Gå til innhold

Hvem er best? Mobyson eller noextras?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man ikke ordne oppsettet manuelt?

Det er ikke det å få "tilsendt" oppsettet (som man gjør her) som koster penger. Man må aktivere det at det går an å sende MMS/GPRS etc...

Når man har aktivert, må man etterpå gå inn på sistnevnte side for å få rette instillinger. Tror man slipper dette hvis man fra før av hadde NetCom, men aktivere må man uansett.

 

Tror iallefall det er sånn som jeg skrev nå...

 

Ganske sikker ;)

 

MP

Lenke til kommentar
Kan man ikke ordne oppsettet manuelt?

Det er ikke det å få "tilsendt" oppsettet (som man gjør her) som koster penger.

Det er gratis å motta oppsettet. Du kan motta det så mange ganger du bare vil, helt gratis, så lenge du har betalt èn gang for å få tjenesten MMS/GPRS.

 

Man kan også velge om man vil ha oppsettet tilsendt eller om man vil sette det opp manuelt selv. Det er en god og grundig guide på hvordan man gjør dette manuelt. Bare klikk inn på den telefonmodellen du har så får du en lettfattelig trinn-for-trinn guide på hvordan du setter opp nøyaktig din modell. Guiden inneholder også en del info om alternativer på småting, hvordan du kan sjekke at alt er i orden, og feilsøking hvis det trengs. Jeg er overbevist om at dette er en bedre metode enn å få samme oppsettet sendt fra kundeservice eller samme guidinga gjort via telefon fra kundeservice. (NB. En slik samtale med kundeservice kan fort vare en stund og dermed koste ganske mye. Hvis man fikser det selv uten å måtte prate med en person på kundeservice så vil det naturligvis bli mye billigere.

 

Hvis man er helt grønn på slikt og ikke klarer noen av delene så kan man sikkert gå til forhandleren av mobiltelefonen og få de til å sette den opp for deg. (Det kan lønne seg å komme når de ikke er stresset med et rush av kunder, som på lørdag formiddag, og/eller be de fikse det samtidig som du kjøper telefonen)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Kan man ikke ordne oppsettet manuelt?

Det er ikke det å få "tilsendt" oppsettet (som man gjør her) som koster penger.

Det er gratis å motta oppsettet. Du kan motta det så mange ganger du bare vil, helt gratis, så lenge du har betalt èn gang for å få tjenesten MMS/GPRS.

 

Man kan også velge om man vil ha oppsettet tilsendt eller om man vil sette det opp manuelt selv. Det er en god og grundig guide på hvordan man gjør dette manuelt. Bare klikk inn på den telefonmodellen du har så får du en lettfattelig trinn-for-trinn guide på hvordan du setter opp nøyaktig din modell. Guiden inneholder også en del info om alternativer på småting, hvordan du kan sjekke at alt er i orden, og feilsøking hvis det trengs.

 

Hvis man er helt grønn på slikt og ikke klarer noen av delene så kan man sikkert gå til forhandleren av mobiltelefonen og få de til å sette den opp for deg. (Det kan lønne seg å komme når de ikke er stresset med et rush av kunder, som på lørdag formiddag)

Hmmm... trodde det var det jeg sa, jeg?

Lenke til kommentar

Hei igjen...!

Bare lurte på hvor lang tid det tar (ca.) før Telenor godskjenner juridisk eierskifte med Djuice kontant? Sendte dem en mail til kundeservice i går kveld, og de har enda ikke byttet. Ikke det at det har gått lang tid, men hvis de har åpent 24/7 så burde de vel kunne få byttet i løpet av natten... :hmm:

 

Har nemlig tenkt til å bytte til Mobyson. Og portere nummer. Og man må være over 18 år for å bestille. Derfor holder jeg nå på med (dvs Kundeservice...) å bytte juridisk eier til faren min.

 

Takker for alle svar jeg har fått hitill... selv om jeg kun nylig har registrert med her i forumet, og at dette ikke engang er min tråd...!

 

EDIT: Skriveleif

Endret av mp93
Lenke til kommentar
Har nemlig tenkt til å bytte til Mobyson. Og portere nummer. Og man må være over 18 år for å bestille. Derfor holder jeg nå på med (dvs Kundeservice...) å bytte juridisk eier til faren min.

18 år for å bestille Mobyson?

 

Jeg husker da klart at de hadde 15 års grense, uansett portering eller oppretting av nytt nummer.

 

edit:

Beklager, de har endret på dette ja.

[16.08.2005 - 15:15]

 

Vi vil i en periode heve aldersgrensen for bestilling av abonnement, fra 15 til 18 år. Dette grunnet pågående dialog med Forbrukerombudet vedr. aldersgrense på forhåndsbetalte mobilabonnement.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Fins det noen andre abbonemang enn teletopia som leverer gratis GPRS? Eller et abbonemang som man betaler en fast pris hver månde for?

Tror ikke det. Brukte <Din Side Mobilkalkulator>, og satte alt på 0 untatt GPRS. Det satte jeg på 10000 kb. OneCall ble da 800 eller noe og Teletopia ble da 199. Og det er etableringsavgiften. Dvs: Teletopia er de eneste med gratis GPRS, med mindre det finnes flere rare ukjente... :p Men hvis du bor i "stor-oslo" (Jeg bor ikke i oslo, derfor går jeg ikke for teletopia...) så kan du jo skaffe deg et SIM-kort både fra Teletopia og f.eks. Noextras.net... 0,39 kroner i minuttet til mob er jo ganske billig :D

Lenke til kommentar

Jaja, da har jeg fått svar av Telenor anng. juridisk eierskifte. Det tok dem to dager å sende en melding som nærmest ser ut som den er autogenerert... Her er en liten quote av meldingen jeg fikk tilbake (noe er sensurert):

 

Hei,

Takk for henvendelsen!

 

Den som skal overta abonnementet kan gjøre dette ved å fylle ut

bestillingsskjema som skrives ut her

http://telenormobil.no/******.PDF (trengte jeg egentlig å sensurere der?)

 

Ny eier kan også kontakte Kundeservice 09000 pr telefon for å overdra

abonnementet. Forutsetningen er da at juridisk eier er en

privatperson og at overdragelse skal skje til en privatperson.

 

Endring kan også gjøres hos våre forhandlere

http://telenormobil.no/retailersearch/retailersearch.jsp

 

Ved utfylling av bestillingsskjemaet ønsker vi å minne om følgende

punkter:

 

* Kopi av legitimasjon

* Har du samlefaktura eller et avtalenummer du ønsker på

abonnementet, føres dette opp under feltet ?kundekonto?.

* Vår adresse/faksnummer finner du nederst på bestillingsskjemaet.

 

Ved overføring av abonnement til annen person (ny juridisk ansvarlig)

må tidligere eier signere i feltet ?ved eventuell overdragelse av??

Det vil også påløpe ny innmeldingsavgift på kr 200,- . Ved eventuell

overdragelse av kontantabonnement vil gammel saldo bli slettet.

 

Vi gjør også oppmerksom på at det vil bli gjort en kredittvurdering

før eventuell  overdragelse av betalende abonnement.

 

Når overdragelse av abonnementet er gjort, må du logge deg inn som ny

bruker på http://telenormobil.no/minesider/index.tnm

 

Abonnementstypene våre finner du her

http://telenormobil.no/abonnement/

 

Vi benytter anledningen til å informere om at du også kan

finne svar på mange av dine spørsmål på

http://telenormobil.no/kundeservice

 

Med vennlig hilsen

Telenor Mobil

(Og et navn)

 

Så; Jaha, ja. Dvs. at for å bytte juridisk ansvarlig må jeg betale 200 pluss vente i en halv evighet til og hos Stjelenor.

 

Jeg mailte da mail til Mobyson istad og forklarte situasjonen, og lurte på om det var mulig å fikse dette på en eller annen måte. Så her sitter jeg... (Har ikke fått svar)

Vurderer da altså å få nytt nummer fra Mobyson, men på sidene deres (Mobyson) står det:

 

Aldersgrensen på våre abonnement er 18 år. Er du under 18 år må derfor bestillingen gjøres av en av dine foresatte.

 

Vil dette med andre ord si at hvis "en av mine foresatte" foretar bestillingen så kan jeg overføre nummeret 905 ** *** til Mobyson uten problemer selv om jeg er under 18 år? Jeg prøvde nemlig (jeg klikket ikke på bekreft), og da fant jeg ut at det ikke var noen sperre for å bestille (ved å overføre nummer, iallefall) selv om jeg var under 18 år.

 

Håper ikke dette innlegget var forvirrendes...

 

EDIT:

Jeg fikk nettopp svar fra Mobyson, og de skrev:

Hei

 

Da blir det fort vanskelig ja. I og med at vi ikke kan opprette abonnement på

kunder under 18 år er det ingen annen løsninge enn å endre eier på nåværende

abonnement.

 

Vennlig hilsen

Kundeservice

Mobyson

 

Så da var egentlig innlegget over meningsløst... :hrm:

Da blir det visst nytt nummer, da... :no:

Endret av mp93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...