phlp Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hei nå trenger jeg litt hjelp her Jeg har en side... (se på bildet). Inne på siden har jeg laget en knapp (link). Jeg har også lagt inn to "rammer" på siden (inline frame). Når jeg klikker på linken vil jeg at side_1.htm skal åpnes i den ene rammen (I1), mens det også på samme tid skal åpnes en side (side_2.htm) i den andre rammen (I2). Grunnen til dette er at jeg skal ha noen linker på hjemmesiden min. F.eks: LINK LINK LINK ..... Når jeg klikker på "LINK" skal resten av siden åpnes. Den ser omtrent slik ut da: LINK LINK LINK ________________ knpp | knpp | NY SIDE knpp | | Trenger ALL hjelp!! :!: Takker! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Frames? Nei, da har du kommet til feil avdeling. Du må nok lese htmldog og lære deg først og fremst å lage en skikkelig hjemmeside. Deretter tar du turen til PHP-forumet, du kan selvsagt også spørre her da vi alltid er behjelpelig, og lærer deg hvordan det skal gjøres på en skikkelig metode. Hvis du har noen spørsmål vil vi alltid gjøre vårt beste for å besvare de på en konstruktiv måte. Vi har vært her ganske lenge og er rimelig tørr bak ørene (de fleste av oss), så vi vet hva som er bra og mindre bra. «Rammer» er mindre bra. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Frames? Nei, da har du kommet til feil avdeling. Frames? Velkommen til forumet! Ikke bli skremt av at folk er mer opptatt av at du tenker "feil" enn det du spør om. Er slik det er her -særlig i WDS har jeg inntrykk av-, men slapp av, du skal få hjelp til det du trenger. drange_net kan fint argumentere for at du ikke skal bruke frames selv, så det skal jeg ikke legge meg opp i. Men hør på han. Frames er som regel ikke særlig nyttig. Svaret på spørsmålet ditt er ikke så veldig vanskelig. Du må lage en link til en javascript-funksjon som åpner to rammer i hver sin frame med unikt navn. Søk og du blir vis. F Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Alle har da vel sin egen måte å lage hjemmeside på. Jeg brukte selv frames når jeg var nybegynner, og jeg bruker frames enda på diverse sider, så frames er ikke så dårlig som mange skal ha det til! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Ikke for å gå off-topic, men jo; frames er så dårlig som man skal ha det til... En god grunn er at søkemotorene går helt bananas på sider med frames. Bare å søke på forumet, så kan du se hva frames ikke er for noe... Man kan helle bruke serverside-includes, fungerer mye bedre. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Frames passer i applikasjoner som Bloglines og phpmyadmin, men ikkje til sider som er tilgjengelig for allmennheita. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Sant. Men om man vil ha frames, og ikke egentlig bryr seg om hva søkemotorene mener, vel hvorfor skal man da ikke få bruke det? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Sant. Men om man vil ha frames, og ikke egentlig bryr seg om hva søkemotorene mener, vel hvorfor skal man da ikke få bruke det? For man bryr seg vel om brukeren? Eg liker bookmarks-mappa mi. Den er forholdsvis stor, men viss alle sider hadde brukt frames, hadde det tatt meg 3-4 sekunder meir kvar tid eg vil bookmarke ei side. Frames != brukervennligheit. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Joda, men nå tenker han vel ikke på den type frames som deler opp siden. Heller in-site, eller? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Joda, men nå tenker han vel ikke på den type frames som deler opp siden. Heller in-site, eller? At det var? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Sånn in-frame greier, eller hva det het? Eller? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 4. august 2005 Del Skrevet 4. august 2005 Sånn in-frame greier, eller hva det het? Eller? I-frame kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå