Vaio Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Hei Håper noe her har peiling, og kan gi meg et par råd om minimum maskin kraft til film avspilling.. Jeg har lastet ned anime fra fansuber (Legale - ikke registret i EU eller US) som bruker Codec: Video: Xvid, MKV, og H264 Lyd: AC3 Problemet er at filmen lagger hardt når den spilles av, i motsetting til vanlig Divx/mp3 kodet filmer. Det har vært fint om dere har noe konkrete informasjon, enn spekulasjon Så hva kan være grunnet? med tanken på at H264.AAC er et ganske nytt codec. Er det maskin som ikke kraftig nok til film? Programvare konflikt? Min Maskin: 1.8GHz Northwood "478" 1GB-Rdram 800 Abit - TH7-II Raid - 400Mhz FBS 2 x Maxtro 8mb 160GB raid ATi 9000pro 128mb Creative Audigy PE Takk for alle svar! Endret 28. juli 2005 av Vaio Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Det kan skyldes at du ikke har den nyeste versjonen av videocodecen, men en gammel en. Det kan også være spyware ol. gjør maskinen din tregere og bruker resursene dens. Last ned VLC og prøv å spill av filen med den. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Det kan skyldes at du ikke har den nyeste versjonen av videocodecen, men en gammel en. Det kan også være spyware ol. gjør maskinen din tregere og bruker resursene dens. Last ned VLC og prøv å spill av filen med den. hmmm... Det tror jeg neppe på fordi at maskinen min bruker panda, så filen er alltid skannet for spy og virus. Codecen bruker jeg kun de siste versjonen, jeg bruker kazaa codec pack... selvfølgelig har jeg spilt filmen med pandaen slått av og.. Lenke til kommentar
pæren Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Du har nok mer enn nok maskinkraft, høres ut som en codec-feil. Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Prøv å spill av filen med VLC, den bruker ikke de codekene du har installert, men bruker de som er innebygget i spilleren. Hvis det ikke funker da kan det være at selve filen er skadet/korrupt. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Prøv å spill av filen med VLC, den bruker ikke de codekene du har installert, men bruker de som er innebygget i spilleren. Hvis det ikke funker da kan det være at selve filen er skadet/korrupt. hva er vlc??? Forresten fortalte jeg at jeg bruker 2 skjermer? kanskje det også en grunn? Endret 28. juli 2005 av Vaio Lenke til kommentar
Makky Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Prøv å spill av filen med VLC, den bruker ikke de codekene du har installert, men bruker de som er innebygget i spilleren. Hvis det ikke funker da kan det være at selve filen er skadet/korrupt. hva er vlc??? Forresten fortalte jeg at jeg bruker 2 skjermer? kanskje det også en grunn? vlc = http://www.videolan.org/ Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Merker at skjermen lagger litt med IE4, når jeg bruker 2 skjermer... men men? Lenke til kommentar
BKB Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 IE4=Internet Explorer 4? OS har du? Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 minimum prosessor kraft vet jeg at offisielt er en amd athlon 1200 husker også noe med minimun 128 mb graff kort men husker ikke resten.. så er nok noe anna... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 IE4=Internet Explorer 4? OS har du? os=xp Ie4= Internet expl... Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 det skal ikkje vere mangel på cpu kraft. Kjørte alt av DivX på min gamle laptop på batteri. Den kjørte da på 290mhz Det må vere kodek feil/ krøll Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Hvilket skjermkort har du? Hvilken (primary/secondary) skjer prøver du å spille den på? Hvilken videoavspiller bruker du? Hvilken skjermkortdriver bruker du? At iexplore lagger når du scroller har jeg opplevd med R98Pro med noen drivere. Jeg har da byttet til en et hakk eldre/nyere driver. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Hvilket skjermkort har du?Hvilken (primary/secondary) skjer prøver du å spille den på? Hvilken videoavspiller bruker du? Hvilken skjermkortdriver bruker du? At iexplore lagger når du scroller har jeg opplevd med R98Pro med noen drivere. Jeg har da byttet til en et hakk eldre/nyere driver. hmm...det står i min første post.. Jeg bruker en ATI 9000Pro 128mb Driveren er kun de nyeste Jeg spiller på kun skjermen koblet med DVI (Primary) Video avspilleren bruker jeg WMP 10 eller WMP classic jeg opplever en ganske høy PF Usage, anner ikke hvorfor... har 320 i normal start med 38 tråder på gang? Hvor i Hel... får jeg alle trådene i fra? Lenke til kommentar
Knotpong84 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg har opplevd at hvis man kjører DC++ så kan faktisk filmene lagge når det kjører også Så sjekk om du laster mye... Kan hjelpe faktisk å skru av det å Hjalp til meg iallefal:) Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Jeg har opplevd at hvis man kjører DC++ så kan faktisk filmene lagge når det kjører også Så sjekk om du laster mye... Kan hjelpe faktisk å skru av det å Hjalp til meg iallefal:) hmm.. jeg har sagt at jeg har skrud alt av... Hvis dere mener det er en codec feil... hva kan være problemet? Er det noe kjente codec konflikter? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Jeg tror jeg har funnet svaret til lagget. Som jeg har antatt så er codecen H264 et meget maskin kraft krevende codec, og krev "support" fra grafikk kortet Nvidia og ATI codec støtte Lenke til kommentar
Never_Ever Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Hvis du har installert to av samme codeken for eksempel kan det oppstå problemer. Men prøv nå å spill den av med vlc, da får du se om det er filen eller codeker som er problemet ditt. edit: ser du muligens har funnet problemet Endret 30. juli 2005 av Beenie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå