Mørbradbiff Skrevet 12. august 2005 Forfatter Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Mottok sim-kortet fledendag. Har overført penger til noextras-kontoen min. Håper jeg får begynne å bruke kortet snart... Endret 15. august 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Du får en sms med porteringsdato av noextras noen dager etter du har mottat sim-kortet, flott du fikk portert så fort da Endret 12. august 2005 av Bamsemoms Lenke til kommentar
zharchy Skrevet 12. august 2005 Del Skrevet 12. august 2005 Har selv Mobyson, og er meget fornøyd med det. Har vært med helt fra start, og har ikke noe særlig å klage på. Det værste var påfylling, men dette ble fort tatt hånd om Lenke til kommentar
jimjames Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Har ikke Mobyson og noextras.net samme eiere? Jeg hadde gått for noextras ihvertfall, siden de har gratis innmelding. De har samme eiere og de har vel ennå samme kontonummeret til å sette inn penger på. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Vedder på at Telenor lyver for at de vil at jeg skal være kunde. Det kan godt stemme. Eller sagt på en annen måte: De unnlater å fortelle sannheten. Fakta er at alle operatører som vil ha overført nummeret fra den gamle operatøren din MÅ sette en dato for overføringa for å få sjekket om du er kunde eller ikke og når bindingstida utløper hos den andre operatøren. Normalt settes denne datoen til 2-6 måneder frem i tid. Etter at de har fått vite om du er kunde der og når bindingstida går ut, setter de den endelige og ekte datoen for overføring: Normalt 10-14 dager frem i tid. Det er dette telenor unnlater å opplyse om. De vet bare at den nye operatøren har forespurt en overføring veldig langt frem i tid (oktober i ditt tilfelle). Dama mi ble også nedringt av "hyggelige", manipulerende og overbevisende telenor-selgere etter at hun ønsket å bytte operatør. Telenor brukte den samme hersketeknikken på henne som du har opplevd her, og mange flere overtalelsesmetoder. (Selger med dialekt fra samme bosted som hun, virker alltids litt tryggere enn noen med helt annen dialekt. Pluss en rekke overtalelser angående dekning, tjenestekvalitet, tjenesteutvalg osv. Dekning er skjelden noe problem med netcom likevel, og tjenesteutvalg et er akkurat som ønsket hos konkurrenten, tjenestekvalitet er kun udokumenterbare overtalingsteknikker). Jeg lurer også på om Telenor har lov til å drive på slik. Jeg synes uansett det var veldig sleipt, og håper forbrukerombudet får de til å stoppe med det. (Kanskje jeg også skulel tipse? Jo flere som tipser jo høyere blir saken prioritert) Lenke til kommentar
johnarnejohnarne Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Ang porteringsdato så får du ikke denne før du har satt penger inn på kontoen, da går det noen dager, så får du en sms fra noextras.net der det står når du akn begynne å bruke den nye SIM-kortet.. I mitt tilfelle stod det at det skal begynne å virke 15/08 kl 0300, altså 10 dager etter jeg satte inn pengene. ser frem til å begynne å bruke noextras, og håper det skal gå fint Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Har selv mobyson og er storfornøyd med det. Spesielt lademenyen på telefonen er en gave fra Gud. Godt fornøyd med priser, tilgjengelighet og egentlig alt. Ble også oppringt av Telenortøser da jeg porterte, men det enkelste er å forsøke å få dem til å innse at det de selger er crap. Eks: "Jeg ser du vil bytte abbonement... hvorfor det?" "Fordi dere er dritdyre, såklart, og jeg har andre ting å bruke pengene mine på" "Vi er jo faktisk ganske rimelige... vi har akkurat satt ned prisen til 3,99 kr i minuttet, det er mye billigere enn det det var før" "... men det er fremdeles ikke billigst". "De andre har jo utrolig dårlig support, eller ingen i det hele tatt" "Anklager du meg for å være dum, siden jeg trenger support?" Det er stort sett pris som er det tilbakevendene temaet. Her har jo ikke Telenor noe som helst å stille opp med. Blir mye "øh, nei?"-svar for min del. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Kom hjerne med flere erfaringer fra mobyson & noextras! Noe jeg syns er litt dumt med noextras er at man ikke kan ringe support. Man må jo vente en stund for å få svar perr e-post. Dette er min erfaring hittil. Nå håper jeg ikke det er lenge til at jeg får nummeret ferdig overført Her i huset er vi sterke motstandere av Telenor. Det har to ganger hent at telenor har portert fasttelefonen til seg selv, og vekk i fra tele2 uten tillatelse. Telenor/Stjelenor er ikke noe seriøse etter min mening. EDIT: Hmmm, amobil har satt tråden under nyheter på forsiden. Endret 15. august 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg har bare erfaring med Mobyson så jeg kan ikke gjøre noen sammenligning. Men jeg er i hvertfall godt fornøyd etter et års bruk. Tre personer jeg kjenner godt er også godt fornøyd. Ingen av oss har hadd noen problemer. Det eneste jeg kommer på av småting er at to av disse personene ikke hadde forventet at det skulle gå hele 12 dager fra de betalte inn penger til overflyttingen skjedde. Begge gikk tom for penger på kontantkortene sine flere dager før byttingen så de var litt utolmodige. Men det er vel egentlig deres egen feil at de ikke leste nøye nok gjennom infoen til mobyson eller ikke passet på å spare noen kroner til de siste dagene. Lenke til kommentar
silentnoise Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Har selv Mobyson, og var tidligere netcom bedrift kunde. Angrer ikke et sekund på byttet, og det har fungert helt feilfritt det halve året jeg har vært kunde. Genial lade meny, og god og rask e-post support.. Strengt tatt fikk jeg faktisk svar raskere enn da jeg sist singte opp Netcom, ikke mange minuttene før svar på mailen lå i innboksen. Det de i tillegg skal ha mye kreditt for, er at når de sa de skulle følge opp en sak, gjorde de det allerede neste dag, uten å måtte sende "mase mail", eller stadige nye kundebehandlere som ikke viste hva saken dreide seg om.. (Bare kluss med bestilling på web, wlan som datt ned da jeg skulle få bekreftelse, og jeg bare sendte de en mail om de hadde mottatt bestillingen!) Billig gprs, og god dekning (netcom) er pluss.. Eneste minus er AVSINDIGE ringepriser i utlandet. Sjekk før du drar!! Helt ville priser, men løste det i danmark den uken jeg var på jobb der, med å kjøpe et eget ringkontant. Kjartan Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Eneste minus er AVSINDIGE ringepriser i utlandet. Jepp, det er ganske dyrt, men er egentlig alternativene noe merkbart billigere i utlandet? Unntaket er vel kun de som har en form for IP-telefoni deler av strekningen eller hele strekningen. Disse er svinbillige på utenlandssamtaler. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Var nylig i Tyrkia og der var forskjellen merkbar, men ikke så ille som fryktet. 3 kompiser som og var med og hadde ulike chess-abonnement sende sms for 3,- og ringte/mottok samtaler for 8,- og 4,50,-. Hos meg kostet det 4,- for sms og overraskende 5,- for mms, noe som var lønnsomt da jeg kan skrive mye lengre i mms enn sms. ringe/motta kostet 11,50,- og 5,50,- å motta var overraskende billig og nesten på chess sitt nivå, ble til at jeg stort sett mottok og ikke ringte selv. Kontantkort er uansett noe dritt i utlandet pga noe høyere priser samt liten dekning (mobyson har bare 25 land). Om du reiser mye så er nok talkmore suverene her! Lenke til kommentar
verkebyll Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Det er fint at Navitas87 har fått den billigste mobilleverandøren, for da kan hun ta et norsk-kurs for alle pengene hun sparer. Jo mer hun skravler, jo mindre skrivefeil... 87 skrivefeil i ett inlegg må være rekord. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Det er fint at Navitas87 har fått den billigste mobilleverandøren, for da kan hun ta et norsk-kurs for alle pengene hun sparer. Jo mer hun skravler, jo mindre skrivefeil...87 skrivefeil i ett inlegg må være rekord. Husk at en aldri skal rase ut i tråden med kritikk av skrivefeil eller grammatiske feil. Bare et hint. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Det er fint at Navitas87 har fått den billigste mobilleverandøren, for da kan hun ta et norsk-kurs for alle pengene hun sparer. Jo mer hun skravler, jo mindre skrivefeil...87 skrivefeil i ett inlegg må være rekord. Reis til blåkksbærg, kvinnfolk kan du være selv! Mine skrivefeiler kan du bare gi F i!! Sier det bare, du sliter noe synnsykt som gidder å telle dem alle! Fy F***ns Nørd! Skaff deg et liv! Dessuten har jeg ikke så mange skrivefeil. Jeg er godt fornøyd med norskkarakteren min. (4-4-5-5-4 fikk jeg de siste årene på skolen!) Sånn, nokk off-topick! ----------------------------------------------------------------------------------- Fikk foresten i dag vite perr SMS, at den 24.08 kl 03.00 er nummeret mitt portert over til noextras. Håper jeg ikke blir å angre på å skifte leverandør. Jeg gjorde den tabben at jeg brukte opp pengene jeg hadde på kortet før jeg bestillte noextras.net. Håper jeg overlever. Endret 15. august 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 killerost Skrevet: 10/08/2005 : 23:03 Jeg overførte netcom abonnomentet mitt til noextras.net men var i grunnen ikke så veldig fornøyd. En av tingene er skjulte utgifter. Når du bestiller koster det 0 kroner, MEN du må sette inn penger på kontoen deres for startbeløpet du vil ringe, først da får du tilsendt simkort. Og stort sett alle har jo "ring bort etableringsbeløpet"-tilbud. I tillegg var ikke supporten noe særlig. Og det kosta 40 kroner for å aktivere MMS, 40 kroner for å aktivere telefonsvarer osv. Bortsett fra det var det forsåvidt greit nok. Så jeg har nå portert videre til chess kontant. Koster 0,99,-/min men til gjengjeld har du kundeservice på telefon, du har telenor dekning. Du kan ringe nød-samtaler etter at kortet ditt egentlig er tømt og det at du kan lade opp med PAYEX var en grunn. Og i tillegg har du EDGE, noe de netcom baserte ikke har. Og angående porteringstida.. den lå på ca. 10 dager både ved overføring til noextras.net og chess. Og det er standard tid det tar. Om det er 1000 eller 10 som portere nummeret sitt så blir det da for faen ikke noe forsinkelser.. tror hu dama på telenor at det er to apekatter som sitter og foretar all registreringa for hånd?? inv_biggrin.gif Men det abonnomentet jeg bruker mest, og er mest fornøyd med er teletopia. Gratis GPRS og hyggelige priser. Ikke det at jeg ikke stoler på deg killerost, men vil det si at man må betale 120,- extra tilsammen for å få MMS+GPRS+Mobilsvarer? Pluss at det visstnok er treg kundeservice? Vil bare ha dette bekreftet av en eller annen. Isåfall får jeg vel gå for Chess eller Mobyson... MP Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 No-one knows? Håper ikke dette går som "spamming", grunnet "dobbelpost" Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 OBS.... Som det blir nevnt tidligere i tråden. Noextras er kjempedyre i utlandet og du kan heller ikke benytte det i flere land. I et land som Spania, som mange Nordmenn ferierer i, er ringeprisene hjem mellom 2 og 3 ganger så høye som f eks Talkmore. Sms er tilnærmet dobbelt så dyrt. Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 OK. Det jeg helst ville vite bekreftet var om det koster 40,- for å aktivere MMS og 40,- for GPRS osv? Det står jo ikke noe om det verken på Noextras's eller Mobyson sine sider. Ville bare vite om noen visste dette...? MP Lenke til kommentar
genser Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 OK. Det jeg helst ville vite bekreftet var om det koster 40,- for å aktivere MMS og 40,- for GPRS osv? Det står jo ikke noe om det verken på Noextras's eller Mobyson sine sider. Ville bare vite om noen visste dette...? MP Jo, som det står her på Mobysons side: http://www.mobyson.no/go/i/31 Aktivering av MMS og GRPS koster 28 kr tilsammen. Det samme står her på Noextras sin side: http://www.noextras.net/home/noextrasmobil...SpecialServices Aktivering av MMS og GRPS koster 28 kr tilsammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå