Gå til innhold

Project --<HAND>-- sketchUp v2.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette må være den workloggen med raskest framgang jeg har sett! :thumbup: Kabinettet er jo nesten ferdig! Må først å fremst få gratulere med noe som ser ut til å bli et glimrende resultat, men lurer også littegrann på hvordan du har tenkt å åpne kassen. Tror vanlige treskruer i en av platene vil ødelegge treverket etter et par åpninger av kabinettet. Uansett et fantastisk stykke arbeid og en spennende worklogg :yes:

Lenke til kommentar
Dette må være den workloggen med raskest framgang jeg har sett!  :thumbup:  Kabinettet er jo nesten ferdig! Må først å fremst få gratulere med noe som ser ut til å bli et glimrende resultat, men lurer også littegrann på hvordan du har tenkt  å åpne kassen. Tror vanlige treskruer i en av platene vil ødelegge treverket etter et par åpninger av kabinettet. Uansett et fantastisk stykke arbeid og en spennende worklogg :yes:

Ja det har gått fort å bygge.. Grunnen til det er at jeg har planlagt siden februar og har derfor ikke støtt på så mange problemer. Men de kommer vel når komponentene skal plasseres :p

Når det gjelder åpning/lukking, så ikke tro jeg ikke har tenkt på det... Det er topp og bunnplata som skal kunne tas av.Det er litt vanskelig å forklare.. Men jeg skal bore 4 hull gjennom topplata og bunnplata..Skal ha samme system på begge.. I selve kabinettet skal jeg skru noe jeg tror heter gjengetapper ned i treet... Det omvendte av en skrue;) Så slipper jeg det at jeg sliter ut kabinettet av åpning/lukking.. Da trer jeg skruen gjennom plata og skrur den ned i gjengetappen.Deretter skal jeg kappe av hodet på skruene og sveise på hodet til en thumbscrew..

Har noen innvendinger mot denne ideen?

Lenke til kommentar

Som sagt skal jeg ha en plate i børstet stål i front (nederste hull)

Her skal alt av knapper og dippedutter komme ut.. Start/resetknappene tar jeg under.. Kanskje lysene også.. Er det noe annet jeg burde ha i frontplaten.. Husk! Dette skal være stilrent :p

Noen forslag? Kan være "ikke-elektriske-ting-som-ikke-gjør-noe-spesielt"

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar

Noen som vet hvor jeg kan få tak i stilige høyttalerspikes (evt link til noen) ???

Skal på handletur i dag :p Da skal plexiglass og en ny grunningsboks kjøpes.. Og så skal jeg nedover til Drag Industrier og snakke med de om skjæring av stålplata mi :love: Kanskje overtale de til en god pris

:tease:

Lenke til kommentar

Du får tak i spikes i de fleste butikker som selger høtalere og cdspillere og denslags. Likte ideen med hensyn til åpning av kassa, men hvis du skal ha knapper på ett av lokkene vil jeg anbefale rikelig med ekstra ledning så disse ikke ryker når kassen åpnes, eller på noen måte hefter deg når du åpner kassa.

Lykke til med skjering av plata, kunne du postet sånn ca hvor mye noe sånt ville komme på?

BTW: www.biltema.no artikkelnr 24-170, men vet ikke om dene prisen er representativ for spikes, kan kanskje få dem billigere andre plasser.

Lenke til kommentar
Du får tak i spikes i de fleste butikker som selger høtalere og cdspillere og denslags. Likte ideen med hensyn til åpning av kassa, men hvis du skal ha knapper på ett av lokkene vil jeg anbefale rikelig med ekstra ledning så disse ikke ryker når kassen åpnes, eller på noen måte hefter deg når du åpner kassa.

Lykke til med skjering av plata, kunne du postet sånn ca hvor mye noe sånt ville komme på?

BTW: www.biltema.no artikkelnr 24-170, men vet ikke om dene prisen er representativ for spikes, kan kanskje få dem billigere andre plasser.

Jeg har tenkt at knappene er festet i fronten på innsiden og peker nedover.. Så skjærer jeg bare hull i bunnen slik at knappene kommer ut der... Så slipper jeg forlenging av ledninger.. Det tror jeg vil funke

Skal poste hva det vil koste å skjære ut noe sånt... Tror det blir dyrt.. Men det stopper ikke meg :p

er dette et dumt design på frontplata?? Bruk Hullet til slot-in som referansepunkt så ser du størrelsen.. det er rett i skala.

Hvordan bør jeg sentrere viftestyringa.. ?? Skal LCD-skjermen være på midten av plata.. Eller hele greia på midten?? For hvis jeg har lcd-en på midten blir jo knappen litt på siden

Front.jpg

Det øverste er viftestyringa mi, et X-panel dt6000b fra Microplex.. knappen ser litt innklemt ut.. men det er slik den er :p

KAN noen GI meg ET svar fort?? :p Alle meninger er gode meninger

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar

Jeg skulle få den skjært til fredag.. Så jeg kan ennå angre.. Jeg kan lage et til forslag til hvordan jeg kan ha det... Så får dere se.... kan hende det blir mye bedre irl.. at det blir litt rart pga tegninga...

Og når det gjaldt pris:

400 for å få startet maskina og ca 150 for jobben = 500-600 for det jeg skal skjære ut.. Men for en presisjon det er på den maskina

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...