Gå til innhold

Hvem er best? Mobyson eller noextras?


Anbefalte innlegg

Tror ikke det. Brukte <Din Side Mobilkalkulator>, og satte alt på 0 untatt GPRS. Det satte jeg på 10000 kb. OneCall ble da 800 eller noe og Teletopia ble da 199. Og det er etableringsavgiften. Dvs: Teletopia er de eneste med gratis GPRS, med mindre det finnes flere rare ukjente... :p Men hvis du bor i "stor-oslo" (Jeg bor ikke i oslo, derfor går jeg ikke for teletopia...) så kan du jo skaffe deg et SIM-kort både fra Teletopia og f.eks. Noextras.net... 0,39 kroner i minuttet til mob er jo ganske billig :D

Gratis GPRS er en av bra tingene med Teletopia. Desverre er ikke MMS serveren deres helt i hundre enda, men jeg ofrer MMS meldinger når jeg kan sende bildene som email istedet gratis :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg overførte netcom abonnomentet mitt til noextras.net men var i grunnen ikke så veldig fornøyd.

 

En av tingene er skjulte utgifter. Når du bestiller koster det 0 kroner, MEN du må sette inn penger på kontoen deres for startbeløpet du vil ringe, først da får du tilsendt simkort. Og stort sett alle har jo "ring bort etableringsbeløpet"-tilbud.

 

 

Er det riktig at man må sette inn penger før de sender ut sim-kort? Fikk ikke med meg noen opplysninger om det da jeg bestilte...

Lenke til kommentar

HAr nettopp bestilt noextras for min bror, med gammelt nr, fikk ikke noe beskjed om når portering skjer eller når sim-kortet vill bli sendt, fikk kun et kundenr og passord på mail. Har logget meg på mine sider men er ikke stort jeg for gjort der.

 

Hva skjer videre?

Lenke til kommentar

Her er svar fra kundeservice:

Nei, du må ikke betale for å få tilsendt SIM kort. Du må betale når du har mottatt sim kortet for å få det aktivert.

> >

> > Vi sjekker derimot om nummeret lar seg overføre til oss før vi sender deg SIM kort. Altså om det er rett juridisk eier av nummeret som bestiller. Du mottar en sms hvis nummeret ikke lar seg portere til oss. Hvis du ikke har mottatt sms vil nok SIM kortet være på veg ut til deg nå.

> >

> > Fortsatt god helg!

 

Hvorfor 248 kr, Bamsemoms?

Lenke til kommentar

YES! Etter noen småproblemer med Mobyson, er det endelig (etter 1 dag, så endelig er kanskje å ta litt drøyt i...) fikset:

 

Jeg fikk SIM-kortet i går. Jeg gikk inn på nettet og betalte 200,- pr. kredittkort til Mobyson. Etter et par minutter gikk det an å sjekke saldoen: 0,-. Men jeg skulle jo ha ca 99,- som saldo pga. startpakke + avgift for kredittkort er på ca. 101,- tilsammen.

 

Jeg sendte en mail til kundeservice.

 

Dagen etter hadde jeg plutselig 197,- (ca. 3,- i avgift for kreditt) på kortet! Men det er jo for mye...

 

Jeg hadde ikke fått svar fra i går, så jeg sendte enda en mail til kundeservice.

 

Etter det aktiverte jeg GPRS/MMS - Det gikk kjempefint.

 

Nå fikk jeg svar fra Kundeservice:

Hei

 

Din saldo er nå 167,- er alt OK da!

 

Vennlig hilsen

Kundeservice

Mobyson

 

Så da tok jeg meg den frihet å la være å klage på at jeg har 98,- for mye på kortet... :p

 

Hvis jeg senere kunne få problemer med det, lagret jeg mailen jeg fikk fra dem - og sier jeg trodde som "erstatning" for at det tok så lang tid, trodde jeg at jeg fikk lov til å la være å betale startpakke... :p

 

Eller så kan det hende - noe jeg mistenker - at jeg plutselig en dag merker at jeg har 98,- for lite (eller egentlig riktig) på kortet.

Lenke til kommentar

Da har de fjernet pris på portering siden du tegnet, nå oppgir de kr 0,- for portering i sine prislister. :p

 

Samtalepriser

Med Noextras.net har du samme pris uansett hvem og når på døgnet du ringer. I utlandet vil prisen variere avhengig av operatør.

 

Alle oppgitte priser nedenfor er i kroner (inkl. mva).

 

Samtalepriser Kostnad (kr)

Til fastnett/mobil/telefonsvarer (kr/minutt) 0,79

Oppstart (kr/samtale) 0,59

SMS (kr/melding) 0,40

MMS (kr/melding) 1,95

GPRS (kr/KB) 0,01

Viderkobling til telefonsvarer (kr/minutt)  0,00

SMS leveringskvittering (kr/melding)  0,40

Startpakke ved nytt nummer fra Noextras.net 0,00

Porteringsavgift ved overføring av nummer 0,00

Endret av bopedal
Lenke til kommentar

Hoho!

Jeg kjenner en som har en mor som jobber i Telenor... Men begge har NetCom selv... :D Han gikk med Telenor-Tskjorte og alt...

 

hehe

 

Apropos at jeg er i denne tråden nå:

Ja, nå har Mobyson trukket 98,- for etableringsavgift på saldoen min...

 

EDIT: Vil ikke få denne tråden opp igjen, men over 2500 visninger er bra :)!

Endret av mp93
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Har selv mobyson og er storfornøyd med det. Spesielt lademenyen på telefonen er en gave fra Gud. Godt fornøyd med priser, tilgjengelighet og egentlig alt.

 

Ble også oppringt av Telenortøser da jeg porterte, men det enkelste er å forsøke å få dem til å innse at det de selger er crap. Eks:

 

"Jeg ser du vil bytte abbonement... hvorfor det?"

"Fordi dere er dritdyre, såklart, og jeg har andre ting å bruke pengene mine på"

 

"Vi er jo faktisk ganske rimelige... vi har akkurat satt ned prisen til 3,99 kr i minuttet, det er mye billigere enn det det var før"

"... men det er fremdeles ikke billigst".

 

"De andre har jo utrolig dårlig support, eller ingen i det hele tatt"

"Anklager du meg for å være dum, siden jeg trenger support?"

 

Det er stort sett pris som er det tilbakevendene temaet. Her har jo ikke Telenor noe som helst å stille opp med. Blir mye "øh, nei?"-svar for min del.

4661933[/snapback]

 

De selgerne til telenor er helt skada. Husker en gang for noen år siden at en dame derfra ringte meg opp og skulle selge meg djuice kontant eller privat pluss eller noe..

 

Så spørr dama om hva jeg betaler for å ringe, hvorpå jeg svarer "1,39 per minutt med teletopia abonnomentet også har jeg et netcom kontantkort som jeg aldri ringer med." (Dette er to-tre år sida når teletopia var dritbillige med den prisen). Så driver hu dama å surrer å tenker. Ikke bare er kontantkortet hu skulle selge meg dyrere enn både teletopia OG netcom kontantkorta, men abonnementet hu skulle prakke på meg var OGSÅ dyrere i bruk enn teletopia. Veit du hva hu dama får seg til å spørre om? "Du skal ikke bytte ut netcom kontantkortet (jeg aldri brukte) mot et telenor abonnement?" Da viste jeg ikke om jeg skulle le eller gråte, greit å være selger, men da mener du jo indirekte at vedkommende du snakker med må være verdens dummeste menneske :)

Lenke til kommentar

Enig med Killerost. Telenorselgerene tar likesom ikke hintet og skjønner ikke at de ikke kommer noen vei av å by over det man allerede har.

 

Sist de ringte meg så kunne de ikke tilby billigere ringeminutter på noen av abbonementene, og i tillegg måtte jeg opp fra null til ett eller annet i månedsagvift, dyrere GPRS-pris, dyrere SMS og MMS osv. Jeg spurte om det var et salgsargment at de er dyrere på alle de tingene jeg trenger. Fikk til svar at jammen vi har jo så bra dekning. Jeg svarte at jeg ikke har vært utenfor dekningsområdet til netcom på flere år (bortsett fra i utlandet selvfølgelig og påpekte at netcom var billigere på roaming fra utlandet). Så fikk jeg som svar at det ville jo bli billig å samle både mobil og internett og fasttelefon på en faktura så man slipper unna med bare ett gebyr for regningsbetaling. Hvorpå jeg svarte at jeg vet ikke hvilken bank du har men i skandiabanken betaler man ikke gebyrer for regningsbetaling. Jeg har heller ikke fasttelefon eller internett fra telenor så jeg vet ikke helt hva du prøver å samle på en faktura. Dessuten synes jeg det er flott å slippe faktura i det hele tatt med mobyson. Til slutt avsluttet jeg samtalen ved å be vedkommende fortelle arbeidsgiveren sin at de kommer ingen vei ved å tilby dyrere, og inntil da bør de skjerpe rutinene sine på å ikke ringe folk som har reservert seg mot reklame. Dagen etter ble jeg oppringt ennå en gang og brukte jeg like mye av tida til selgeren da og avsluttet denne gangen med at de ble anbeldt til datatilsynet for å ikke fjerne meg fra listene sine. (Dette medfører en del ekstraarbeid for dem siden de må skriftlig dokumntere ovenfor både meg og datatilsynet at de har fjernet meg fra listene sine).

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Bamsemoms:

Nei, jeg har ikke noen form for binningstid. Bestillte for en uke siden. Jeg har Telenor Djuce Kontant. Har had det i 1,5år.  Telenor Mobil noextras.net skylden for at de bruker å være træg på og få nummeret overført. Vedder på at Telenor lyver for at de vil at jeg skal være kunde. De vil antagelig ha meg til oktober, da skulle de sette ned prisene, så de tenker sikkert at jeg skifter mening da.

 

Har sendt mail til noextras.net. Skal høre hva de sier. Så ringer jeg Telenor mobil for å klage. Hvis ikke det hjelper så mailer jeg forbrukerombudet...

4637502[/snapback]

 

Halloo..... det ER noextras som bestemmer når nummeret ditt skal bli overført. Har jobbet i flere teleselskap, og det er sant at de bruker å ha lange porteringsdatoer. Dette har ingenting med telenor å gjøre, og om du har bindingstid hadde ikke det spilt noe rolle heller! Du står jo fri til å bruke den. Slapp av folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...