armyman Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 jeg driver og leker med en oppgave, og lurer på om noen her vet hvordan man får til at en JPanel registrerer at man slipper en fil med musa, som man har dratt fra windows explorer, slik at man får tak i navn og filbane til fila i javaprogrammet... er det noen som vet hvordan man gjør dette enkelt, og evt har noe eksempel på kode? forslag mottas med stoooor takk! Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 du burde lære å bruke google http://java.sun.com/docs/books/tutorial/ui...g/misc/dnd.html på linken der finner du forklaring på hvordan du drar ting inn i et tekstfelt, jeg har ikke testa med explorer siden jeg ikke bruker windows, men dro en text fil fra fil browsern min i linux, og det funka veldig bra. Lenke til kommentar
armyman Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 takk for den, men jeg fant den der i google jeg også. problemet mitt er at jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal omsette det i et enkelt lite program....det står så mye der, og jeg kan ikke tenke meg at alt det der er nødvendig i mitt tilfelle..... hva slags kode brukte du for å teste med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå