Gå til innhold

Få tilbake disken?

Anbefalte innlegg

Har et problem med en western digital 120 gb harddisk, den er død.

Det vil si, når jeg starter maskinen med harddisken i, får jeg bare read error og kommer meg ikke inn i windows. Det jeg lurer på, er om det er noe mulighet for meg å redde noe av det innholdet som er på den?

Har anskaffet meg en ny harddisk nå, jeg prøvde så å kjøre den gamle "defekte" harddisken som slave og den nye som primary, når jeg da kommer inn i windows (på den freshe disken), så finner jeg den "defekte" disken, men den er helt tom når jeg prøver å gå inn på den. Det står at det er brukt 80 gb av 120 av den, men den ser helt tom ut...

Er det noe håp for meg å få tilbake innholdet, eller deler av det? :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GetDataBack og File Scavenger er to programmer jeg har brukt. PS! Du må ha full-versjon/kjøpeversjon av disse programmene for å få flyttet over større filer enn 25KB eller no, litt håpløst.

To viktige ting:

- IKKE!!!!!! prøv å kopiere/lese noe til/fra den aktuelle disken før du kjører i gang recovery-programmer, hvis du vil redde data fra den.

- Kjør grundig søk fra disse programmene, uavhengig av hva du velger. Quick Search gjør fint lite. Det grundige søket tar en god stund, men finner til gjengjeld så og si alt som fortsatt ligger der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...