Dragavon Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Fant ut at HS`en er så konkav at kun 2 kanter av den hadde kontakt med vannblokka! Klinte på litt mer AS5, og load datt 11 grader...Venter på Storm G4 blokka før jeg fjerner HS. Sånn var min også. Eg la på ett tynt fint lag med AS, og vrikka litt på kjøleren (Thermalright XP-120) for å få det jevnt fordelt. Når eg løftet av kjøleren for å sjekke såg eg at bare litt over halvparten av hs var i kontakt med kjøleren, så eg måtte ha på mye mere gugge. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 lol min MSI Neo4 klarer ikke fsb på 240 ser det ut som Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 7. august 2005 Del Skrevet 7. august 2005 Ja hvordan finner jeg ut den nye pr rating på cpuen? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Ja hvordan finner jeg ut den nye pr rating på cpuen? Du øker 400 poeng i rating per 200 MHz på dual core. 2.6 Ghz blir da 5200+. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Et lite spørsmål til dere som har skaffet dere dualcore. Skjønner at DualCore ikke gir merkbar ytelsesøkning i programmer som ikke er laget for å utnytte dette, men hvordan oppleves maskinen i daglig bruk? Hadde tidligere en skikkelig Dual CPU rigg, og den var utrolig "smooth" å jobbe på, man opplevde aldrig at noe "hang" et par tidels sekunder nå og da, selv med mange programmer kjørende samtidig. Gir DualCore den samme "smoothe" følelsen? Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg kjøpte en X2 4400 som jeg returnerte etter et par dager. Målet mitt var å kjøre den på minst 2.5 GHz, men min prosessor stoppet før 2.4 GHz og da ble jeg så skuffet at jeg benyttet angrefristen (og ja, jeg prøvde alt som kan prøves, men jeg var tydeligvis uheldig med akkurat min CPU). Inntrykket generelt er at X2 serien ikke er spesielt overklokkbar (ihvertfall ikke de dyreste modellen). Istedet for en X2 4400 til 5000,- bestilte jeg meg en P4 820 D, 2 Gb RAM og et 955x hovedkort til samme pris (et par hundrelapper ekstra). Denne skal jeg klokke til helvete og tilbake med vannkjøling. Konklusjonen min var ihvertfall at X2 ikke var verdt pengene når du får nesten et komplett, ekstremt overklokkbart system til samme prisen som en CPU. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Skjønner at DualCore ikke gir merkbar ytelsesøkning i programmer som ikke er laget for å utnytte dette, men hvordan oppleves maskinen i daglig bruk? Joda maskina er rask den, men man merker jo at harddisken blir en flaskehals. 2 stk 15K rpm SCSI disker i RAID 0 burde fixe den saken! Men holder meg til WD Raptor jeg Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Uberbox hva kan jeg si. Respekterer valget ditt. Ikke noe imot Intel jeg da jeg ikke er fanboy av noen som helst produsent. Men AMD sin X2 yter bedre enn Intel sin dual core da. Kanskje du kunne ha kjøpt en ny 4400+ fra en annen nettbutikk og fått høyere overklokk med denne? Men lett å bli etterpåklok. Ikke fornøyd med 2.55 Ghz, da jeg håpet på 2.6 men bestemte meg å ikke sende den tilbake fordet. Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Uberbox hva kan jeg si. Respekterer valget ditt. Ikke noe imot Intel jeg da jeg ikke er fanboy av noen som helst produsent. Men AMD sin X2 yter bedre enn Intel sin dual core da. Kanskje du kunne ha kjøpt en ny 4400+ fra en annen nettbutikk og fått høyere overklokk med denne? Men lett å bli etterpåklok. Ikke fornøyd med 2.55 Ghz, da jeg håpet på 2.6 men bestemte meg å ikke sende den tilbake fordet. Jeg er heller ingen fanboy, men jeg tenkte å prøve X2 da jeg hadde lest mye bra om den. Jeg vet at X2 er raskere klokkesyklus for klokkesyklus, men etter hva jeg har lest så kan P4 D "lett" klokkes til 4 GHz med god kjøling. Da begynner det å svinge (Hvis jeg ikke når 3.7 GHz på denne returnerer jeg CPUer helt til jeg får en) Lenke til kommentar
type_o_negative Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Slettet. Jeg gidder ikke... Endret 9. august 2005 av type_o_negative Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Slettet. Jeg gidder ikke... Fornuftig Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 men etter hva jeg har lest så kan P4 D "lett" klokkes til 4 GHz med god kjøling. Da begynner det å svinge (Hvis jeg ikke når 3.7 GHz på denne returnerer jeg CPUer helt til jeg får en) Sukk... Synd at noen "misbruker" systemet... Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Raptor,09/08/2005 : 20:59] men etter hva jeg har lest så kan P4 D "lett" klokkes til 4 GHz med god kjøling. Da begynner det å svinge (Hvis jeg ikke når 3.7 GHz på denne returnerer jeg CPUer helt til jeg får en) Sukk... Synd at noen "misbruker" systemet... Sukk ... hvordan kan det være misbruk så lenge jeg holder meg til lover og regler??? Jeg bruker systemet for hva det er verdt; ifølge loven har jeg 14 dagers angrefrist på postordrekjøp. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Sukk ... hvordan kan det være misbruk så lenge jeg holder meg til lover og regler??? Jeg bruker systemet for hva det er verdt; ifølge loven har jeg 14 dagers angrefrist på postordrekjøp. En ting er hva man har annledning til å gjøre, noe annet er hva det er moralsk riktig å gjøre. Mange butikker anstrenger seg virkelig for å yte god service, når folk utnytter det på den måten du gjør er det rett og slett skammelig. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Sukk ... hvordan kan det være misbruk så lenge jeg holder meg til lover og regler??? Jeg bruker systemet for hva det er verdt; ifølge loven har jeg 14 dagers angrefrist på postordrekjøp. Ja, jeg vet vet... Du bruker et smutthull i loven, og det burde vært forbudt! Desverre finnes det sleipinger som deg som gjør at tilbudet kan bli dårligere for oss andre som ikke "misbruker" det, fordi noen utnytter systemet JEg mener at du misbruker systemet fordi du returnerer et produkt som fungerer 100% etter de spessifikasjonene som butikken har på det! Det er aldri garantert at prosessoren din skal klokke til 4GHz Bryter du reglene--- Nei... Misbruker du systemet... JA Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Tja.. jeg er jo en av de som nyter *litt* godt av "Überbox" et.co.. Det blir jo en del "demovarer" som ikke selges helt gratis...Ihvertfall Komplett gir ikke altfor mye prisavslag på slike varer, men utifra argumentene over her.. så er jo det forståelig.De skal jo drive butikk.. og samtidg holde prisene nede for de av oss som opptrer mer "fair".. Det som jeg ikke er helt fornøyd med.. eller lit lei av.. det selger jeg på Bruktmarkedet... med tildels store "tap".. Slik er det med hw som hobby.. Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Sukk ... hvordan kan det være misbruk så lenge jeg holder meg til lover og regler??? Jeg bruker systemet for hva det er verdt; ifølge loven har jeg 14 dagers angrefrist på postordrekjøp. En ting er hva man har annledning til å gjøre, noe annet er hva det er moralsk riktig å gjøre. Mange butikker anstrenger seg virkelig for å yte god service, når folk utnytter det på den måten du gjør er det rett og slett skammelig. Så det er greit å gjøre dette på butikker som ikke har god service? Haha ... og du snakker om moral Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Raptor' date='10/08/2005 : 00:47'] Sukk ... hvordan kan det være misbruk så lenge jeg holder meg til lover og regler??? Jeg bruker systemet for hva det er verdt; ifølge loven har jeg 14 dagers angrefrist på postordrekjøp. Ja, jeg vet vet... Du bruker et smutthull i loven, og det burde vært forbudt! Desverre finnes det sleipinger som deg som gjør at tilbudet kan bli dårligere for oss andre som ikke "misbruker" det, fordi noen utnytter systemet JEg mener at du misbruker systemet fordi du returnerer et produkt som fungerer 100% etter de spessifikasjonene som butikken har på det! Det er aldri garantert at prosessoren din skal klokke til 4GHz Bryter du reglene--- Nei... Misbruker du systemet... JA Herregud, tilbudet blir jo ikke noe dårligere "for dere andre" siden dere likevel er fornøyd med et produkt som fungerer 100% etter spesifikasjonene. Jeg vil ha noe som yter 120-130% og derfor benytter jeg meg av LOVBESTEMTE regler. Du er som en unge som syter fordi du er uenig i reglene i Monopol. Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Ja merker at hardiskene blir flaskehalser! Men ser at pappa sin adobe premiere 1.5 ikke registerer 2 cpuer, bare 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Herregud, tilbudet blir jo ikke noe dårligere "for dere andre" siden dere likevel er fornøyd med et produkt som fungerer 100% etter spesifikasjonene. Jeg vil ha noe som yter 120-130% og derfor benytter jeg meg av LOVBESTEMTE regler. Du er som en unge som syter fordi du er uenig i reglene i Monopol. Hvis mange nok utnytter systemet på samme måte som deg så risikerer vi at tilbudet kommer til å bli endret! Saken er nemmelig at produktet aldri er ment å kunne nyte de 120-130% du kraver av det... Ergo faller du egentlig utenfor det som er LOVBESTEMT! Blir akkuratt som om jeg skulle ha kjøpt en bil for å så klage på at jeg ikke kunne trimme motoren til x antall hester. Mulig jeg syer litt, men du oppfører deg iallefall moralsk forkastelig etter min mening! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå