C00kie4fuN Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Jeg vil bare få kommentere en ting/få svar på en ting. I mine øyne ser det ut til at hk'et skal rigge rett på en tynn finerplate. Hva med varme osv ? HK'et trenger å bli kvitt varme i bakkant også, er kanskje litt av grunnen til at det følger med spacere. En annen ting: Skal du ha alt av ledninger kun gjennom ett sted eller hva ? Kommer til å støte på problemer som at en eller flere ledninger blir for korte osv. Ville ha sjekket før jeg skar i vei Hk skal ligge på en 12 mm-kryssfinerplate. Hvis det ikke blir for tykt. Med andre ord samme som resten av kabinettet. Når det gjelder airflow tror jeg det kommer til å gå bra. Det vil blåse luft fra ene siden, over GPU og CPU og ut på andre siden. HVis det ikke funker får jeg rett og slett sette en vifte i bakkant, hvis det var det du mente. Når det gjelder hvor jeg skal ha opp ledningene, så tar jeg det som det kommer. Jeg har i allefall kjøpt en lang IDE- ledning til harddisk og dvd-rom. Den skal rekke i massevis. De fleste ledninger skal trekkes opp på høyre side tror jeg. De som ikke rekker der trekker jeg opp i front Håper det besvarte dine spørsmål Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Nei jeg tenkte rett og slett på at det bør være et luftlag mellom treplata og hk'et. Ellers vil du kanskje en "vakker" dag oppdage svidd trelukt Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 (endret) Nei jeg tenkte rett og slett på at det bør være et luftlag mellom treplata og hk'et. Ellers vil du kanskje en "vakker" dag oppdage svidd trelukt Nå husker ikke jeg mine egne tegninger ( ) Men jeg skal bruke spacere ja. Gidda bare ikke alle detaljene. Supert at du spør. Da blir det klarhet i ting som til og med jeg ikke har tenkt på Sviddlukt er forresten ikke betegnelsen på en "vakker dag" Endret 29. august 2005 av C00kie4fuN Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Likker proskjektet ditt. Bar utsende og design Sitter her og gleder meg til update Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 29. august 2005 Forfatter Del Skrevet 29. august 2005 Jeg har brukt lang tid på å planlegge dette kabinettet. Men det er en ting jeg er litt nervøs for. Jeg har bare regnet ut hvor ting skal plasseres og hvor hull skal være. Får bare håpe alt passer. Ville vært litt kjipt om det ikke gjorde. Får vel bare be en stille bønn til neste helg. Da skal jeg fortsette med pussinga. (Huff tar masse tid hvis man er veldig nøye) Jeg skal prøve å få prøvefestet komponentene, hvis jeg får tid. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 29. august 2005 Del Skrevet 29. august 2005 Bra at folk spør ja, hever kvaliteten og senker "feilprosenten" på prosjekter Gleder meg til update igjen jeg Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Nå er det søndag 4.sept, hvor er updaten jeg venter spent på? *skjelver i spenning* Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 Må nok skuffe dere nå ja.. Ble for mange variabler i kveld.. Skulle være tidlig hjemme fra hytta, men høststormen gjorde at båten ble to timer forsinket. Gidder ikke bynne med noen worklog i kveld. Men i morgen tidlig skal jeg legge den ut.. Begynner seint på skola. HVis ikke skal jeg slenge ut bare bilder hvis jeg får det travelt. Håper dere ikke blir for skuffa Lenke til kommentar
GARDNR Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Spennende prosjekt. Har fått mange nyttige tips av å lese hele workloggen så langt. Stå på Mye pent trearbeid forresten. Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 holder på nå.. Glemte å si. Jeg begynner ikke på skolen før kvart på 10 Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 UPDATE 3 Ja, dat var det tid for update igjen da. Først må jeg bare beklage til de som måtte vente. Denne gangen tok jeg med meg pc m/tilbehør for å tilpasse kabinettet og se at alt passet. Først strømforsyningen min Prøve, prøve, ikke bra: Jeg skjærte bort det lille som var i veien for strømuttaket. Har rotet bort mange bilder. Skjønner ikke hva som har skjedd. Eller kanskje jeg ikke tok bilder av det Skjærte og så bort litt i selve buen slik at det ble noenlunde symmetrisk. Tar bilder av det neste helg. Tilpasse plate som HK skal stå på: Merke opp hvor jeg skal skjære hull. Her skal ledningene trekkes ned Skjært ut og liltt. Etter litt mer tilpassing kunne jeg sette den ned i kabinettet :kaste-hovedkort-ned-i-kabinett-og-se-hva-som-skjer: Så var det å bygge en "boks" til dvd og viftestyring. Slik kunne jeg jo plassere det: Så da var det bare å begynne. Her la jeg noe selvklebende gummilist der jeg skulle sette plankene. Skrudde de fast ovenfra og satte på flere gummilister. :gummilistmani: Og så demper det godt for støyen. Skrudd skikkeli sammen. Satte en hjørnekloss oppe inntil kanten for stabilitet. To av hullene jeg skjærte i HK-plate endte opp over strømforsyninga, så da måtte jeg skjære ut kabelganger med dremel. Det gikk fint det. Brydde meg ikke så mye om at det skulle se bra ut. Er jo på et sted ingen ser Men "boksen" jeg lagde ble litt i veien: Det dremlet jeg bort. Men det fikk jeg heller ikke bilde av. Jeg skammer meg. Testet om strømforsyninga passet, og det gjorde den (med "god" margin) Så måtte jeg feste PCI-slot-rammen. Måtte borre litt hull i den og etter litt prøving og feiling: Jeg måtte ha den så høyt, men det ble en liten glippe. Det fikset jeg med en kloss. Et til bilde (Her kan du faktisk se at jeg har skjært bort litt av buen på hullet der strømforsyninga skal stå. ) Da var det å tilpasse min fine plate i børstet edelt metall :D Pappa skjærte en kant runt hullet med kniv. Skummelt å se på. kniv+fingre= kan ikke ta på kalkulator uten fingre Platen passet på første forsøk Så var det i gang med pussing. Siste finish. Hadde bare et par timer med litt småsparkling i hakk som hadde kommet underveis så var selve boksen ferdig. Er nesten helt ferdig med topp- og bunn-plate. Hadde tenkt å grunne det, men så så jeg på boksen, og la merke til ganske mange "virvelvinder" som kommer når man pusser med elektrisk maskin som snurrer Så da tok jeg et par minutter til å gå lett over med 320. (det er veldig fint papir når man pusser med maskin) Det ble som fløyel. Det var sinnsykt hvor mykt og glatt det ble. Uten et eneste hakk. :skryte-skryte: Klarte ikke å få et bilde av finishen som gjengir virkeligheten. HVA sier folket?? Tar gjerne imot kommentarer Lenke til kommentar
Modbox Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Meget bra! Ser ut som du tar deg god tid og legger mye jobb i detaljer. Liker hva jeg ser.. Glerder meg til neste update Lykke til vidre Lenke til kommentar
sigen Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 Ser bra ut dette ja, gleder meg til neste update Brukte du lang tid på å pusse? Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Ser bra ut dette ja, gleder meg til neste update Brukte du lang tid på å pusse? Bra at folk gleder seg til neste update bare en time etter at den er lagt ut Jeg har da plagdes mye, fordi jeg ikke har brukt en slik type sparkel som dette før. Men alt i alt har jeg vel sammenhengende brukt ca 2-3 uker. Jeg har vært nøye, og jeg vil ikke at det skal være finishen det skal stå på skriveleif Endret 5. september 2005 av C00kie4fuN Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 5. september 2005 Forfatter Del Skrevet 5. september 2005 Jeg har tenkt å montere noe lys her og der i pcen, men stilrent.. Kanskje blåtoner av noe slag.. Forslag til hvordan jeg kan ha det ?? Lenke til kommentar
GARDNR Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Blå lysdioder er jo et ekskremsel. de er ekstremt lyssterke og var DYRE da jeg gikk på EL linja for tyve år siden.Du trenger ikke mange for å lyse opp HW. Husker ikke helt hvilken volt de åpnet på dengang (kan være 1.8 Volt ennå,) men tror at alle LED tåler 3.volt uten å brenne opp. LED kan bare virke én vei, den riktige. Endret 5. september 2005 av GARDNR Lenke til kommentar
C00kie4fuN Skrevet 6. september 2005 Forfatter Del Skrevet 6. september 2005 Nå spør jeg kanskje litt tomme spørsmål, men en tom sjel trenger svar... Hvor kan jeg få tak i gummilister som jeg kan ha i skøyten som blir mellom kabinettet og topplata ( bunn også) Og rundt metallplata i front. Rundt hullene i bakkant. Ikke skikkelig store, helst veldig diskrete. Jeg klarer nemlig ikke å få kantene helt perfekte, og så er det jo veldig brukervennlig med gummilister rundt alle små kanter som kan få hakk Noe som ser slik ut: Lenke til kommentar
GARDNR Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Du kan prøve http://www.vestpak.no. Det er litt dårlige bilder av produktene så det er vanskelig å se om de har akkurat den profilen du etterlyser. Det skader jo ikke å spør dem uansett. Lykke til videre med prosjektet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå