Gå til innhold

Project --<HAND>-- sketchUp v2.2


Anbefalte innlegg

Ja.. Da var vi i gang. Jeg har hatt planer om å bygge et kabinett siden februar. Noen av målene jeg satte meg var at:

 

*Det skulle være lite og kompakt, men ha god gjennomstrømming

*Være todelt, der hovedkort skulle være i "toppetasjen" og DVD-rom, viftestyring, strømforsyning og kabelrot gjemt i "underetasjen

*Stilrent, slik at det passer inn overalt, ikke noe juletre.

 

Laget modell i SketchUp og den ble slik:

 

TopphyreTHUMB.jpgFrontvenstreTHUMB.jpgBakpenTHUMB.jpg

 

 

Denne modellen er bare et innsyn i hvordan kabinettet blir.. Skal i fronten under vinduet ha en metallplate i børstet stål. Den skal Skjæres ut med vannjet på Drag industrer i Bodø. Her skal viftestyring, knapper, leds og DVD-rom stå. Dvd-romen er en slot-in og skal stealthes. Vifta i bakkant skal bort. I stedet skal den plasseres på høyresiden i kabinettet. Plasseringene på viftene blir justert litt også. Vinduet i front skal også gjøres litt større

 

Kabinettet skal lakkes med billakk, svart.. Skal prøve å få flygel-finish. Skal gjøre grunnarbeidet selv, lakking skal jeg få gjort hos en billakkerer.

 

Jeg trenger hjelp i fra dere til å finne et bra navn på kabinettet. Håper på noen kule forslag :dribble: Mitt var litt håpløst. Har dere andre innvendinger tar jeg i mot alle forslag og kritikk

 

Er ikke ferdig å skjære ut det som skal være på frontplata. Men her er bildene:

 

HandTHUMB.jpg

 

BakplateTHUMB.jpg

 

AlleplaterTHUMB.jpg

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å btw. Hva vil det si og stealthe cd-rom osv?

På vanlige datamaskiner ser man hele DVD/ CD-romen. Hvis man stealther den vil man gjøre slik at den nesten ikke vises. Man skjuler den. PÅ en vanlig cd-rom der det er en skuff som kommer ut, kan man kjøpe deksel til å sette utenpå, som matcher kabinettet, slik at den skjules (stealthes). har man en slot-in cd-rom, altså der man dytter cd-en inn (slik som i bilstereoer), Lager man f. eks. et hull i kabinettet tilsvarende cd-romluken. Da vises den nesten ikke, og det blir et veldig fint resultat hvis dette gjøres riktig ;)

Lenke til kommentar
det er ser ut til og bli bra, ser vanskelig ut og få sjært ut den handa(var det det???) du kan jo bare kalle det: the hand box. lykke til vidre

Det var ikke så vanskelig å skjære den ut.. Bredden på hver finger er 20 mm.. Brukte en 20mm borr til å skjære ut i hver ende av fingeren.. Så laga pappa et spor mellom hullene med sirkelsag (Believe me, det så ut som galskap når han sikta inn med sirkelsaga). Så det var ikke så vanskelig.. Var bare litt tenking. :p

 

Bra navn forresten, antex... Tar gjerne imot fler forslag, til og med en logo med navnet på kabinettet( Bra forslag blir brukt på kabinettet.

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar
Denne ser kul ut!.

Hvor mye penger skal du bruke på pc'n?.

 

Lykke til :thumbup:

Med pcen mener du vel kabinettet??? Jeg kommer til å bruke det det koster... Til nå har jeg brukt ca 7,50 kr til hjørneklosser. Men det skal ikke stoppe opp i penger. Får lønn 10. august :D:D 12k strømmer inn på kontoen. Kryssfinerplatene fikk jeg forresten gratis på byggmakker :p

Lenke til kommentar
Skikkelig tøff stil.

Kanskje du kan lage håndtak? Eller hjul?

Hvilken løsning skal du bruke for å åpne kabinettet?

Takk takk.. Det blir nok ikke håndtak.. Da bryter det litt med enkelheten i det hele.. De blir kanskje hjul, hvis kabinettet skal stå på bakken. Hvis jeg setter det på pulten blir det møbelputer, slike man har under stolben for å ikke skrape gulvet.

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar

Nå drar jeg på hytta. Der har pappa alt verktøyet :!: :!: Men jeg skal ha en plate i børstet stål i front under vinduet(som tidligere nevnt). Her skal jeg ha en viftestyring med lcd skjerm( denne har jeg: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DT6000B) og en slot-in dvdrom og reset/startknapper og leds.. Noen forslag plassering..?? Alle disse tingene skal komme ut i platen hvis dere skjønner

 

Tilbake på søndag med Update

Lenke til kommentar

Sitter her med haka på pulten med beundring over nøyaktigheten arbeidet er utført med :ohmy: . Hånda ble jævjh stilig.

 

Lurer på en ting (er litt dum,jeg...), hva kommer ut av hullene i plata på bilde nummer 2?

 

Hva med å sette kassa på høyttaler-spikes og ha mest mulig knapper på undersiden for å skjule dem mest mulig? Da ville du få det stilrent nok i alle fall...

 

Keep up the good work, hadde jeg hatt noe som helst talent, skulle jeg prøvd å gjøre noe lignende!

Lenke til kommentar
Sitter her med haka på pulten med beundring over nøyaktigheten arbeidet er utført med :ohmy: . Hånda ble jævjh stilig.

 

Lurer på en ting (er litt dum,jeg...), hva kommer ut av hullene i plata på bilde nummer 2?

 

Hva med å sette kassa på høyttaler-spikes og ha mest mulig knapper på undersiden for å skjule dem mest mulig? Da ville du få det stilrent nok i alle fall...

 

Keep up the good work, hadde jeg hatt noe som helst talent, skulle jeg prøvd å gjøre noe lignende!

På bilde nummer to kommer hovedkortet ut,, Jeg skal ha kortet vannrett.

 

Du kom med en veldig god ide når det gjelder å sette det på spikes.. Det hadde vært veldig kult. Kanskje jeg gjør det. Får se etterhvert.. hadde ikke hatt det i tankene. :thumbup: Jeg brukte faktisk bare et kvarter på å lage hånda, selv om jeg bare er 16 år og aldri har rørt stikksag og sjelden brukt drill :p

Lenke til kommentar

Ja nå var det tid for en update....

 

Det første jeg bynte med var å sage ut det resterende..

 

 

SkjreBunnTHUMB.jpg

 

Her er frontplata som skulle skjæres ut:

 

SkjrefrontTHUMB.jpg

 

Vinduet øverst fikk jeg etterhvert fine buer på fordi jeg brukte noe rart noe som jeg ikke er sikker på hva heter. Det er i allefall noe man setter på en drill, stiller inn åpningen og så snurrer den ut et hull etter ønsket størrelse. I mellom hullene skjærte jeg ut med stikksag

 

BunnUlakkertTHUMB.jpg

 

Bunnplata.. Her skal jeg ha netting foran hullene.. Her blir det god lufting:P Harddisker, DVD rom og Viftestyring skal stå mellom hullene Det skal passe akkurat. Dette var en av ideene jeg kom på i farta. Må nok skjære et til hull i bunnplata, tror jeg tar rådet til Ugly Assassin og setter knappene under for å få det så stilrent som mulig.. (Og så slipper jeg masse arbeid):p

 

 

Så var det tid for vannbeising og våtpussing for å få vekk treverk som ville reise seg når jeg skulle grunne. Jeg pusset hardt og i fartsretningen til treverket, og her gikk sandpapiret fort bort, det smuldret vekk når det ble vått.

 

VannbeisTHUMB.jpg

 

Når det var tørket var det pussing av alle plater med pussepapir finhet 60, 80 og 120

 

 

GrunnpussTHUMB.jpg

 

Lite bilde av delene satt sammen:

 

FrontEskeTHUMB.jpg

 

(bilde over)Det store hullet nederst er der jeg skal sette inn ei plate av børstet stål. Blir nok å plassere bryterne på midten under.

BakUlakkertTHUMB.jpg

 

I gang med grunning it is....

 

GrunningTHUMB.jpg

 

Grunninga måtte gjøres i uthuset, og du syke tid for en stank.. Jeg hadde alzheimer light etterpå.. hehe

 

TrkeplaterTHUMB.jpg

 

og slik ble det:

 

frontGrunningTHUMB.jpg

 

Det var ikke vits med fler bilder. De var alle like:P

 

Så var det sparkling med denne:

 

sparkelTHUMB.jpg

 

og pussing med disse:

sandpapirCROP.jpg

 

og slik ble det:

FrontsparkelTHUMB.jpg

 

Sparklinga var forferdelig arbeid. Kunne ikke blande mer av gangen enn en liten klump i handa (sammenlikning, gjorde det ikke:p). Det tørket så sinnssvakt fort. Jeg glemte å tørke av sparkelspaden før jeg gikk på do. Når jeg kom tilbake var det så hardt at jeg måtte banke det av med hammer. Og jeg var ikke VEELDIG lenge på do.

BaksparkelTHUMB.jpg

 

Ser ujevnt ut men flatene er helt glattslipte ned til 400 med smergelpapir.. Får ta finere senere til uka når jeg drar på hytta igjen. :w00t:

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...