Gå til innhold

Project --<HAND>-- sketchUp v2.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha vrengt hjernen uttallige ganger.

Tror jeg har den gummiprofilen du trenger.

Den er per idag limt fast til min første skrivepult (kaster aldri noe).

 

Den er montert på emnet som følger: det er frest inn spor i kanten i en sponplate der "lista" er trykket inn i og festet med kontaktlim.

 

Vet ikke hvor dypt den delen som skal festes stikker, må rote frem imorgen.

 

Ikke se problemet som løst ennå.

 

Skal ta målene imorgen.

 

Har ikke begynt byggingen av min "bærbare" maskin ennå. Rapper Din idé.

 

Allt ordner seg for den som ikke gir opp :thumbup:

Lenke til kommentar

Supert :D:D

 

Det er sånnes som deg man ber for om natten at finnes. :p Kjempefint. Da skriver du bare et innlegg når du har funnet ut av det.

 

Når det gjelder den kanten som er frest inn, det trenger ikke være så store dimensjoner på den, bare den kan festes :thumbup:

 

Greit at du rapper ideen, men akkurat hvordan idé? Den med lokk og kasse eller hele kassa mi :tease:

Lenke til kommentar

Det er selve kassen og hvordan ting er plassert jeg liker.

Jeg har tenkt å ha et innfelt håndtak på toppen, den skal være funksjonell, en slags testmaskin for diverse komponenter så det blir et røft utseende. Samler inntrykk til bearbeiding ennå.

 

Har fått tatt mål av lista og er som følger: full bredde ~21mm den tappen som skal festes er 7mm. Det skal gå an å stifte denne fast.

 

Lengden er vel gode 2 meter som burde rekke rundt kassen din.

Noen riper og småskader har den fått etter årenes løp.

 

:cool:

Lenke til kommentar

Lengden er vel gode 2 meter som burde rekke rundt kassen din.

Noen riper og småskader har den fått etter årenes løp.

 

Hva legger du i ordet småriper? Er det store "kosmetiske" skader?

 

Jeg skal ha den rund på toppen og bunnen. Må regne litt på det tror jeg :p Men jeg tror det blir akkurat for kort? Har du bilde av listen og småskadene?

 

EDIT: Leif var innom

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar

Digitalkameraet mitt har tatt kvelden så bilder blir det desverre ikke.

 

Ja noen kraftige skraper er det, og selvsagt slik plassert at de ikke kan kuttes bort (tror jeg, har jo ikke dine eksakte mål). :hmm:

Lengden er litt over 3 meter forresten.

 

Hvis det ikke koster for mye kan jeg sende den til deg uten det skal koste deg noe.

 

Send evt. en PM for adresse å sende til.

 

:thumbup:

Endret av GARDNR
Lenke til kommentar
Digitalkameraet mitt har tatt kvelden så bilder blir det desverre ikke.

 

Ja noen kraftige skraper er det, og selvsagt slik plassert at de ikke kan kuttes bort (tror jeg, har jo ikke dine eksakte mål). :hmm:

Lengden er litt over 3 meter forresten.

 

Hvis det ikke koster for mye kan jeg sende den til deg uten det skal koste deg noe.

 

Send evt. en PM for adresse å sende til.

 

:thumbup:

jeg kan jo smøre noe på den, så det skal nok gå bra. Tror du ikke?.. Tre meter.. Det hadde jo vært supert.

 

Men hakkene? Er de på kantene av lista? For de kan jeg jo ikke gjøre så mye med.. Det kan jeg derimot gjøre med alle de andre :thumbup: Det hadde vært supert med en slik list... Jeg tar en PM jeg

Og hvis lista ikke funker til utsiden.. Er det alltid andre ting den kan brukes til.. Hååper jeg får det til :love:

 

PS! folk som deg kan det ikke bli nok av.. :love:

Lenke til kommentar

ojj... Fikk nettop svar fra den nettsida du linka til meg GARDNR. De linka meg videre til en annen side. www.rjrygg.no tror jeg det var. Så tror jeg at jeg skal sjekke på forskjellige forretninger i byen..

 

Tror jeg må avvente litt met lista. Do not giver THE RUBBER to someone else :p

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar

Noen av hakkene er på kanten ja, men hele kanten på lista kan muligens trimmes ned med en GOOD høvel og tolmod. Jo på flaten skal det gå an å fylle opp skrapene. Tror du har kunnskap om dette utifra det jeg har lest av workloggen.

 

Blir neste flau over så mye ros :blush:

 

Det er nå engang så at den som hjelper andre får hjelp selv. Håper bare at du faktisk får bruk for lista der den er ment å være. :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen av hakkene er på kanten ja, men hele kanten på lista kan muligens trimmes ned med en GOOD høvel og tolmod. Jo på flaten skal det gå an å fylle opp skrapene. Tror du har kunnskap om dette utifra det jeg har lest av workloggen.

 

Blir neste flau over så mye ros :blush:

 

Det er nå engang så at den som hjelper andre får hjelp selv. Håper bare at du faktisk får bruk for lista der den er ment å være. :thumbup:

Ja jeg klarer nok å høvle den ned og fylle noe ned i hakkene.. Men som sagt: Jeg må avvente litt...

 

Når du sier jeg vet hva jeg holder på med, så må jeg humre litt. For når jeg startet med dette hadde jeg null erfaring. Det eneste jeg var flink til da var å skru inn skruer.. Nå har jeg både el-høvel, lært meg å bruke dremel ( sånn passe :p ), sirkelsag og masse annet jeg ikke har peiling på hva heter...

 

Så jeg har kommet godt ut av dette prosjektet, til nå i allefall

 

;)

Lenke til kommentar
ojj... Fikk nettop svar fra den nettsida du linka til meg GARDNR. De linka meg videre til en annen side. www.rjrygg.no tror jeg det var. Så tror jeg at jeg skal sjekke på forskjellige forretninger i byen..

 

Tror jeg må avvente litt met lista. Do not giver THE RUBBER to someone else :p

Den er din hvis du trenger den.

Lenke til kommentar

De T-Profilene hos http://www.rjrygg.no/main/index_no.asp burde passe såvidt jeg kan se. Det er jo mer eller mindre "fritt valg på øverste hylle".

 

Kanskje de sponser deg hvis du forteller dem hva det skal brukes til. De får nok ikke slike forespørsler så ofte.

 

Godt å vite at bransjen linket deg videre til noen som kan levere det produktet du trenger :thumbup:

 

Regner med at du bestiller fra dem.

 

Vi får vel vente på oppdatering til dette er i havn?

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
De T-Profilene hos http://www.rjrygg.no/main/index_no.asp burde passe såvidt jeg kan se. Det er jo mer eller mindre "fritt valg på øverste hylle".

 

Kanskje de sponser deg hvis du forteller dem hva det skal brukes til. De får nok ikke slike forespørsler så ofte.

 

Godt å vite at bransjen linket deg videre til noen som kan levere det produktet du trenger :thumbup:

 

Regner med at du bestiller fra dem.

 

Vi får vel vente på oppdatering til dette er i havn?

 

:thumbup:

ja det er valg fra øverste hylle ja... Men de var litt brede. Skal innom glassmesteren i morgen, så får jeg se.. Pappa skal kjøpe noe finérplater hvis han får tak i.. Blir update til helga, det skal være sikkert ;) Hvis pappa får med kameraet fra jobben :( Men jeg skal satse på å få gjort ferdig kabinettet i løpet av helgen slik at jeg kan ta det hjem for lakking. Men ikke få for store forhåpninger da.

 

Hvis jeg får kamera blir det update mandag morgen neste uke. Hvis ikke blir det nok litt senere.

Lenke til kommentar
Ser også i ettertid at det er mye jeg kunne ha fått sponset hvis jeg hadde gått inn for det. Men hjort er hjort og ku er ku :p

Det heter vel gjort er hjort, elg er elg og begge lever i skogen. de ordblidne elgene sitter i toppen av furuene, de er jo skogens kongler.

 

Vel off topic.

 

Man gråter ikke over spilt melk. Man ser fremover og tar imot enhver utfordring som kommer.

Lenke til kommentar

Ja ja.. Prøvde meg bare på en ny virr. :p

 

Pappa er i skrivende stund på vei hjem med finérplata mi :D :D

Skal selv nedover til glassmesteren og se om de har t-lister.. :w00t:

 

Edit:

 

Pappa er kommet hjem med plata. Den var vakker. Bjørkefinér.. Den var :love: han betalte 76 kr for 1 kvadratmeter

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg tatt kabinettet hjem, nå er det ferdig pusset.. Trenger bare litt finishing touches her og der med sandpapir for hånd

 

Har forresten laget en harddisk-holder av plata i bjørkefiner. :love: Det var 6 mm så det ble litt tynt å spikre, så jeg limte sammen hele greia. Hadde ikke kamera så jeg fikk ikke tatt noen bilder.

Lenke til kommentar

Nå er da kabinettet hjemme klar for lakkering, må bare stryke fint over noen steder med fint pussepapir så er det helt klart. Er ikke sikker på når dette vil skje. Det skjer mye på skolen for tiden. I mellomtiden er det masse som må skaffes, gummilister, høyttalerspikes, o-ring og mange andre ting jeg ikke kommer på i farta.

 

Hvilke høyttalerspikes bør jeg gå for? Her er jeg tom. Jeg spør kanskje for mye, men hva er vel et forum til :p

 

Når det gjelder lister, jeg skal jo ha t-list mellom topp-lokk og kassa og bunnlokk og kassa. Den har jeg bestemt meg for. Men når det gjelder U-list som skal være rundt kantene til hullet til strømforsyningen, bakdelen der hovedkort kommer ut og noen andre steder er jeg ikke sikker. Hvilken av disse synes folket er best? Jeg har en mening selv, men hva sier folket?

post-132-1126708547_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...