Gå til innhold

AMD Dual Core erfaringer tråden


Betroz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv en x2 4200+, har ikke gjort meg opp noen mening om den ennå pga et midlertidig skjermkort spm suger, men uansett. ligger på under 30 grader idle og et par ganger har den vært oppe i 32 grader i spill... med original vifta...

 

syntes det vår voldsomt lite... hadde en 3500+ tidligere med originalvifte som lå oppunder 70 grader når jeg pressa den..

 

angra meg litt etter at jeg kjøpte den da folk sa at den ikke var noe tess i spill, men har stilt på affinitet nå, og ser at det hjelper, samtidig som det blir jo brukenes i spill etterhvert når det kommer støtte for det... så.. time will show.. :)

Lenke til kommentar

Nei, tror jeg har vært heldig med x2 her i huset, fikk x2 4400 stabil på 2.75ghz med 1.625vcore men ble for vamt :( så kjører på 2.73ghz 1.60v.

Håper på 2.8ghz+ på vann

Bildet viser 2.72ghz 1.57vcore stop etter 6timer for jeg gadd ikke mer :)

post-12424-1131922533_thumb.jpg

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Nei, tror jeg har vært  heldig med x2 her i huset, fikk  x2 4400  stabil på 2.75ghz med 1.625vcore men ble for vamt :(  så kjører på 2.73ghz  1.60v.

Håper på 2.8ghz+ på vann

Bildet  viser  2.72ghz  1.57vcore stop etter 6timer for jeg gadd ikke mer :)

 

Lordsmygen, kunne du poste skjermbildet ditt på nytt uten de fire irriterende pop-up vinduene? :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg er iallefall fornøyd med min dualcore etter at den nye drivern fra nvida kom, som støtter dualcore. Merker en pen økning i alle programmer

5149093[/snapback]

 

Åssen driver tenker du på? Har selv en 4200+, så hvis du har link til drivern hadde det vært fint.. :)

5150576[/snapback]

 

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.85.html

 

WHQL Certified driver.

Adds support for GeForce 6600 VE, GeForce 6150, and GeForce 6100.

Mixed vendor support for NVIDIA SLI.

TV-Out/HD-out support for NVIDIA SLI.

Added support for VSync on Direct3D games when running NVIDIA SLI.

Performance enhancements for dual-core CPUs. :thumbup:

PureVideo high definition MPEG-2 de-interlacing support.

Usability enhancements when connecting to an HDTV.

Microsoft® DirectX® 9.0c and OpenGL® 2.0 support

For a full list of fixed and known issues please view the Release Notes.

Lenke til kommentar
Jeg har selv en X2 64 4400+, som går så det griner (uten overklokking), men fort blir varm. Den ligger rett under 50 grader på idle når den har stått på en stund, og rundt 60 med belastning.

 

Er det fa'li?  :ohmy:

5152713[/snapback]

Hvis du har montert viften riktig med kjølepasta burde du ha lavere temperaturer. 65*C er vel det høyeste AMD oppgir som max. temp.

Lenke til kommentar
Jeg er iallefall fornøyd med min dualcore etter at den nye drivern fra nvida kom, som støtter dualcore. Merker en pen økning i alle programmer

5149093[/snapback]

 

Åssen driver tenker du på? Har selv en 4200+, så hvis du har link til drivern hadde det vært fint.. :)

5150576[/snapback]

 

http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.85.html

 

WHQL Certified driver.

Adds support for GeForce 6600 VE, GeForce 6150, and GeForce 6100.

Mixed vendor support for NVIDIA SLI.

TV-Out/HD-out support for NVIDIA SLI.

Added support for VSync on Direct3D games when running NVIDIA SLI.

Performance enhancements for dual-core CPUs. :thumbup:

PureVideo high definition MPEG-2 de-interlacing support.

Usability enhancements when connecting to an HDTV.

Microsoft® DirectX® 9.0c and OpenGL® 2.0 support

For a full list of fixed and known issues please view the Release Notes.

5152848[/snapback]

 

Ok, thanks RocketArena.. ;)

Lenke til kommentar

Opteron 165 er også sokkel 939. Prisen er ca den samme som for X2 3800+. Opteronen har riktignok "bare" 1,8GHz, men til gjengjeld har den 2x1MiB L2 cache i stedet for 2x512KiB L2 cache som X2 3800+. De som er veldig opptatt av mengden cache og likevel skal overklokke vil heller velge Opteron 165 til 2600kr enn X2 4400+ til 4200kr.

 

Men den største fordelen er at Opteron testes mer nøye enn X2 under produksjonen og har større sikkerhstsmargin på spenning, temperatur osv. Resultatet er at Opteron lar seg overklokke merkbart bedre enn X2.

 

Edit: Opteron 165 har også en mye råere boxed kjøler enn X2 3800+. Kjøleren til Opteron 165 og kjøleren til X2 3800+.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

skjønner, takk for et godt svar, men si meg, en operton har vel bare en kjerne? Så forskjellen mellom en X2 3800+ Å en Operton 165 kan vel egentlig ikke sammenlignes da disse er to helt forskjellige prossesorer med en "annen teknologi".

 

Tenker på X2 som er dual core mot en enkelt kjerne Opetron.

 

Forstår poenget for dem som overklokker at operton er det beste valget da.

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...