Apanonar Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Jeg har da en bærbar, her om dagen så laget jeg til et passord på administrator kontoen, som blir brukt av meg. Så lagde jeg til en gjeste konto uten passord. Dette gikk fint i to dager... Når jeg slo på pc`en i dag så ville den ikke godta passordet på administrator kontoen. Caps lock er ikke på, og jeg har vel prøvd å skrive passordet inn 300 ganger. Så her er det noe muffens. Jeg bruker nå gjestekontoen... Noen som har en ide om hva som har skjedd? Videre så vil jeg jo selfølgelig komme meg inn som administrator igjen. Hvordan kan jeg "nullstille" passordet uten å miste alt på pc`en min? Nappe ut batteriet? Har en del gigs med musikk som jeg vil ta vare på. Trenger seriøst hjelp her, aner ingen råd Lenke til kommentar
Banzai Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hey! Bruker du laptop'en som den er, eller har du koblet til ekstern skjerm/tastatur? Det problemet der kan være noe så enkelt som at du uforvarende har klart å skru på numlock'en på maskinen. (se etter lite lys under skjermen). Er da som regel "Fn" + en av F? tastene for å skru den av igjen.... Skal se om jeg finner fremgangsmåten for å fjerne passordet fra Administratorkontoen, bare gi meg litt tid.... . Lenke til kommentar
Banzai Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Det var tiden jeg trengte. Fant denne siten med info. http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm Man går ikke god for noe av de programmene som er listet der, så test det på eget ansvar. Håper du får fikset det. . Lenke til kommentar
Apanonar Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Hmm, får se hva jeg får til, men det er ihvertfall ikke num lock som er problemet. Dette er frustrerende greier! PS: bruker laptopen som den er ja Endret 28. juli 2005 av Apanonar Lenke til kommentar
Apanonar Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Fant en løsning på problemet. Det jeg gjorde var å starte maskinen i sikkermodus, så logget meg på som administrator. Deretter endret jeg passordet. Enkelt og greit! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå