Gå til innhold

Så stille som mulig...

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt til å bygge PC og har sett meg ut følgende komponenter:

- AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte (VENICE)

- Scythe SCNJ-1000 'Ninja' CPU kjøleelement

- Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram

- MIST vifte, 16.5 dB(A), Klar plast (120mm)

- Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16

- OCZ 1024MB Premier Dual Channel - PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7) 400Mhz (m varmespreder)

- Plextor DVD recorder PX-716SA SATA Retail (inkl. svart og hvit front)

- Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM

- Zalman Heatpipe harddisk Cooler ZM-2HC2 Passiv kjøler for harddisk

- Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB VIVO PCIe - DVI/TV-out/Twin view/Power DVD Vifteløst

- MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA

I tillegg har jeg selvfølgelig et tastatur, mus, skjærm, diverse kabler, ekstra harddisk etc. Kabinett tar vi senere.

Poenget med maskinen er at jeg skal ha en så stille maskin som mulig samtidig som jeg skal kunne spille på den (dårlig kombo, men prøver nå likevel). Tenker å kjøre både windosw xp og linux på den. Jeg er ikke så opptatt av overklokking.

Hvordan ser sammensettingen ut? Er det noen komponenter som med fordel kunne vært byttet ut for å oppnå en mer stille maskin uten å gå på 'krafen' løs? Tanken var også at det ikke skulle være flere vifter i systemet enn det er nå, satser på et kabinett som har god luftgjennomstrømming uten bruk av vifter. Vet at raptoren ikke er verdens mest stille disk, men forstår det slik at opphengt i den zalman-tingen så skal det være overkommelig.

(Jeg har ikke bestemt meg helt for hvilke nettbutikker jeg skal velge, men det er ikke så viktig på dette stadiet.)

All hjelp mottas med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat bestilt en ny PC selv og har stort sett de samme kravene som deg. Jeg er også bekymret for støyen til Raptoren, men har kjøpt en SLIK fra 3dfxcool.no for å ha den i. Raptoren kommer ikke før til uka, så jeg har ikke fått testet den ennå, men hvis den holder det den lover, bør til og med Raptoren bli meget stille. :yes:

Lenke til kommentar

Du får fortelle hvordan det går! Alt som kan gjøre maskinen mer stille er bra. (Hvis du har stort hell med den så kanskje jeg skal kjøpe den i stedet for zalman-opphenget.) :)

Ellers, ikke akkurat masse respons. Betyr det at jeg har funnet "de beste" komponentene eller at jeg ikke kan regne med noe særlig mer respons som ny forumbruker? :cry:

Noen som har formeninger om hovedkortet støtter dvd-brenneren fx?

Burde jeg velge annet minne? (Gikk for dette pga CL2.5 og varmespredere.)

Er mist-viften den mest stille jeg får tak i? Burde jeg velge en annen vifte til prosessoren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...