Ephiroth Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Hei, Forsøker å hjelpe en fyr på jobben med å flytte en hdd fra en Compaq maskin til en annen. Huff, Compaq. Problemet er at jeg ikke har noen ide om Scsi disker i det hele tatt, og følgelig ingen ide om hvordan jeg skal sette den nye hd'en til slave. Jumper-settings som er tilgjengelige: PK TE A0 A1 A2 Noen tanker? Ephiroth Lenke til kommentar
razorman Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 SCSI-enheter opererer ikke med master/slave som IDE, men med SCSI-ID nr, 0,1,2 osv., kommer an på type SCSI. HD'er bør såvidt jeg vet sitte langt frem f.eks. ID-1 eller ID-2. Sjekk produsentens side for info. Lenke til kommentar
Nicroman Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Du har antageligvis en SCSI BIOS for SCSI kontrolleren, der vil du kunne sette opp ID på diskene, og hvem som skal være boot disk. Lenke til kommentar
Ephiroth Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Så dersom jeg setter den som allerede sitter i og som funker til Scsi-0, og den andre som scsi-1, og så evt en cd-rom som scsi-2, burde det funke? Lenke til kommentar
razorman Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Stemmer, men vær obs, på noen gamle disker må ID-nr settes med jumper (står gjerne på toppen av disken hvordan disse skal settes for og angi NR) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå