg skal få tillit fra en sponsor!

 

på forhånd: TAKK

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar

Godt å vite at Du ikke gir deg og håper Du får sponsorer til prosjektet.

 

Microplex har en kjekk sak, et Lian Li hovedkort brett for standard ATX hovedkort. Har selv valgt dette som base for å lett kunne skifte HK etter behov

 

De har en hel del annet for selvbyggere som MPX og Komplett ikke har.

 

Jeg får vel begynne på mitt kabinett og gå for MDF selv om X-fineren er innkjøpt allerede. Et påskudd for å kjøpe en håndoverfres med tilbehør. Hehe...

 

:cool:

 

Så forresten en worklogg Snekker'n har lagt ut her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=229553, den er i skrivende stund på 114 sider med innlegg.

 

Og hva levetiden på workloggen gjelder er det vel bare å kontakte admin, medlemslista inneholder en oversikt, bare velg admin i rullefeltet "viser".

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Godt å vite at Du ikke gir deg og håper Du får sponsorer til prosjektet.

 

Microplex har en kjekk sak, et Lian Li hovedkort brett for standard ATX hovedkort. Har selv valgt dette som base for å lett kunne skifte HK etter behov

 

De har en hel del annet for selvbyggere som MPX og Komplett ikke har.

 

Jeg får vel begynne på mitt kabinett og gå for MDF selv om X-fineren er innkjøpt allerede. Et påskudd for å kjøpe en håndoverfres med tilbehør. Hehe...

 

:cool:

 

Så forresten en worklogg Snekker'n har lagt ut her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=229553, den er i skrivende stund på 114 sider med innlegg.

 

Og hva levetiden på workloggen gjelder er det vel bare å kontakte admin, medlemslista inneholder en oversikt, bare velg admin i rullefeltet "viser".

 

:thumbup:

hei

 

Hadde tenkt å kjøpe hovedkortbrettet til lian-li... Det gir meg svært mange fordeler under bygging

 

Hva mente du med siste avsnitt?

 

:EDIT: Skjønte det nå :p :p

 

:EDIT 2: Leif var innom

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar

Ja! Hei der!

Tenker Du på delen "levetiden på workloggen... ", mente jeg at for å unngå at den skal slettes kan det være greit å få en verifisering fra Admin hvor lang tid som regnes som inaktiv før tråden slettes. Tror den bare stenges før den faktisk slettes. Dette er en worklogg som er konstruktiv fra Din side (trådstarter) og såvidt jeg har sett er språkbruken i innleggene høflige. En slik tråd slettes ikke med det første tror jeg.

 

Tråden er jo heller ikke "død" så lenge det er aktivitet som er "on topic" til enhver tid.

 

Og angående Lian Li brettet, dette burde Microplex kunne sponse Deg med, det er jo et genialt utgangspunkt som sparer selvbyggere for tid. Tilby evt. å betale frakten selv, nå har de allerede fått litt omtale av et produkt mange ikke visste eksisterte.

 

:thumbup:

 

Jeg lærer av inleggene her hele tiden, og mange tråder er relativt gamle.

 

Mvh. GARDNR

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...